tvillingmamma med babyimagen Skrevet 28. september 2009 #1 Skrevet 28. september 2009 jeg gikk på vekten idag. det bruker jeg ikke gjøre bortsett fra de dagene jeg skal til jordmor. jeg har gått opp 17 kg. og er nå i uke 31 (30+4). ja ja så vel tegninga tidlig. de første 9 kg kom fort. før uke 20. jeg har en kjempe trivelig jordmor som ikke er vekt bekymret i det hele tatt, men å stå på vekten å se at man veier 95 kg er jo et sjokk likevel...huff... jeg kommer til å trekke opp gjennomsnittet bra. var det 12 kg de sier.... bare et lite hjertesukk.....
Nettisen:) Skrevet 28. september 2009 #2 Skrevet 28. september 2009 Jeg vet hvordan det føltes:) Jeg hadde nøyaktig samme sjokket, var gått opp 17 kg for noen uker siden, hadde ikke trodd det var så mye, jeg gikk også opp ca 10 kg frem til uke 24, fikk samme sjokket da, det var ikke gøy. Men helt ærlig så synes det ikke at det nærmer seg (eller kanskje har passert....) 20 kg, og jordmor sier at det er greit, ut fra at jeg f eks er høy og har mye vann, så etter litt bearbeiding av sjokket er det faktisk ikke så fælt. Men jeg forstår deg veldig godt, var panikk hos meg da jeg veide meg, for jeg trodde virkelig ikke det skulle skje meg, jeg trener og har gjort det hele svangerskapet, spiser ikke mer enn før (ikke mye ihvertfall) og trodde jeg skulle holde meg slank. Men, jordmor sa at de som la på seg mye i svangerskapet ofte er de som går raskest tilbake, mens mange legger på seg lite i svskap og eser ut etterpå. Jeg vet ikke om det var for å være grei, men jeg velger å tro på det:) Snart er vi back in shape, lykke til:)
Mikkemafian Skrevet 28. september 2009 #3 Skrevet 28. september 2009 Jeg la på meg totalt 7 kg i forrige svangerskap, hadde ikke matlyst og var helt rar... Da den lille frøkna ble født kom matlysten tilbake og søtsuget som jeg trodde hørte til i svangerskapet tok helt overhånd. Jeg hadde gått ned alle mine ekstra kg + 3 til da jeg kom hjem fra sykehuset. 4 mnd senere hadde jeg lagt på meg 7 igjen.... Grrrr. Så for min del stemmer det nettisen sier;)
ij30 Skrevet 28. september 2009 #4 Skrevet 28. september 2009 Jeg la paa meg 10 kg ganske raskt, men de 2 siste mnd har jeg kun lagt paa meg 3 kg, jeg har bare 10 dager igjen til termin, saa for dere som er bekymret for aa ha lagt paa dere mye i "starten", saa trenger det ikke bli all verden paa slutten:) Jeg trodde aa at jeg kom til aa legge paa meg kjempe mye etter som jeg var paa disse kontrollene aa saa va vekta viste, men som sagt, siste par mnd saa har det bare blitt 3 kg til, selv om det var disse mnd jeg trodde jeg kom til aa legge paa meg mest. Fortvil ikke jenter!
Beate og lille snuppelure:-) Skrevet 28. september 2009 #5 Skrevet 28. september 2009 Uff, jeg kjenner meg så igjen. Har gått opp 13 kilo og er straks 35 uker på vei. Det høres kanskje ikke såå mye ut, men vekta viser tresifra og det er IKKE gøy!!! Og så føler jeg meg som en kilomagnet her jeg sitter invalidisert av bekkenløsning med lite aktivitet, og burde sikkert spist mye mindre og kuttet ut alle goder i matveien, men det klarer jeg bare ikke. Gleder meg til etter fødsel, til et mer normalt aktivitetesnivå og til å gå litt nedover på vekta igjen. For nå føler jeg meg som en skikkelig stor bolle...! Det var mitt hjertesukk, det er godt å kunne sukke litt av og til!
