Gå til innhold

Har man lett for å bli gravid, har man lettere for å miste også....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer dette?

Jordmoren min som sa dette til meg i dag.. Har aldri mistet før, og har en datter som blir 1 år på onsdag. Er nå 5+4...

Blir litt redd da, siden jeg aldri har mistet, og det har klaffet uten at vi egentlig har prøvd...

Hva er deres erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble gravid etter 1 år, og mistet 2 ganger. Etter dette tok det 4 nye år før jeg ble gravid igjen. Tror ikke teorien din stemmer på meg i hvert fall... :-)

Skrevet

har aldri mistet, men har blitt gravid etter forholdsvis bare 1 og 2 mnd prøving. Nå er jeg i uke 34 med nr.2 :)

Skrevet

Så bra å høre gravidnr2=)

Håper at det går bra denne gangen også! Men vurderer å bestille meg en privat UL i uke 7-8 eller noe for å se om det er liv. Har ingen symptomer....Litt trøtt og oppblåst bare.

Skal på tidlig UL mellom uke 11-14.. Og på sånn screening..

Skrevet

jeg har blitt gravid 5 ganger på 1. forsøk, og har mistet så langt 3 ganger, har en datter og er gravid nå. Så her stemmer teorien til jordmoren din.

Skrevet

hadde heller ikke noen spesielle symptomer begge gangene jeg har vært gravid. Har bare også vært litt trett og oppblåst. Har aldri kastet opp e.l.

Folk er forskjellige, så tror ikke man kan skjære alle over en kam. Så må bare ha troen på at teorien til jordmoren din ikke stemmer :)

Lykke til :D

Skrevet

Høres jo ut som en logisk teori egentlig. Jeg ble gravid på første forsøk med nr 1, deretter mistet jeg 2 ganger også etter å ha blitt gravid på 2. og 1. forsøk. Så tok det noen mnd med ikke veldig aktiv prøving før jeg ble gravid igjen. Er nå gravid i uke 25+1 med nr 2 :)

Men når det er sagt så ville jeg ikke bekymret meg hvis du ikke har noen symptomer på at noe er galt, har hørt om fler som også blir lett gravid som ikke har mistet :)

Skrevet

Jeg kan ikke skønne at det skal være logisk, bortsett fra på en slags "ord-magi"måte. Har aldri hørt om det før! Sa jordmora di noe om hvorfor det i så fall er sånn, hadde hun noe grunnlag for mene det? Eller er det bare overtro?

Jeg ville ikke hørt noe på det øret, som sagt har jeg aldri hørt noe slikt før.

Skrevet

Jeg har blitt gravid på første eller andre måned vi har prøvd å bli gravide....aldri mistet.....og er nå ganske så fødeklar med nr 3. Teorien stemmer ikke for min del i alle fall.

Skrevet

Småtorsk. Spurte ikke så mye om det egentlig...Men det hun sa var at de som var mer fertile, mistet også oftere.....

I alle dager... Har da hørt om folk med PCO og PCOS som ikke er så veldig fertile, og det virker nesten som at spiren har vanskeligere for å feste seg da??? Har ikke satt meg helt inn i akkurat det der, så rett meg om jeg har feil!

Vet ikke helt hva jeg skal tro jeg... Tipper dette er en 50-50 greie!

Noen mister aldri, noen mister flere ganger... Men blir gravide på samme pp.. Hvis noen skjønte den=P hehe.

Skrevet
:) Stemmer overhode ikke her i gården heller!
Skrevet

sikkert bare tull... lurer på hvor hun har fått det fra?

og for en dustete ting å si til en som er gravid :/

kanskje statistikken viser at de med mange barn også har flest aborter? uten at det egentlig har noe å si?

Skrevet

Var til jordmor så tidlig pga skikkelig fødselsangst.. For å få ekstra oppfølging osv. Også sier hun det der??!?!?! Skal jeg IKKE bli redd av det?

Velger å tro selv at dette er en 50/50 situasjon, som med mye annet. Noen mister, noen gjør ikke det. Selv om de blir raskt gravide..=)

Håper på at jeg ikke mister selv nå når jeg kommer til å få så bra oppfølging i sv.skapet=)

Skrevet

jeg har mistet 1 gang år jeg var 17,etter det så har jeg båret fram 3 barn:) og gravid igjen:)

min lege sa det at kjangsen for og miste flere en en gang er så og si lik null.

Skrevet

Merkelig at alle sier så forskjellig synes jeg...

Skrevet

Kan ikke tro at det er noen direkte sammenheng her.

Man mister jo som regel fordi kroppen skjønner at noe har gått galt i utviklingen til barnet, eller av ytre påvirkning som feks en infeksjon, bevegelse man ikke har tålt eller liknende.

Eneste jeg kan tenke meg er at de som har lette for å bli gravide, oftere ikke mener å bli det og dermed ikke følger med godt nok på om de blir det. Og da kan det være at de feks har gjort noe de første dagene i svangerskapet som gjør at barnet får en utvikling som kroppen avviser. Feks brukt medisiner man ikke skal, eller røyket, festet, tatt badstu, spiste "forbudt" mat osv.

Men i de tilfellene hvor man planlegger barn, så følger man jo med på den minste uregelmessighet :), og tar gjerne test(er) fort.

Skrevet

Har blitt gravid 9 ganger på fra 1 til 3 forsøk og har kun mistet en gang.

Skrevet

stemmer hos meg. er nå gravid for 6 gang. Har 1 sønn på snart 2 og er nå i uke 37 med 2 mann. Mistet 4 ganger.

Skrevet

Jeg ar mistet 4 av 7 ganger. Har vært på sjekk etter de 3 første gangene for å se om de finner noe galt. de sier at jeg er "høyproduktiv". Det finnes ikke noen forklaring på hvorfor jeg mister så ofte. Problemet med det er at jeg ikke klarer å glede meg over graviditeten før etter grensen for det seneste jeg har mistet (uke 17, måtte føde det døde barnet). Mister mye av bli kjent tilden med barnet i magen, men er livredd for å knytte meg til det.

Til HI: Hvis dette er ditt 2. svangerskap og du ikke haar mistet før og svangerskapet er planlagt, tror jeg ikke du er spesielt utsatt. Er det en spesiell grunn til at du har vært hos JM så tidlig? komplikasjoner i forrige svangerskap?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...