Lillepusen-78 Skrevet 28. september 2009 #1 Skrevet 28. september 2009 Sønnen vår på 1 år har fått det. Begynte i går, og i natt har han hatt mye vondt. Ok form i dag, litt feber, men den gikk ned i kveld. Våknet med skikkelig vondt for litt siden, og fikk paracet og sovnet etter mye gråt. har fått penicilinkur, men både legen og annen info jeg har funnet sier at det er omdiskutert hvorvidt kroppen skal fikse det selv eller man skal behandle. Jeg sliter fordi han tydelig har mye vondt på kveld og natt (paracet hjelper, samt ha ham oppe litt når han våkner og gråter). Har noen erfaringer å dele? Helst gode ;-)
Tante Gustava Skrevet 28. september 2009 #2 Skrevet 28. september 2009 Huff, dette er ikke noe kjekt. Mini her har hatt ørebetennelse 2 ganger. Første gangen skjønte jeg vel ikke hva det var før trommehinnen sprakk og det rant ut puss fra øret. Da ble det heldigvis bedre, smertene blir borte. Nå har vi akkurat vært gjennom en ny runde. Denne gangen skjønte vi det tidligere, så nå fikk vi startet tidlig med antibiotika. Heldigvis hjelper det fort, han var i betydelig mye bedre form ca 1 døgn etter oppstart. Gode råd er å gi Paracet (også selv om han ikke har høy feber, jeg gir det mest mot smertene), legg noen bøker eller lignende under hodeenden på senga hans (det letter på smertene som kommer når han ligger flatt), gi nesedråper (viktig ved øretrøbbel). Og sørg for at han får i seg drikke! Ja, det er omdiskutert om man skal gi ab ved ørebetennelse, men personlig syns jeg det er helt forferdelig om man skal la disse små ha så forferdelig vondt (for det er det ingen tvil om at de har!). Trøst deg med at ting blir bedre nå når han har startet med ab. God bedring til gutten
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 28. september 2009 #3 Skrevet 28. september 2009 Det gode med det er at det går over. Jenta vår hadde tett opp til 40 grader i 3 døgn. Hun skreik mye og hadde det vondt(skreik i 1 døgn konstant, sov vel sammenlagt 4 timer det døgnet), paracet hjalp sån passe. Men legen sa hun skulle få en hver 4 time for at virkingen ikke skulle gå helt ur kroppen hennes. Men det gikk fint over av seg selv da, hun trengte ikke pencillin. Men det var et par 3 tøffe dager
Lillepusen-78 Skrevet 29. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. september 2009 Takk for svar og tips, begge to. Vi var hos legen på hs i dag, og han sa at vi ikke skulle gi penicilin. Så da er det paracet, nesespray, bøker under sengen osv. Han drikker og spiser bra, heldigvis. Ja, det er helt grusomt å se at de har vondt. Heldigvis er paracet effektivt. Synes han virker noe bedre i dag, og håper, håper, håper han er på bedringens vei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå