Gjest Skrevet 28. september 2009 #1 Skrevet 28. september 2009 Tenker på cherrox lignende til å ha når det er for kaldt for gummistøvler, men for vått / varmt for vinterskoa. Viking thermo har jeg hørt mye bra om, men hvilke fordeler har disse i forhold til andreog billigere merker ? Jeg sammenlignet dem med skofus sine (to ulike modeller) i butikken, og de veide omtrent det samme. Før har jo vekten vært et problem, men dette har tydeligvis produsentene tatt tak i. Hva med Sorel sko. Er de dønn vanntette ? Blir de rett og slett for varme i Bergen med et par plussgrader? Evt andre ? Det er til en 2 åring og en 5 åring.
Ranveig R Skrevet 28. september 2009 #3 Skrevet 28. september 2009 Må (igjen) anbefale Dock Boots, som ein får kjøpt hos coop obs no om dagen. Lettare enn mange andre fóra støvlar, og mindre stive. Dei passar i følge produsenten til alle temperaturar mellom +15 og -20 grader. Med mindre eg SER at ungane treng andre vintersko har eg tenkt at dei kjem til å klare seg supert med dock boots. Det hadde i alle fall gått fint forrige vinter. Våre søte små er forresten 23 mnd og 4 år og vi bur på Sotra.
moota m storebror&lillebror Skrevet 28. september 2009 #4 Skrevet 28. september 2009 Enig m Ranveig R. Dock boot er supre! Trenger vel ikke si mer for hun har sagt det meste =) Men mine har vintersko i tillegg.
Gjest Skrevet 28. september 2009 #5 Skrevet 28. september 2009 Kjøpte dem i fjor, men de trekker inn vann i skaftet. Til tross for impregnering :-(
Nette-mor Skrevet 28. september 2009 #7 Skrevet 28. september 2009 hadde viking til min 4 åring i fjor, kjempefornøyd! har kjøpt Skofus sine i år, de har blitt mer fleksible og lettere i år. prøver nå så får vi se. kjøpte de samme til min 2 åring. personlig liker jeg ikke sorel skoene, synes de er klumpete, stor og tunge. hadde ikke ville hatt de til min 2 åring i allefall. jobber i bhg og ser litt av hvert, så jeg holder meg til et par thermo-støvler og ecco eller viking vintersko. mener at det er viktigere at de passer foten enn at de er det "rette" merke.
Gjest Skrevet 28. september 2009 #8 Skrevet 28. september 2009 Får ta gutta med å la dem prøve litt tenker jeg. Synes også det var liten forskjell på skofus og viking thermo. De har andre vintersko i tillegg, så det er ment som er "støvel" alternativ når det er vått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå