MammanTilEmma❤ Skrevet 28. september 2009 #1 Skrevet 28. september 2009 trenger virkelig noen gode råd!! har ei lita tulle på 4uker som jeg da ammer, men hun har blitt sånn at hun skal bare sove når hun ligger ved puppen, hun sover ikke i heletatt vis ikke (bare i biltur eller på trilletur ellers) å dette er slitsomt siden når tiden er inne at noen andre kan passe henne noen timer, eller en natt så går ikke det an, for hun MÅ ha puppen. endag når jeg skulle på handling så skulle bestemora selv passe henne, det var snakk om 4 timer.. nesten heletiden hadde hun grått pga at hun bare fikk flaske.. aner serriøst ikke hva jeg skal gjøre, føler jeg aldri kommer til få en dag fri eller noe sånt.. å at jeg ikke får til å være med venner å ha det gøy når hun begynner å bli noen månder.. er det samma om natta, så hun må sove i samme seng som oss, som har blitt litt slitsomt siden det er vær natt.
*SvangerskapsTrollet* Skrevet 28. september 2009 #2 Skrevet 28. september 2009 Jeg må bare kommentere! Hun er bare 4 uker gammel - det går vel enda noen uker måneder før hun skal til barnevakt vel?? Den hun trenger nå er mamman sin, sånn er det med nyfødte babyer... Tiden da man skal ut å "realisere" seg selv kommer fortere enn man aner og da har denne herlige nyfødt tiden forsvunnet... Jeg mener ikke å være stygg mot deg på noen måte! Men jeg syns at man ikke kan kreve noe annet enn våk og pupp hos en 4 uker gammel baby... Har selv vært gjennom dette noen ganger og jeg vet alt kan være slitsomt nå, men det blir bedre snart skal du se:) Lykke til videre:)
MammaTilNydeligsteA Skrevet 28. september 2009 #3 Skrevet 28. september 2009 Fikk ikke helt tak i her om hun tar flasken eller ikke, og altså gråt hos bestemor fordi hun var sulten? Da går det evt ann å gi henne mm på kopp/skje. Etter du har ammet kan du prøve å legge henne i seng/vugge litt "tettpakket". Lag et lite "rede" til henne, rull sammen helsetepper til "pølser" og form de godt rundt hodet og nedenfor føttene for å skape en slags livmorfølelse. Kanskje finner hun søvnen selv da. Går hun opp i vekt? Så små babyer spiser gjerne 8-12 ganger i døgnet, så amming hver annen time dag og natt er helt normalt. Jeg synes ikke noen andre skal passe henne en hel natt når hun er så liten, da trenger hun deg og puppen i nærheten. Om et par-tre måneder er hun nok klar for en lengre atskikkelse fra deg, men jeg ville ennå ventet litt med en hel natt.
MammanTilEmma❤ Skrevet 29. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 29. september 2009 ja, skal ikke være bort en hel natt enda nei, men kanskje en natt i jula hadde jeg tenkt da, så jeg å samboer får en frikveld:-) hun tar flaska ja, men vil ikke sove fordi det ikke er puppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå