Julelita Skrevet 28. september 2009 #1 Skrevet 28. september 2009 Hele den siste måneden har fingrene mine dovnet av nå og da, om natten, om holder noe, skriver sms osv, men følelsen har hele tiden kommet tilbake når jeg beveger på fingrene og får opp blodsirkulasjonen. Denne gangen dovnet jeg av i lillefingeren og ringfingeren på venstre hånd (+ selve hånda da, ned til håndleddet) på torsdag, og følelsen har enda ikke kommet tilbake. Føler at jeg har gjort alt for å få opp blodsirkulasjonen. Hånda og fingrene ser hovne ut. Er dette noe å bekymre seg for, at følelsen ikke kommer tilbake?
lillebie på`n igjen Skrevet 28. september 2009 #2 Skrevet 28. september 2009 vet ikke hva det kan være... men jeg oppdaget at da jeg skulle forsøke å strikke babysokker- dovnet fingrene mine av! samme når jeg ligger i stilinger hvor jeg "holder hodet oppe" på sofan på siden liksom...da sovner hånda mi.....er vel kanskje dårlig blodsirkulason?
Julelita Skrevet 28. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 28. september 2009 Ja, jeg tror det er en gravid-ting at hendene dovner bort, men jeg liker ikke helt at følelsen ikke kommer tilbake. Den hånda har vært følelsesløs i 4 dager nå. Synes selv at det er litt mye.
strawbs Skrevet 28. september 2009 #4 Skrevet 28. september 2009 Kan ikke dette være et tegn på carpal tunnel syndrome? Altså at hevelse i kanalen hvor årer, nerver og sener går gjennom håndleddet til hånda gjør at de kommer i trykk. Man kan få det f.eks. ved senebetennelse og ved vannansamlinger i graviditeten. Jeg ville dratt til legen og få tatt en titt på det. Ikke sikkert de kan gjøre så mye, men greit å få sjekket + kanskje de har noen råd/ noe som hjelper? Lykke til!
Amia Skrevet 28. september 2009 #5 Skrevet 28. september 2009 Helt likt som meg, og jeg har Carpal Tunnel Syndrom i graviditeten. Kommer som strawbs sier av vannansamlinger som legger press på nerver i håndleddet. I følge legen vil dette bli borte når jeg har født - heldigvis, for det er veldig plagsomt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå