Gå til innhold

Første legetime.. :)


*LillaMeg*

Anbefalte innlegg

Endelig.. :D Nå nærmer første legetime seg, bare 1dag igjen.. Haha.. Har liksom telt ned til denne i 4uker nå! Og tiden har sneglet seg avgårde.. :P

 

Men så kommer spørsmålene da.. Hva skjer på første time? Skal jeg ha med morgenurin?

 

Og gjør de noe for å liksom bekrefte at det er en spire i magen min?

 

Jeg har tatt 10 tester hjemme, og en hos legen. og alle var positive, men klarer ikke helt å tro på det.. Får jeg ul? :) Høre hjertelyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på første legetime forrige uke.. Jeg og satt med en del spørsmål, var veldig spent!

 

Jeg fikk beskjed om å ta med morgenurin, det skal man visst hver gang! Men første gangen er det ikke lett å vite.. Men ta med du, så er du sikker!

 

Ellers tar de en del blodprøver. Om du har tatt en prøve for å bekrefte graviditet gjør de kanskje ikke det i morgen.. Men hva de tar prøver av ellers er jeg ikke sikker på. Tok da noen glass!:)

 

Ellers er det noen som tar gu på første legetime. Men det er veldig opp til legen! Legen fyller ut en del pairer.

 

Hvor langt på vei er du? Jeg tviler på du får ultralyd.. Noen leger har jo slik apparat, men tviler på de gjør det første gang.

 

Til slutt ett lite tips. Jeg satt med noen spm før jeg skulle dit. Men jeg hadde jo glemt de da jeg var der...Spørsmålene var ubesvart da jeg gikk ut igjen.. hehe.. Så hvis det er noe du lurer på, anbefaler jeg deg å skrive de ned..

 

Lykke til i morgen!! ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar med morgen urin, visst du har legetime senere på dagen oppbevares den i kjøleskapet. Grunnen til at de skal ha den er for at de skal se at det ikke er noen urenheter eller utslag på uvi. De sjekker jern lageret ditt, de tar også blodprøve for å se hva du er og så får du tilbud om å sjekke HIV. Jordmor sa jeg for gudsskyld skulle takke ja til det, ellers blir du behandlet som smittebærer når du føder (lell om DU vet DU ikke har) De sjekker også om du har antistoffer for litt div. Men dette er ingen ting å grue seg for!!! Du blir også veigd og målt. Og ikke minst så fyller de ut svangerskaps papirer på deg...

Lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 9, skal hvertfall ta med morgenurin, har kjøpt sånne kopper.. Timen er på morgen. Har veldig mange spørsmål, så var lurt det med å skrive dem opp.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dere med kjæreste til legen? Spør de ikke om sykdommer i familiene osv? Jeg er så spent,og dagene frem til fredag kan ikke gå fort nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer skal ikke være med idag, men han skal selvsagt være med på ul og slike ting.. :)

 

tror de spør om slike ting, er jo viktig å vite det om det er noe.. Jeg vet hvertfall om sykdommene han har hatt, og allergier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...