Gå til innhold

Lurer på noe ang inkasso.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at min samboer sa ja til gratisprøver på sokker ( han er ikke flink til å si nei til selgere :z )

Disse folka pøste selvfølgelig på med varer og vi sende dem i retur med et brev, mail og tlf om å avslutte. Vi fikk en purring på en pakke vi sendte tilbake, etter mye om og men betalte vi den for å unngå inkassokrav mend vi kranglet med firmaet.

I dag fikk vi brev fra et inkassobyrå som vil ha 460 kr, har ringt dem og sagt at vi betalte det lille kravet på rundt en hundrelapp fra firmaet og skal iallefall ikke ha inkasso på oss. Kom ingen vei med inkassobyhrået og endte opp med at jeg betalte denne summen nå.

Så til dilemmaet, vi skal i banken om tre dager for å søke om boliglån, vi skal i samboers bank . Jeg betalte denne inkasso regningen fra min konto i annen bank, vil dette bli oppdaget og hindre oss i å få lån ? Har samboer prikk på seg nå siden han fikk betalingsoppfordring av et inkassobyrå?

Er så fortvilet her nå, vi er ryddige betalere , har nå usle 460 kr satt oss tilbake med tanke på lånemuligheter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

Det har ingenting å si for lånemuligheter :o)

Skrevet

Krav som bestrides skal ikke medføre inkassokrav som skal gjøre at du får anmerkning, men når du så har fått det, så må du prøve å finne ut hvordan du kan få den slettet.

Jeg vet ikke hvordan, men tror jeg hadde tatt kontakt med advokat. Du kan jo også ev. ringe kemneren for å spørre om råd. de kan alt om betalingsanmerkninger mv.

Skrevet

Du får ikke en betalingsanmerking ved å få et inkasso varsel altså. Det skal litt mere til enn som så.

Skrevet

Du trenger verken advokat eller kemner - en betalingsanmerkning er noe man får når en inkassosak har gått til namsmannen.

Slapp av :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...