Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #1 Skrevet 28. september 2009 Jeg må til tannlegen,men har rett og slett ikke råd til det. Er det noen mulighet for å få dekket dette av f.eks nav, hvis man har lav inntekt?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #2 Skrevet 28. september 2009 Nei, nav dekker i utgangspunktet ingenting. Du har to muligheter; 1. Hvis du bruker noen medisiner så kan du få dekket en større del. 2. Hvis du har psykiske problemer kan du prøve å se inn en sosilsøknad. Jeg har faktisk to i familien som har fått det godkjent. Men, begge søknadene var meget god begrunnede og støttende vedlegg fra fastlegen fulgte med.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #3 Skrevet 28. september 2009 Huff...kjipt da Men man kan vel få delt opp regningen slik at man betaler kun en liten sum pr. måned? HI
Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #4 Skrevet 28. september 2009 Dette stemmer nok ikke. Nav kan gi stønad til tannbahandling Henviser til http://www.nav.no/page?id=372 Gå på nav og spør til du får et skikkelig svar.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #6 Skrevet 28. september 2009 Det skal litt til for at nav dekker. Men har du noen sykdommer eller har du brukt noen medisiner? Da kan du evt. få tannlegen til og lage et kostnadsoverslag som blir sendt til sosialkontoret. Har du problemer med tennene, eller er det en undersøkelse du skal ha bare? Om du kan betale litt og litt av tannlegeregningen kommer helt an på tannlege din. Historen din hos tannlegen osv. Om du har betalt til tiden tidligere så er det lettere og få med seg regning. Må du bestille hos en ny tannlege så er det langt i fra sikkert at tannlegen godtar at du får med regning første gangen. Men du kan jo f. eks. si at du kan betale et visst beløp med det samme, om du kan det.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #7 Skrevet 28. september 2009 Glemte og skrive at om det er akutt, å du ikke ha penger så kan nav eller sosialkontoret dekke akkurat dette. At du får den billigste løsningen hos tannlegen (en midlertidig løsning). Men om de dekker det hvis du f. eks. bare har dårlig råd en mnd. tviler jeg på.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #8 Skrevet 28. september 2009 Jeg vet ikke hvor akutt det er,men føler selv det haster siden jeg har tannverk. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå