Gå til innhold

Lei meg nå! ANG nav!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har søkt om OS, siden jeg har begynnt å studere, og jeg fikk bekreftet p NAV da jeg leverte søknaden og saksbehandleren bekreftet at dette ikke skulle ta lang tid siden jeg står helt uten penger !

Nå ringte jeg saksbehandleren min og hun sa at saken er blitt sendt til forvaltningen og at det skulle gå fort, nå snakker jeg med en annen på forvaltningen som sier at NEIDA dette kommer til ta 4 måneder, for det haster like mye for alle men at saken var regristert som hastesak, men hun sa jeg lover ingenting og sier du får de i løpet av 4 måneder!!!!!

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. sitter her fortvilet og har regninger betale, lever på mat fra foreldrene..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

javel...men pass på å få etterbetalt for alle månedene du må vente!!! NAV er noe dritt!

Snakker av erfaring..

Skrevet

Hvordan i all verden skal jeg få betalt barnehagen til min datter, får kun 1700 kr i mneden og barnehagen hennes er på 2500,- Og JEG FÅR IKE HJELP PÅ SOSIAL KONTORET:( Siden jeg er student sa dem!!!

Skrevet

ring saksbehandleren din,må være en eller annen form for pengestøtte du kan få mens du venter!!!!det er ingen grunn for at du ikke skal få penger å leve for bare fordi at det tar så lang tid for systemet å ordne opp!

blir irritert sammen med deg jeg!

Skrevet

Snakk med nav igjen,og sosialkontoret.Det sier jo seg selv at de må hjelpe i en overgangsperiode.

Skrevet

Jaa jeg fikk beskjed istad jeg fikk ikk esnakke med saksbehandleren min men måtte snakke kun md forvaltningen, der var det en jævla sur dame som ikke kunne hjelpe meg og nå prøver jge å få kontakt med saksbehandleren min!

Skrevet

Jeg gikk med null penger i et halvt år!!!

Etter at forvaltningen har tatt over selve "utøvelsen" av vedtaket tar det ufattelig lang tid! Heldigvis får du etterbetalt så det monner, da, men det hjelper deg lite akkurat nå.

Snakk med sosialkontoret, ja -du må få NOE i den tiden du venter....

Skrevet

du må låne deg penger i mellomtiden og tilbakebetale når du før os.

de etterbetaler fra søknadstidspunkt.

det er kjipt, men sånn er det.

Skrevet

Nav i et nøtteskall det der!!! Man skal pinade være sterk for å klare å hanskes med Nav. Håper det ordner seg!

Skrevet

merkelig for fra samme nav kontor før tok det kun 3 uker før jeg fikk pengene..!!!!

HI

Skrevet

søk studielån. det trenger ikke å ta mer enn noen uker. uansett så sier de at det er 4 mnd behandlingstid, det kan godt hende at saken blir behandlet mye før, men de har ikke lov til å si annet enn at det er 4 mnd behandlingstid.

Samarbeider MYE med nav, så jeg vet.

uansett så tenker jeg at du burde ha søkt om lenge før du begynte på skole. det er ganske uansvarlig å ha barn, men ikke å ha råd til a ha dem.

Nå kjenner jeg ikke til din situasjon, men jeg ser eksempler på dette flere ganger i uka!

Skrevet

Ja det er litt uansvarlig av deg å sitte her og preike moral, du kjenner ikke situasjonen min og heller ikke disse eksemplene flere ganger i uken Nå kjenner jeg at jeg blir litt irritert over deg 12:54. Som vanlig er det oss som fr skylden når systemet ikke fungerer som det skal?!?!

Uansvarlig å ha barn når en ikke har råd til dem? Tror du vi er rik før vi får unger eller? Jeg hadde heller jobbet enn å studere om jeg visste saken skulle bli sånn som den er nå!!!!

Jeg har søkt studielån og venter enda på studielånet!!

Så nå er jeg plutselig en uansvarlig mor her?????

Jeg skal IKKE få kjeft her nå fordi systemet ikke fungerer som det skal, det finnes også paragrafer for dette. Jeg har søkt om dette lenge før jeg begynnte på skole, fikk inviglet 6 måneders i ventetid på å begynne p skole, søkte i god tid om OS søkte jeg da i august, de klarte først å rote bort papirene mine og skulle bla ha kvitteringer på skolebøker, studentsemesteret være betalt osv.

Skrevet

Du sier:

du kjenner ikke situasjonen min og heller ikke disse eksemplene flere ganger i uken

Nei jeg kjenner ikke din situasjon, det sa jeg jo i innlegget mitt, men jeg kjenner til andres situasjon fordi jeg jobber med det!!!

Dumt at nav er treige, men det er jo vell kjent. Hadde du ringt til nav 4 mnd før skolen starta ville de nok ha sagt at det var 4 mnd ventetid da også.

Jeg rakker ikke ned på deg, har selv vært student og mamma. Jeg hadde jobb ved siden av studiene.

Skrevet

Skal begynne å jobbe i Oktober og gleder meg til det, jeg synes det er bare dumt at jeg blir kalt uansvarlig når jeg har gjort alt jeg skulle ha gjort i følge NAV, og jeg tar det å studere svært seriøst for å sikre meg og barnet mitt en bra framtid.

Skrevet

Bra. Ikke alle som er like ansvarlige som deg.

Det er vanskelig å forstå seg på nav. Jeg samarbeider med flere kontorer og utallige saksbehandlere, og ALLE har forskjellige normer. Noen er helt A4, mens andre kan sette seg ned å behandle et vedtak med det samme det kommer inn.

Loven er ikke lik for alle

Skrevet

Men så ring og mas da. Forklar saken, om du så må gjøre det ørten ganger.

Ta med regninger, kontorutskrifter osv til sosialkontoret.

Ta litt ansvar, få deg en deltidsjobb, et eller annet.

Ikke bare stå med lua i hånda og vent på at andre skal fikse for deg!!

Og JA jeg har vært alene med barn og studert og hatt lite penger.

Skrevet

takk,

men må bare si at jeg ser litt alvor i det å bli kalt for en uansvarlig mor når en ikke har penger, det er ikke sånn at alle mødre kan velge sin situasjon, avogtil går livet en annen retning enn man hadde tenkt, ikke alle som valgte å bli alenemor og stå uten jobb og utdannelse , derfor er det en viktig jobb NAV gjør her og kunne tilby enslige å få den hjelp de trenger og få seg en jobb sånn de klarer seg, og utdannelse for å sikre seg en bra framtid.

Jeg synes en mor kunne ikke ha vært mer ansvarlig enn å søke seg den hjelp hun trenger.

Og i et rikt land som Norge bør alle få den hjelpen de trenger, derfor er det viktig å ha et system som fungerer.!

Hvis det er snn at behandlingstidene er så lange, stadig rot hos saksbehandlerne, forskjellsbehandling osv. hvorfor har ikke noe blitt gjort med dette da??

Skrevet

uff føler med deg.... de klarte å rote vekk alle sykemeldingene mine så jeg stod uten penger og fikk ingen forklaring på det... til slutt fant de ut at nei ingen hadde fått mine papirer, selv om jeg hadde levert de inn på nav kontoret selv.... neida, de hadde forsvunnet i systemet somde så pent sa... men heldigvis når jeg fikk ordnet nye papirer tok det ikke lang tid før jeg fikk pengene, ble da merket som hastesak...

lykke til, håper det ordner seg for deg:)

Skrevet

13:34

Hvis du hadde lest mine innlegg litt mer nøye, hadde du sett at det er akkurat det jeg gjør nå!!!

Skrevet

Jøss, jeg synes det virker som om du sitter på dib og sutrer i stedet jeg.

Skrevet

Hvorfor har du ikke søkt studielån da?? Før eller siden må du jo ta opp dette og da er det kanskje en fordel og søke slik at du kan få pengene i tide???

Skrevet

Hmm, får ikke snakket med saksbehandleren før i morgen, snakket med NAV igjen de kunne ikke si hva de kunne hjelpe meg med, enten var det å snakke med forvaltningen igjen og ingen kunne svare på meg hvorfor de hadde lovet meg en ting på NAV, og gitt meg bestemt "tid" for hvor langtid saken skulle ta og plutselig fr jeg høre en annen sak og mening.

Tok kontakt med sosialkontorert, fikk beskjed om å ordne det opp med nav først.

Enig i om at jeg kanskje tok det litt hard det som ble skrevet at hun som jobber hos nav, men jeg synes det er for lett å komme med påstander her inne, desverre..!

Skrevet

Har søkt studielån i juni, venter enda på pengene! Søkte med en gang jeg fikk studieplass!

HI

Skrevet

Så rart at studielånet tar så lang tid å behandle.. Jeg søkte en mandag i september og fikk gjeldsbrevet på fredag samme uka.. Pengene på konto uka etter det igjen......

Skrevet

Ikke her, hvor i landet befinner du deg da? Fikk vite det er 4 mnds behandlingstid her hos lånekassen, min venninne har heller ikke fått (Søkte samtidig)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...