Gå til innhold

Har nesten lyst å droppe UL...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jepp, jeg gruer meg faktisk sånn, at jeg har lyst å droppe hele greien.

Forrige gang jeg var(med nummer 1) fikk jeg vite at han hadde klumpfot, såklart jeg ble lei meg..og viste det.. bare for å få beskjed om at det måtte jeg tåle å høre når jeg hadde valgt å komme dit. Hvordan kan mennesker som jobber ett sånt sted, være så blottet for medmenneskelighet.? Så marerittet er jo selvfølgelig å møte samme personen, eller en av samme ulllen.. Denne gangen er jeg riktignok 7 år eldre og finner meg ikke i å bli behandlet sånn, men det skulle ikke være nødvendig å grue seg så veldig, til noe som egentlig skal være kjekt... Andre som har dårlig med UL'en på Haukeland..?? (behandlingen jeg fikk etter den grusomme jordmoren, var forøvrig kjempe bra..all ære til en av proffesorene der :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huffda, det var jo dårlig av den jordmora må jeg si. Hva med å trøste og heller si at dette går bra?Fatter ikke at slike kan ha en slik jobb hvis de er så følesesløse...!

Får tro du havner på UL med noen som er litt mer normal denne gang! Det går jo sikkert helt fint, og blir sikkkert en fin opplevelse. Hva er oddsen for at det skal være noe galt denne gang også? Jeg skjønner hvorfor du tenker slik da, når du en gang har opplevd at det var noe med babyen... Men tenk positivt!:)

Skrevet

Skjønner godt at du kvier deg for UL! For en forferdelig jordmor du hadde. Hun må jo være støttende og snill i en slik situasjon, hjelpe deg over sjokket. Hun fortjener ikke å ha den jobben. Krysser fingrene at alt er i orden med babyen i magen din!

Skrevet

Jeg vet utrolig godt hav du snakker om.

Jormora jeg hadde når hun oppdaga at babyen min var syk, slapp det hun hadde i handa og løp ut av rommet kom tilbake med ei jormor til som så på babyen og da den tredje kom folangte jeg og få vite noe. Fikk vite at babyen hadde litt for mye vann i hode, men det var nok ikke farlig. 2 uker senere og to turer fra Stavanger til trondheim var babyen min død i uke 22.

Jeg har fått mye bedre oppfølging denne gang og denne jordmora har jeg ikke sett igjen.

Dette hjelper nok ikke på lysten din for og gå på UL, men hadde bare lyst og si at du er ikke alene om og ha opplevd dårlige jordmødre.

Skrevet

Huff forstår deg godt.. men jg har heldigvis bare hatt positiv erfaring med Haukeland når det gjelder UL..

Skrevet

når det gjelder UL på KK i Bergen har jeg og bare god erfaring. Var for ca en og en halv mnd siden. JM jeg møtte da var bare snill og vennlig, behagelig og dyktig i sin jobb. UL med min første jente var og en positiv erfaring. :)

Skrevet

Så følelsesløst av noen og si noe sånt. HVis du er redd, men egentlig vil se barnet ville jeg bestilt en privat ul var jeg deg. Forklar gjerne situasjonen din også, så vil de nok forstå. (for heldig vis er jo de fleste koselige og forståelsesfulle) Lykke til :)

Skrevet

Uff, det hørtes ut som en fæl opplevelse. Og en helt unødvendig kommentar av en som jobber så tett på mennesker i sårbare situasjoner.

En ting er jo at en er nødt til å forholde seg til en eventuelt diagnose og å takle den. Men det må da vel være lov til å vise følelser når man får sånne beskjeder også uten at man skal bli kjeftet på for det. Uhørt!

Kan du ikke bare fortelle om denne opplevelsen til jordmora du møter, og forklare at dersom det skulle være noe i veien, så ønsker dere å bli fortalt dette på en skånsom måte? Tror de aller fleste som utfører UL, er mennesker som har forståelse for dette. Lykke til!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...