solstråle- g09 og ?12 Skrevet 28. september 2009 #6 Skrevet 28. september 2009 Her hjemme lyser det nå 80 før frokost når jeg veier meg, noe som vil si 20 kilo er 31 + 1 i dag... men tar det ikke noe tungt, mamma sa hun hadde lagt på seg godt over 20 kilo når hun skulle ha meg, og svigermor hadde visst gått opp rundt 30 med min kjære... så får nå se hvor jeg ender har en veldig god jordmor jeg også, som ikke er vektbekymret, og som sier at en legger på seg det kroppen trenger til ammeperioden uansett endten det bare er 5 kilo eller 30 spiser det samme som før graviditeten, og nesten mindre for det begynner å bli liten plass kjenner jeg
misscelia Skrevet 28. september 2009 #7 Skrevet 28. september 2009 tror jeg la på meg 30 med førstemann, 15 med andre, og nå i 37 uke ca 12 med tredje,, tror det er helt noemalt, bare de med super forbrenning som ikke blir som oss hvalrosser=)
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 28. september 2009 #8 Skrevet 28. september 2009 Jeg tror også at det er en liten sannhet i det at de som legger mye på seg går fortest ned igjen, mens de som legger lite på seg heller får det tilbake etterpå. Jeg har lagt på meg ca. 6 kg i forhold til hva jeg var før jeg ble gravid. Jeg var i utgangspunktet normalvektig.(jeg har hatt veldig god matlyst halve svangerskapet). Er nå 12 dager igjen til termin. Mens min mor gikk opp ca. 4 kg da hun gikk med meg. Hun ble derimot veldig sugen på søte og fete ting etter graviditeten og la på seg en god del. Hun gikk fra å være normalvektig til overvektig, og har vært det siden. Det er nok andre faktorer som spiller inn, men hun sa at hun ble skikkelig matmons etter svangerskapet, fordi hun hadde gått og vært kvalm i 9m nd. Så selv om jeg ikke har lagt på meg all verden, så betyr ikke det at jeg kommer til å bli superslank etter fødsel. Jeg frykter at jeg skal gå opp i vekt jeg også... :/
septbaby09 Skrevet 28. september 2009 #9 Skrevet 28. september 2009 Skjønner følelsen, men jeg gikk opp 13 kilo frem til uke 24 ca, fikk lettere sjokk, og tenke dette blir nærmere 40 kilo. Men så bremset det ganske greit, heldigvis, så fra uke 24 til nå 9 dager over termin har jeg gått opp "bare" 5-6 kg, så totalt ca 18-19, så det er jo ikke helt vilt da jenter. Jordmora mi stresser heller ikke, hun sier at 12 kg nesten er litt lite, og skjønner ikke at det kan være normalen Får satse på at de går fort av da jeg er gla i å trene, og kroppen er vandt med det, men blir jo ikke like mye tid da..
Gjest eelis+guttespire *fødeklar* Skrevet 28. september 2009 #10 Skrevet 28. september 2009 Da jeg var i uke 33 hadde jeg gått opp 20 kg. Mine første 8 kg kom før uke 12, så jeg skjønner godt hva du tenker. Jeg følte meg som en flodhest, og det var litt sånn "Skal jeg aldri bli normalvektig igjen?". Men så plutselig sluttet jeg å gå opp i vekt! Nå er jeg i uke 37, og har fortsatt lagt på meg "bare" 20 kg. Og jeg la på meg 0,5 til 1 kg i uka tidligere :-) Kanskje det blir sånn for deg også? Det fins håp! :-D
HH72 Skrevet 28. september 2009 #11 Skrevet 28. september 2009 Jeg gikk opp bare 4 kg i sv skapet-hadde dårlig matlyst- 2 uker e fødsel veide jeg 8 kg mindre enn da jeg ble gravid. MEN-har nå dessverre gått opp 6 kg siden fødsel-vanvittig sulten og søtsugen-er det mulig??? Så kanskje det stemmer at de som går opp mye i graviditeten går lett ned igjen etterpå, og motsatt. Håper det for deres skyld!
tvillingmamma med babyimagen Skrevet 29. september 2009 Forfatter #12 Skrevet 29. september 2009 det føles fakstisk litt bedre når man vet at det er andre som også har passert "grensen" for lenge siden.....for da betyr det jo at det er normalt. jeg håper at de går av nesten av seg selv etter fødsel... ha ha ha.... men utsetter den tanken til senere. prøver bare slappe av og kose meg. dette er jo 3 barnet vårt, og jeg tror det er siste gang jeg går gravid, og ønsker bare nyte det hele veien. selv om det dukker opp noen humper i veien av og til.... bare vent til vi alle er ute og triller vogn, da kommer kroppen tilbake
gledebarnet2 Skrevet 29. september 2009 #13 Skrevet 29. september 2009 Det med vekt er så individuelt:) Lagt på meg 7 kg hittil og har vært så sugen på søte ting og sukkerforbruket mitt har økt betraktelig under svangerskapet, har også hatt vanlig matlyst, men heldigvis ikke lagt mye på meg ennå, er i uke 31 straks 32. Håper at lyster på søte ting avtar etter fødselen og blir normale igjen;)
Tigerpote Skrevet 29. september 2009 #14 Skrevet 29. september 2009 Jeg er nå i uke 39 og har lagt på meg 20,6 kg. Fikk 3-4 i ødem hos jm i går, hun kunne se det på meg at jeg hadde vann i kroppen. Jeg visste at jeg hadde noe, men ikke SÅ mye. Men alle prøver var fine slik de pleier. Hun sa til meg at 15-20 kg trolig vil forsvinne som dugg for solen, og at det evt kun vil være 3-4 kg som kan sitte en stund. Og det kan jeg leve med! Har definitivt lagt på meg minst i 3 tri. Vekt og trening får vi ta etter fødesel:)
maipiken Skrevet 29. september 2009 #15 Skrevet 29. september 2009 har lest i en bok jeg har at kiloene man legger på seg i 2 og 3. raser fort av, men kg de 3 første mnd er vanskelig å få vekk. Det stemmer med meg hverftall. La på med 2-3 kg i første tri sist, og var ved mitt 2.svangerskap 2, 5 kg tyngre enn første gangen. vekta mi har føket raskt oppover denne gangen. lagt på meg 13,5 kg. er i uke 32. men den siste mnd har vekta stått i ro.. selv om jeg beveger meg mindre og spiser det samme ca.. så det kommer i rykk og napp, så håper det roer seg litt. For en gang gikk jeg opp 5 kg mellom to jordmortimer(4 uker) grøss...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå