Gå til innhold

Min fødselshistorie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har endelig vår lille prins kommet. Det hele startet kl. 03 den 22.09. Da var det blod på papiret når jeg var på do, med andre ord tegningsblødning, og den fortsatte utover dagen. Jeg hadde også små sammentrekninger i livmora med ca 2 minutters mellomrom, og de varte i ca 20 sekunder. Men de gjorde ikke vondt. Jeg er jo førstegangs så begynte å lure hva dette var for noe. Skulle ikke det hele starte med ca 15 min mellomrom? ;) Så jeg ringte til føden ca kl. 12 på dagen den 22. De ville ha meg inn på en sjekk. Jeg hadde da 1 cm åpning og var moden. Jeg ble selvfølgelig sendt hjem igjen, ikke gjorde sammentrekningene vondt heller. Kom hjem ca kl. 16. Da jeg kom hjem tok riene seg opp til 40 sekunder med ca 5 min mellomrom, ca kl. 21 var det 1 minutt mellom riene og ca 4 min mellom. Nå begynte de å gjøre vondt. Men ikke uutholdelig. Så avtok de litt rett før midnatt og jeg fikk sove i noen timer.

Så våknet jeg kl. 02.30 den 23.09 av noen ordentlige vonde tak. De kom hvert 4 minutt og varte i ca 50 sek. Etter 45 minutter hvor jeg lå og tok tiden på de, så vekket jeg min samboer og sa at nå drar vi. Kl. var da 03.15. Det var vondt, men fortsatt ikke uutholdelig. Kl. 04.30 ble jeg sjekket, og hadde da 4 cm. Vi fikk et føderom, og jeg satte meg i badekaret. Det hjalp syns jeg. Men etter 1 time ble riene for smertefulle til at det hjalp noe mer. Jeg fikk prøve lystgass, ikke noe for meg. Jeg fikk og akupunktur, vet ikke om det hjalp.

Så kom epiduralen, den funka i en times tid, men da riene ble veldig vonde så funka den ikke syns jeg. Ikke til annet enn at jeg fikk slappet mer av når de undersøkte meg nedentil. I 10 tiden hadde jeg 8 cm, så dabbet riene av og jeg fikk drypp. Riene var VONDE! Skal ikke si det ikke var det, men jeg var klar for å få han ut. Så rett før kl. 11 kom pressriene, og jeg måtte holde igjen??? Åh, som jeg ville trykke. Det var så deilig da jeg endelig fikk trykke. Da gjorde det ikke så vondt. Syns faktisk riene fra 8-10 cm var det verste.

Lillegullet likte seg visst godt i magen, for jeg trykte og jeg trykte. Har aldri i mitt liv vært så sliten. ;) Kan ikke huske hvor mange ganger jeg trykte, men holdt nå på i over 1 time med denne trykkingen. Tilslutt kalte jordmor på legen, jeg var så sliten at jeg ikke orket mer rett og slett. Så de skulle ta han med vakum. Grøss tenkte jeg, men jeg var bare helt innstilt på å få han UT. Men da legen ordnet klart så kjente jeg hodet var på vei ut, og det svei. Etter et par pressrier til da så kjente jeg kroppen skli ut av meg. Det var så deilig det, hørte noen grynt fra den lille og fikk han straks opp på magen. Det første det lille gullet gjorde var å tisse på magen til mamma. Sååå søt ;) Mens jeg ble sydd med et sting så fikk pappaen holde den lille. Klarte ikke konsentrere meg om begge deler.

Nå koser vi oss hjemme med en liten en som sover og spiser og sover og spiser. Og det er sant som man sier, smertene er fort glemt. ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med lille gutten!!!

Og for at du delte fødselshistorien med oss!

Kos dere videre!

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...