Gå til innhold

Sår - hvorfor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 3 er ofte sår i skrittet. Knallrøde kjønnslepper og det er veldig vondt når vi vasker henne. Hva kommer det av og hva skal vi gjøre med det? Slutttet med bleie for ca 1/2 år siden. Vasker stort sett med klut og vann, en gang iblant såpe. Hjeeelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi på 4 har også vært sår litt til og fra uten at jeg helt kan sette fingern på hva det er (en stund siden sist nå). Har antatt at det er en blanding av at hun kanskje ikke blir så godt tørket i bhg (litt vanskelig for henne å få det til skikkelig selv) og at jeg ikke alltid får tørket henne heeelt tørr når hun har badet/blitt vasket. Vasker også bare med klut og vann, hun har litt bobler i badekaret. Når hun har vært sår har jeg smørt med sinksalve eller tilsvarende om hun har klaget selv og så forsvinner det sånn som tidligere bleieutslett har gjort.

Skrevet

For det første må du kutte ut såpen og heller bruke Dr.Greve f.eks.

Dersom denne sårheten ikke går vekk, kan det være sopp. Da må du få en lege til å sjekke henne.

Skrevet

jenta vår var det samme i 3,5 år! Begynte da var ca 5 mnd og til 3,5/ 4 år.Hun hadde i perioder problemer med å sitte fordi hun var så sår. Prøvde å bytte bleiemerke, såpe, lufttørket skrittet etter vask hver dag..... Ble litt bedre i små perioder da begynte å vaske med vann og matolje, men fremdeles sår stort sett. Legene skulle selvfølgelig på død og liv ha på de tisseposene for urinprøver hver gang, noe som ikke gjorde det bedre( de limes jo på det såre stedet).

Var til slutt i kontakt med klinikk for seksuelt misbrukte barn( de kunne jo hatt et LITT mer diskre navn da). Var ikke noe sånt inne i bildet, men det er de som sjekker når man ikke finner ut hva det er ( noe de heller ikke klarte. Virus var svaret da).

Nå er hun snart 6 og er sjelden sår, da har hun isåfall blitt kald og det er frem med potetmel ( brukes som talkum).

Du får nok bare belage deg på noen såre år og trøste deg med at de vokser det av seg ( var den ikke så hjelpsomme beskjeden vi fikk, men den stemte jo).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...