Gå til innhold

TIPS TIL BARNEBURSDAG -Suksesser og tabber

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har du gjort i forbindelse med barnebursdager som har fungert, hva har ikke fungert så godt som du planla.

Antall gjester?

Servering?

Organiserte leker?

Tidspunkt på dagen?

Andre ting?

På forhånd takk for hjelpen :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Antall gjester?

ca 10 barn + foreldre

Servering?

Pølser/pizza

Organiserte leker?

Har feiret på lekeland. De gangene vi har hatt det hjemme med bare familie barna, så har det ikke vært noe organiserte leker, de lekte fritt.

Tidspunkt på dagen?

Kommer ann på hvor gammelt barnet er. Kl.15 passer kanskje for de fleste. Da har de minste fått sovet også.

Andre ting?

---

Skrevet

Med 10 barn ble det da 20 foreldre?

Jeg er nemlig litt i tvil om jeg skal invitere barn m/ familie eller bare barnet og regne med at "bare" mor kommer som følge.

Det skal jo tross alt være burdagsbarnets dag, og ikke de voksnes.

I familieselskapet blir det overvekt av voksne, og jeg vil ikke at det skal være tilfelle i barnebursdagen også, selv om tanken om å invitere hele familier er god.

Skrevet

Ikke 20 voksne nei. Vi har bare feiret med familien, dette er voksne fra familien.

Hvor gammelt blir barnet? 5åringer kan fint være alene i en barnebursdag. Noen av 4åringene vil kanskje ha med mamma eller pappa, så det ikke blir så skummelt ;O)

Skrevet

ber barna, så kommer ofte mødrene, har vert ett selskap m en far. eg ber sånn 10-12 stk

serverer som regel halve pølser ( da det er lettere for di små ) eller pizzasnurrer. skjokkoladekake, marsipankake, og gele.

en gang kvelva eg en is og hadde nonstopp ol på, det funka godt som bursdagskake. har sånne små roseformer eg har rød gele oppi, så lager eg ei skål m grønn gele, og har "roser" til pynt, disse funker og godt som pynt på ostekake :)

pleier å ha eldste sin ute, og da springer di litt rundt og hopper på trampolinen ol. men ellers har eg sjeldent leker eller aktiviteter, di er som regel å herjer på rommet, tenker litt at det blir mer når di blir større

Skrevet

3årsbursdag i sommer ute i hagen.

17 barn - gutter og jenter.

Grove pizzahorn- valgt av bursdagsbarnet selv, frukt og grønnsaksspyd, kaker, boller/rundstykker som den lille hadde laget, brus, juice,vann i ulike varianter, sjokomelk og en drøss med sjokolade og is.Litt grilling senere på dagen.

Hadde skattejakt. Tegnet kart og ungene på 3 og 4 skulle finne skattene. Delte dem inn i grupper og de hadde ulike kart. Kjipt om det er noen som aldri får skatten. Ellers var det bading og annen leking.

Fra kl 13 til 18.

Skrevet

jeg jobber i barnehage, så jeg bruker å låne den å ha selskapet der.

har da gjerne barneselskap 12-14 og voksne/familie 15-> (lørdag eller søndag)

jeg bruker å ordne kake etter tema fro selskapet, ( byggmester bob, postmann pat og allt annet) har også standard kakene til de voksne:

marsipan, verdens beste, ostekake o.l

muffins ,is og snacks.

siste prøvde jeg noe som ble en større slager enn pølse m brød. lager bolledeig som jeg snurret rundt halve pølser og stekte de gylne i ovnen. fantastisk godt og 60 stk var revet bort!

den blir nok en gjenganger!

har ikke hatt noen organisering av leker, det har ordnet seg selv!

Skrevet

Det med pølser og bolledeig hørtes spennende ut. Kan du utdype hva du gjorde? Delte du pølsene i to på langs? Hva mener du med at du snurret den rundt pølsene. Her går det tregt i topplokket i dag... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...