Gå til innhold

ang gynekolog?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det ikke normalt å gå til gynekolog imens man er gravid? jeg er ung, så jeg har aldri vært til gyn før, men nå, under svangerskapet har jeg mye mer utflod, som er vanlig ettersom jeg forstår, men jeg klør veldig mye i underlivet samtidig? jeg lurer på om jeg skal snakke med legen og spørre han, for jeg vet jo ikke hva dette kommer fra...:\ jeg tenkte kanskje det er utfloden, eller kanskje pga økt hårvekst?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, det er normalt å gå til gynekolog eller ha underlisvsundersøkelse jevnlig fra en begynner å være seksuelt aktiv, faktisk. Det er anbefalt.

Men det du forklarer kan være soppinfeksjon, noe som ikke er helt uvanlig å få i svangerskapet:) Det er ikke farlig, men fryktelig ubehagelig. Det er en liten ubalanse i bakteriefloraen i underlivet, slik at en har fått "overtaket" på de andre. Den gir VELDIG kløe, det svir litt, og utfloden er hvitere og mer klumpete. Og det er mer av den. Lukter egentlig ikke noe spesielt galt.

Ingen har smittet deg med dette. Du har "klart det helt selv";) Eller kroppen din, da:)

På apoteket får du Canesten eller Pevaryl som er reseptfri medisin for dette. Det er stikkpille(vagitorie) og krem. Din mann bør behandles med kremen samtidig som deg, selv om mange sier det ikke trengs. Min erfaring er at det trengs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...