Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #1 Skrevet 28. september 2009 Litt bekymret for lillesøster. Hun er hos oss på høstferie, og mens vi var på badet samtidig veide hun seg. Ikke meningen å "sniktitte" men jeg så at vekten vare viste knapp 44,7 kg. Hun er student og har et barn, jobber, trener og gudene vet hva så jeg vet hun er sliten og har litt for mange baller i lufte, men å veie så lite kan vel ikke være sunt? Hun spiser kun middag, og litt frukt i løpet av dagen, og klærne hennes henger rundt henne. Når jeg prøvde å snakke litt med henne om dette sa hun bare at hun ikke følte seg sulten lenger, at hun ikke tenker på mat som noe negativt, men at hun er sliten og at å spise ikke blir prioritert i en stresset hverdag. Bekymret for min kjære lillesøster, hun ser så mager og dratt ut.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #2 Skrevet 28. september 2009 Vanskelig å si hva som er "normalt"...det er et farlig ord,men at hun burde veie seksti kg er vel ikke så feil å tenke og da ville hun vært slank. er selv 1.60 og veier 58,får stadig høre at jeg er "for tynn"... bruker str 36-38..
Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #3 Skrevet 28. september 2009 Vil vel si at 44 kilo er noget lite igrunn. Du kan også snakke med legen din, han har kanskje litt profesjonelle råd å gi i motsetning til oss slærvete damer som henger her:P Og så kan du jo tilby henne å hjelpe til litt, sitte barnevakt eller andre ting slik at hun får hentet seg inn igjen! Jeg er 163 og har på mitt tynneste veiet 52 kilo, var slank men ikke sykelig, så det er min "normal vekt" vil jeg påstå...
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 28. september 2009 #4 Skrevet 28. september 2009 Jeg syns 44 kg høres veldig lite ut for en på den høyden. Selv er jeg 156 cm og på den tiden jeg veide 44 kg var jeg radmager...
-68mamma Skrevet 28. september 2009 #5 Skrevet 28. september 2009 Hvis man tenker BoyMassIndex så er det normalvektig å være mellom 55 og 68 kg. Her kommer selvsagt mye annet inn også - alder og muskelmasse er viktig å ta hensyn til.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #6 Skrevet 28. september 2009 Jeg er 166 og veier 49. Ser helt normal ut!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #7 Skrevet 28. september 2009 Blir feil å si at noe er normalt/unormalt på en person på en viss høyde. Det spørs helt an på beinbygningen til personen. Jeg har spinkel beinbygning, og er like høy som venninna mi som har kraftig beinbygning. Hun er 10 kg mer enn meg, men jeg har ikke sjans å komme meg i klærne hennes. - jeg er dessverre mye feitere -
Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #8 Skrevet 28. september 2009 Når jeg er 66-67 kilo føler jeg meg vel. Har da fremdeles rumpe,pupper og lår og ser kvinnelig ut. Er 164 høy. Jeg har kraftig benbygning og bygger raskt muskler. Var 62 kilo en stund og da var jeg nærmest rumpeløs. Ved 66 kilo bruker jeg str s/m i overdeler og 38 i bukse. Alle er vi forskjellige, men 44 høres lite ut ja. Min mor hadde anoreksi og ble innlagt på sykehus med næring i armen. Hun var da 36 kilo, men bare 152 høy. Ifølge bmi tipper jeg over fra normalvekt til overvekt når jeg blir 68 kilo,
Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #9 Skrevet 28. september 2009 Uten å ha sett henne vil jeg tippe at en fin vekt ville vært mellom 50 og 55 kilo, altså litt mer enn hun veier nå. Men som sagt her kommer mye ann på kroppsfasongen, noen er spinkle og noen mer kompakte.. Det viktigste her er jo å få henne til å spise så hun får tilbake energien. Selvfølgelig er hun slapp og sliten når hun spiser bare ett skikkelig måltid om dagen. Hun trenger noe med mer energi til frokost og lunsj også. Du får sørge for gode frokostvaner denne uken hun er hos deg, en yoghurt med litt frokostblanding oppi er en fin frokost som ikke tar lang tid å få i seg.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #10 Skrevet 28. september 2009 44 kg er kanskje litt lite, men det kommer (som de andre her sier) litt an på alder og kroppsfasong. Jeg er normal og er 175 og 58 kg (4 mnd på vei). Jeg er smalt bygget, men så ut som vandrende skjelett når jeg på det laveste var 47 kg.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #11 Skrevet 28. september 2009 Jeg er 160 høy. Og veier 64. Jeg har flat mage, men stor rumpe, lår og bryster. Jeg er veldig missfornøyd med vekten min. Jeg blir ikke fornøyd før jeg veier 40-45kg.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #12 Skrevet 28. september 2009 Jeg er 163 cm, 35 år gammel og veide nå 62 kg før jeg ble gravid. Da så jeg slank ut (har ikke store pupper) men kunne nok veid fem kg mindre uten å se rar ut. 44 kg synes jeg personlig hørtes veldig lite ut, men hvor gammel er søsteren din? Jeg husker da jeg veide rundt 44 kg, men tror jeg da var 14 år gammel.. og da var jeg tynn (men, veldig fornøyd med hvordan jeg så ut selv om jeg i ettertid ser jeg var tynn).
Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #13 Skrevet 28. september 2009 40-35 kilo? En kvinne på 1.60? Du er klar over at det vil være sykt? Datteren min er 10 år, 156 cm og veier 42 kilo. Og hun er tynn som en strek, uten antydning til kvinnelige former enda!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #14 Skrevet 28. september 2009 Jeg er 165 og veide 47 kg før jeg ble gravid (har gått opp 2 kg etter jeg ble gravid). Jeg har ingen spiseforstyrrelser, og ser heller ikke unormalt tynn ut selv om jeg er litt undervektig. Hva som er normalvekt kan du finne ut ved å regne ut bmi'en hennes.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #15 Skrevet 28. september 2009 Hun er undervektig, også i følge BMI. Jeg var undervektig da jeg var nede på 48 kg, og jeg er 161 cm. Jeg er slank i dag, og nå er jeg rundt 59-60 kg. Hos meg legger jeg på meg og tar av helt jevnt på hele kroppen, til og med merker jeg det på føttene. Jeg bør ikke under 55 kg, for da er jeg beinrangel uten pupper. Hvordan har hun sett ut før? Når startet evt dette med vektnedgang? Der kommer et stadie hvor sult ikke kjennes når en sliter med på psyke og generelt matinntak. Men det betyr ikke at en skal la være å spise. Det er da en må lage seg gode rutiner. Det at hun er sliten, har nok mye med at hun får for lite næring i forhold til aktivitetsnivået.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå