Gå til innhold

Molusker...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille jente har fått noen mollusker på rompa, noen på låret, og tror hun får noen på magen også. Vet man bare skal la de være, men har også hørt om noen som "skraper" de bort! Hva har du gjort? Er det noe jeg kan gjøre for å få de bort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke det de hudfarga greine som ligner på en vorte? min datter hadde fem ipannen. jeg klemte veldig forsiktig på de og en dag tøt det ut hvit greie fra de...

Skrevet

Du skal la dem være. De forsvinner av seg selv etterhvert, når viruset ikke lenger er aktivt. Men det kan ta lang tid; ofte flere måneder. Hvis jenta di er plaget med dem eller hvis hun klør mye på dem slik at de sprer seg raskt, kan du bestille time hos fastlege slik at han kan fjerne dem. Han lokalbedøver antagelig huden og skraper dem forsiktig vekk. Innholdet i molluskene er det som bærer smitte videre, slik at hvis du selv forsøker å fjerne dem er sjansen svært stor for at du bare sprer dem til et enda større område. Dessuten kan det bli arr dersom en ikke vet hva en driver med og har ordentlig utstyr til å fjerne dem.

Skrevet

Sønnen vår fikk det i sommer. Jeg lot dem være - har ikke noe lyst til å drive å klemme og styre på, når det kommer til den sarte barnehuden. I tilfelle så får det være en hudlege som skal gjøre det. Vi gjorde ingenting - og tre måneder etter var de borte:)

Skrevet

Min sønn fikk først noen på armen å nå er di på magen å foten også. han har sikkert 40 stk tilsammen å har hatt di i 6 mnd. fastlegen ville ikke ta di bort. Håper di snart forsvinner for syns ikke d ser så pent ut.

Skrevet

Barnet skal ha veldig mye før det blir satt igang skraping. Noen har så mange de faktisk må i narkose, men det er heldigvis sjelden.

Molusker kan klø, og de kan smitte veldig lett. Det er spesielt det hvite "pusset" som er smittsomt.

Vask med f.eks. klorhexidin, og sett gjerne plaster på de det går hull i.

Det er ufarlig, men hverken pent eller behagelig. Men det går over !

Skrevet

Okay! Da lar jeg de være, så får vi heller se ann litt om vi tar det videre til legen.

Tusen takk for svar alle sammen! :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...