frøet76 Skrevet 28. september 2009 #1 Skrevet 28. september 2009 Hva med Brio-gåstolen? Er den bra for å øve seg til å gå? (Noen som vil selge den??!!)
temine Skrevet 28. september 2009 #2 Skrevet 28. september 2009 Slik vogn som baby holder i og skyver foran seg er jaja, gåstol som babyen sitter nedi og går med bena i er fyfy:)
GreitÅVæreAnonym Skrevet 28. september 2009 #3 Skrevet 28. september 2009 Vi har gåstol som knerten kan sitte i. Bruker den av og til i kort tid av gangen. Ser ikke noe problem i slik bruk:)
Leonella777 Skrevet 29. september 2009 #4 Skrevet 29. september 2009 Sånne stoler er bare noe tull, gåstoler er for eldre! Hvordan kan de lære seg god balanse om de skal støttes opp av en slik stol?? Det er viktig at barna lærer seg å gå på egen hånd, ved å falle. Og bare ved å gå selv, blir de sterke og solide i både muskler og balanse. Nei sånne stoler er FY FY !
elikatt -mamma til 4- Skrevet 29. september 2009 #5 Skrevet 29. september 2009 I en undersøkelse om slike gåstoler jeg leste for ikke lenge siden, (husker ikke hvor, dessverre) konkluderte de med at unger som bruker gåstoler lærer seg å gå i gjennomsnitt 3 uker etter unger som ikke bruker sånne. Jeg har en gåstol, men den blir kun brukt i hvis jeg må, snuppa reiser seg opp hele tiden, og faller selvfølgelig, så hvis jeg må gjøre ett eller annet på kjøkkenet, får hun sitte i den en liten stund. Så snart hun er stødigere og ikke faller hele tiden, skal gåstolen bort! Jeg må legge til at jeg har ikke brukt gåstoler til noen av mine unger, denne jeg har nå fikk jeg av en kollega av min mor, hun hadde den liggende etter sine unger, og jeg er for høflig til å takke nei når noen gir noe til meg! :-)
GreitÅVæreAnonym Skrevet 30. september 2009 #6 Skrevet 30. september 2009 Jeg har også fått stolen, hadde ikke gått til innkjøp av en slik selv. Men uansett, det er IKKE FY-FY å bruke en slik hvis det dreier seg om noen få minutter ila ei uke...
GreitÅVæreAnonym Skrevet 30. september 2009 #7 Skrevet 30. september 2009 Argh..Dere svarer som om ikke poden min gjør annet enn å sitte i en slik. Det er komplett UMULIG at ungen kan ta skade, få dårlig balanse og ikke lære seg å gå ved bruken vi har her i heimen i allefall... Er bare så lei av at folk er framme med pekefingeren med en gang man ikke er helt etter boka (eller ikke har lest det som egentlig står før man svarer)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
lisasmurf med 2 herlige små Skrevet 1. oktober 2009 #8 Skrevet 1. oktober 2009 Enig med **^^~~^^~~**... hehehe... noen lever nok et veeeldig firkanta liv!
Hildeks Skrevet 1. oktober 2009 #9 Skrevet 1. oktober 2009 Syns det er helt ok at folk bruker sånne stoler til barna sine, men jeg har sett tydelig hva som KAN skje om man bruker de til dagen. Ingen av mine jenter har brukt eller får bruke sånn stol, og eldstejenta er stødig og rett i ryggen, går med hele foten. Tre vennepar av meg har brukt sånn til barna sine, en gutt og to jenter, de er alle på alder med min eldste. De barna har dårligere balanse, hun ene lener seg på en måte framover når hun går, siden hun er vant til å "dytte-gå", de går mer på tærne og er generelt mindre erfarne med ulendt "terreng" som dørstokker , tepper osv, Ser tydelig forskjell på de, og i vennejengen min ser man forskjell på de som har brukt gåstol og ikke, så jeg er helt overbevist om at man KAN ta "skade" (Alle lærer jo å gå skikkelig tilslutt! ) av å bruke gåstol, enten det er så du får satt på en maskin med klær el..
Lemonia Skrevet 1. oktober 2009 #10 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg ser ikke helt poenget med slike stoler da, de lærer jo ikke barnet å gå noe raskere for barnet får ikke trent på balanse. Det er jo tusen ganger bedre at barnet får bevege seg fritt på gulvet og selv trene på å reise seg opp, stå og gå, samt krabbe rundt. Gåstol er bare begrensende.
passilurken Skrevet 1. oktober 2009 #11 Skrevet 1. oktober 2009 min tante, som er barnelege, sier at så lenge barnet trår på hele foten, er gåstoler helt ok når barnet er over 3 mnd. før 3 mnd kan det skade hofteleddet. hun sier at dersom barnet ikke trår på hele foten, kan det føre til at barnet kun bruker tærne senere og trenger lengre tid på å lære å gå. ellers sier hun ikke mer en 30 min om gangen. dette gjelder også disse hoppe-huskene som finnes. vet ikke hva jeg skulle gjort uten den!!! min krabat er ufattelig aktiv og stortrives nå han kan henge å hoppe:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå