*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 28. september 2009 #1 Skrevet 28. september 2009 Alle tror jeg er fødeklar med den store magen min. Den føles helt sprengt og alle tror jeg er fødeklar og insisterer på at jeg bærer tvillinger når de hører at jeg faktisk har 10 uker igjen. Har lagt på meg ca 10 kg og er ikke så høy og jeg bærer magen litt sånn utpå......men den er virklig stor. Hvor mye større kan den bli tro? Andre med "sprengt" mage tidlig og kan gi meg ei lite hint om hvordan de siste 10 ukene skal bli?
Tigerlise&Anton prøver igjen Skrevet 28. september 2009 #2 Skrevet 28. september 2009 Dette kunne vært den perfekte beskrivelse av meg... Har 8 uker igjen nå, og venter spent på tilbakemelding fra erfarne gravide på innlegget ditt :-)
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 28. september 2009 #3 Skrevet 28. september 2009 8 uker igjen jeg også.. håper noen har noe svar på dette. Kan ikke være mulig å bli større nå! Får de samme komentarene. Neste flaut å fortelle de om når terminen er..
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 28. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. september 2009 Ja jeg også kommer nesten med unskyldninger når jeg sier når terminen er..... Håper noen kan svare oss ;-)
Gjest Skrevet 28. september 2009 #5 Skrevet 28. september 2009 10 kg er vel helt normalt. Selv er jeg 30 uker på vei og har lagt på meg 10 kg, og jeg har ikke spesielt stor mage. Folk spør om jeg er 5-6 mnd på vei, men i følge jordmor er jeg helt gjennomsnittelig. Men dette tror jeg har å gjøre med kroppsbygdningen min. Jeg er lang så det er mye å fordele seg over og magen virker mindre.. Kanskje er du ikke så høy, og har liten kroppsbygdning? Da ser man ofte mye større ut, selv om man ikke egentlig er det. Ikke bry deg om hva andre sier iallefall, folk har en merkelig trang til å kommentere størrelsen til gravide mager, enten de innbviller seg at de er store eller små.
*Miziz* har smilende barn ;-) Skrevet 29. september 2009 Forfatter #6 Skrevet 29. september 2009 Dytter litt og kommenterer til Dune at jeg også føler meg helt sprengt rundt magen, ikke huden men inni liksom...
babyklar er lykkelig :) Skrevet 29. september 2009 #7 Skrevet 29. september 2009 jeg er 27 uker, ser ikke fødeklar ut, men er stor! alle har visst rett til og kommentere og komme med meningene sine om magene våre..tror di visst, desverre.. foreløpig tar jeg d bare med litt humor. men siden jeg selv bekymrer meg for hvor stor jeg kommer til å bli, ligger utfor det grønne feltet på sf-målet, så er det jo ikke morsomt å få bekreftet det hele tiden heller!! akk ja!
Gjest Skrevet 29. september 2009 #8 Skrevet 29. september 2009 dette innlegget kunne likså godt vært skrevet av meg selv. Har også 10 uker igjen, og ser ganske så fødeklar ut, og er drittlei av at folk kommenterer det!... er som en annen her sier, nesten flaut å si når man faktisk har termin fordi folk forventer at man skal si om en uke eller noe sånnt... og så himler de med øynene når man sier terminen... sååå ubehagelig!....
Tigerpote Skrevet 29. september 2009 #9 Skrevet 29. september 2009 10 kg vektoppgang er ikke mye da. Jeg fikk også masse kommentarer på hvor diger jeg var, at jeg måtte vente tvillinger, ikke kunne gå helt til oktober osv. Den beste kommentaren var da jeg skulle kjøpe meg klær på en gravidbutikk. Dette var før 17. mai tror jeg, og jeg var i uke 18 eller noe. Jeg lurte på om jeg burde kjøpe buksen i en str større (den var i stretch, men likevel) siden den passet bra da. Da fikk jeg til svar at det ville de absolutt ikke anbefale, og at (hold dere fast:) JEG TROLIG IKKE KOM TIL Å BLI SÅ MYE STØRRE! HAHA. Da følte jeg meg diger kan dere tro. Utrolig nok fulgte jeg rådet deres og buksa er den eneste anstendige jeg har. Jeg har fått mindre oppmerksomhet på magen etterhvert, og føler egentlig ikke at den er så innmari stor. Unntatt legen min, som begynte å le sist jeg var der.. Det jeg prøver å si er at det kan jevne seg ut etterhvert. Dessuten er vi alle forskjellige, noen bærer høyt, andre lavt, og vi har forskjellige kroppsfasonger. Alle mager er vakre på hver sin måte.
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 29. september 2009 #10 Skrevet 29. september 2009 Youd be amazed .... Når du virkelig tror at du umulig kan bli større... Så vokser du enda mer. Vi var helt fasinert første svangerskapet mitt. At det er mulig
cornelia_høygravid Skrevet 29. september 2009 #11 Skrevet 29. september 2009 Jeg er i uke 32 og magen er helt enorm. Slik var det forrige gang også, selv om magen kom litt senere da. Jeg har fått beskjed om at jeg får en stor baby (som sist) og at jeg har ekstremt mye fostervann, noe som kan forklare at jeg ser helt sprengt ut. Men, men nyt graviditeten dere, er ingen selvfølge å få oppleve å bli gravid, det vet jeg, så om magen er gigastor får det bare være. Den forsvant relativt kjapt forrige gang. Gikk ned 14 kg rett etter fødselen, og det sier litt om hvor mye vann som kan samle seg opp inni der! Lykke til alle sammen. Dere er heldige og flotte : )
sommerfe har født! Skrevet 1. oktober 2009 #12 Skrevet 1. oktober 2009 Haha, jeg har det på akkurat samme måte, har 10 uker igjen, og går nå under navnet "Kula". Er lav, og har smal kroppsbygning. Samtidig bærer jeg barnet lavt, og utenpå, noe som gjør at magen virker mye større enn den sikkert er. Bakfra kan man fortsatt ikke se at jeg er gravid, og har bare lagt på meg 7 kg i uke 30. Men den blir nok større! Har vokst jevnt og trutt siden uke 18, så kanskje jevner det seg ut litt mot slutten? Symfysemål er rett på kurven, og legen ler hver gang han ser meg, ikke for at jeg er så stor, men fordi jeg kun er stor på magen (og puppene, my God!) I tillegg ser han veldig godt alt inni meg som han sier, fordi magen min ikke har noe ekstra "polstring". Er nok heller ikke noe problem med for lite fostervann her nei! Blir spennende å sjekke vektoppgang og symfysemål om to uker når jeg har neste kontroll. Lykke til, og du er ikke alene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå