Gå til innhold

9 måneder og søvn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille har blitt 9 måneder, og nå har vi problemer med sovingen. På dagtid sover han 1,5 timer fra 9/10 i sin egen seng (på eget rom) og alt fra 30 min til 2 timer fra 13/14. Han spiser masse (grøt, brødskive, frukt, middag, grøt) og ammes bare morgen og kveld (unntaksvis en gang midt på dagen). Han har begynt å reise seg, og gjør dette konstant ved legging. Han kan holde det gående lenge - han reiser seg, jeg legger ham ned, og så på'n igjen. Han er tydelig trøtt, men må bare reise seg i senga likevel. Om natta sover han ok frem til rundt kl 4, da er han urolig og sovner først igjen rundt 6. Da sover han en snau time. Vi er lei av dette nå, og er klare for å endre søvnen - både hans og vår. Noen med tips, triks eller erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har god erfaring med nattpose. Den er uten seler, men gjør at det ikke er så lett å reise seg og han holder jevn temp. hele natta. Har også veldig god erfaring med soveskinn fra Nøstebarn. Gutten vår våkner også kl 4 og har da urolig søvn/våkentid frem til det er på tide å stå opp. Da hjelper det å ta ham opp i vår seng. Da får jeg ham stort sett til å sove til 07.

Skrevet

Du sier han reiser seg og er urolig, men gråter han? Hvis han ikke ligger på eget rom, ville jeg flyttet han. Min erfaring er at de ofte småvåkner litt, kan klynke/gråte litt uten at det blir noe mer, så sovner de igjen.

Men dette er selvfølgelig forskjellig fra baby til baby.

Vi legger minsten (9 mnd) og går bare inn til henne hvis hun gråter ordentlig. Da legger vi henne ned (hun står ofte i sengen da), gir henne smokken og roer henne litt og går ut igjen. Sånn har vi i hvert fall opplevd at de greier å sovne igjen på egenhånd. Nå sover begge ofte natten gjennom. Kanskje vi må inn innimellom, men det er bare for å stryke litt på kinnet etc.

Lykke til!

Skrevet

Han sover på eget rom:)

Han gråter når han våkner. Jeg går inn, legger ham ned, gir smokken og setter meg slik at han ikke ser meg. Etter kl 3 sovner han sjelden ordentlig. Jeg sniker meg ut av rommet, og må tilbake etter 15 min.

I det siste har pappa'n gått lei og lagt seg inne på rommet hans rundt 4, hvis han våkner da og liggi der til vi står opp.

Vi vil sove i vår seng... hele natta... Det er ikke et alternativ å ta han med i vår seng, da storesøster på 4 sover der de fleste netter. Hun sover veldig urolig, så jeg tørr rett og slett ikke å ha de i samme seng.

Hvor får man kjøpt slike poser?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...