Gå til innhold

Er duckboots varme nok til å erstatte cherrox?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja de passer best fra 15 pluss til 15 minusgrader. De er laget av våtdraktmateriale å skal holde varmt uansett.

Virker som de fleste anbefaler dem fremfor cherrox. Cherrox er ikke særlig bra.

Nettopp kjøpt disse skoene til sønnen min, og byttet ut de vanlige gummistøvlene. Håper de er så bra som jeg har hørt :o)

Skrevet

Hvor får man kjøpt dock boots da? Og hva koster de?

Skrevet

Jeg kjøpte skoene på trend sko til 299 kr.

Skrevet

Men er dock boots et merke?

Eller er det som med cherrox at det er ulike typer. Vil ha de aller beste som er å få.

Ikke HI

Skrevet

Det er vel et eget merke.

De er også laget av et helt annet materiale enn cherrox. De har ikke fòr som blir tråkket ned. Når fòret et tråkket ned så blir cherrox veldig kalde. Det blir ikke disse skoene.

Skrevet

Så de er varme selv om de er våte, er det det som er greia? Jenta vår hadde dockboots en sesong og har aldri vært så våt på beina noen gang - så ikke helt vitsen jeg. Men de får jo masse skryt.

Skrevet

Sønnen min hadde dockboots. Var greie som gummistøvler, men spesielt varme var de ikke.. Skaftet er heller ikke vanntett. Jeg var kjempeskuffet!

Nå har han (og jeg) Sorelstøvler; 100 % vanntette med uttakbar ull"sokk" inni. Tåler -40. Fantastisk skotøy !! Trenger bare tynne ullsokker nedi, selv midtvinters :))

Skrevet

Jeg har ikke peil. Har bare hørt masse positivt om dem, så bestemte meg for å prøve dem fremfor cherrox. Har ikke hørt så mye bra om cherrox.

Men lakk dem? Eller var det fukt?

For jeg har også hørt at barna kan bli litt fuktige på foten om det er for varmt når de blir brukt.

Men blir spennende å se om de er så bra som jeg har hørt.

Skrevet

Skaftet er da like vanntett som resten av støvelen. Hadde dockboots i fjor og har kjøpt et par i år også, men syns nok de er litt oppskrytt. Hun ble litt fuktig på bena, og de ansatte i barnehagen trodde ikke noe på at de var spesielt varme. Kommer til å bruke dem i søle-og-slapsevær, men ikke i ordentlig kulde.

Skrevet

De lakk - dette er et par år siden, så mulig de er forbedret. Jeg lånte et par og fylte med vann for å se nå for noen uker siden, og da var de ikke tette øverst i skaftet. Mulig jentungen her er på litt dypere vann enn de fleste når hun leker i regnet, men jeg synes uansett at en støvel bør være tett helt opp.

Men dersom de holder varmen godt er det jo helt klart et pluss.

21:34

Skrevet

Ja, den lille tøykanten øverst kunne de spart seg for. Den suger jo vann. Men dress og regntøy er jo over støvelskaftet så det var ikke noe problem her.

Skrevet

Okey. Blir spennende og se da. Jeg syns dem ser varme ut.

Men jeg kommer ikke til og bruke dem som vintersko. Blir brukt der jeg ellers ville brukt cherrox, i slapste snø eller regn nå på høsten. Ved flere minus så kommer det til å bli ordentlig vintersko sønnen min skal gå med.

Du som har sorell! Hvor har du kjøpt de? Jeg skulle bestille et par fra usa i fjor til sønnen min, men klarte og bestille voksenstr. Men de så så gode ut.

Noen butikker som selger dem?

Skrevet

både meg ,min samboer og begge barna bruker dockboots.jeg brukte de igjenom hele vinteren i fjord.ble ikke våt vassa i vann men de er helt vanntette.både barna og jeg er kjempefornøyd med dem

Skrevet

Ikke jeg som foreslo sorell, men du får kjøpt dem bl.a. i sport og villmarksbutikker. Syns de er alt for tunge for barn jeg.

Skrevet

cherrox er jo kun beregnet på pluss og nullgrader.. så fort det blir noen minus grader blir de bein kalde!!

dockboots, bogs etc skal jo tåle kulde veldig godt!

hadde dockboots i fjor til krabaten.. men han var nesten konstant våt på leggen!! men etter å ha surfet rundt her inne og søkt på de så har flere kommet med forklaringen at det er lett å bli våt dersom regntøy er utenpå støvlene!! ergo så blir de våte.. og da er jo litt av poenget borte eller? om man ikke kan ha regntøyet utenpå dem? iallefall her hos oss...

men de var veldig lette å ta av og på.. og supergode å gå med virket det som! men pga våte ben hele tiden så kjøpte jeg støvler igjen..

og generelt på vinterstid så bruker han goretex. der vet jeg i allefall at han ikke blir våt!!

Skrevet

Vil anbefale kavat sine vinterstøvler istedet for cherrox eller duckboots. Er ihvertfall ikke fornøyd med de 2 sistnevnte.

De har ullfor og er vanntette. Kan nesten være barbeint inni dem om vintern.

http://www.kavat.com/h_2009/kollektion_h.htm

Vinterstøvlene heter bl.a scooter.

Skrevet

Så de på obs nå til 199 kr i stedfor 249 fastpris. var litt skeptisk til de pga ser så enkle ut og virker så tynne....

Tenkte å spørre her inne først, så flax at noen andre lurte på det samme

Skrevet

Signerer anonym ang kavat.

Cherrox er IKKE vinterstøvler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...