Gå til innhold

Hva er det sex "hjelper" for?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har jo skjønt at sex kan være med å fremskynde fødeprosessen hos noen. Men hjelper dette på modning, igangsetting eller hva???

Vil ikke ha "bortkastet" sex, hehe:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis dere har sex er det viktig at han kommer inni deg, og at du blir liggende en stund, gjerne 30 min. men bena litt opp så livmorhalsen bader i sæden (snadder... :) ) Sæden inneholder mye (tror det er 90%) av det samme stoffet som de bruker når de setter igang fødselen, så det kan ha samme effekt, hvis kroppen er klar for det. En orgasme hjelper også godt da det kan starte sammentrekninger som kan utvikle seg til rier.

Skrevet

pff de påstår mye rart....er både moden og har litt åpning og alikevel funker det dårlig her:P

Har prøvd 2 ganger og eneste som skjer er at jeg får maserier..*knurr*

"bortkasta":P

Skrevet

eg satser alt på at det funker eg, sex og kanel.. hehe, er så lei, så lei no...!

Skrevet

Det funket for oss sist hvertfall, hadde sex på kvelden og kl. 2 på natten våknet jeg av rier. Det var 3 dager over termindato.

Lykke til! :)

Skrevet

Jeg skjønner ikke kordan dokker klarer å ha sex bare får å få fødseln i gang ! :P Jordmor sa til meg å typen at vi sku ha sex får å få igang. Å sexen blir ikke det samme da !!! :/

Skrevet

Thi hi! Underskriver den siste. Etter et svangerskap med sex kun 1-2 ggr per helg (altfor sliten ellers) har jeg plutselig fått en overraskende oppsving i lyst og energi! Helt fantastisk, men vil egentlig helst at småen holder seg inne til termindatoen, særlig siden han foreløpig er i seteleie og burde snu seg... ;) Men kanskje vi rister ham på plass, hvem vet? Ante virkelig ikke at det var sånn det var å være høygravid (uke 37 nå). Men kanskje det er en liten kompensasjon for minst 6 sex-frie uker etterpå.

Men ja, jeg tror det er prostaglandin i sæden som setter i gang modningen. Men egentlig kommer vel bare ungen når den er klar i de fleste tilfeller...

Skrevet

Her skal det nok blir mer sex når jeg er rundt uke 37. Nå har det stort sett bare blitt helger, grunnet ganske hektisk hverdag på oss begge. Begge sovner på sofaen når barna er i seng (han har to fra før, som er med på alt som er av idrett!). Blir mindre pendlig til skole for min del siste mnd, så da håper jeg på mer overskudd:)

Men hva er dette med kanel? hmm.. ikke hørt om.. kan alle kanelbollene jeg spise forrige helg ha noe med alle smertene jeg hadde om natten?

Skrevet

SEX? tja, hjelper på mye rart vil jeg tro,,, en blid gubbe ihvertfall=)

Skrevet

Veldig bra artikkel du la ved Gull nr.2 :-)

Mye som skal begynne å prøver her gitt ;P Har hele 5 uker igjen, men i mitt tilfelle så er det best å begynne tidlig siden jeg tydeligvis har for vane å gå på overtid :-))

Skrevet

Tusen takk for alle svar:) Og takk for artikkelen med alle tipsene!

Tenker vi får prøve riksen sin oppskrift, kan jo ikke skade:)

Skrevet

Hos meg skjedde ikke annet enn at jeg fikk en real urinveisinfeksjon!!

Blir ikke prøvd flere ganger her iallefall.

Skrevet

virket som det funket veldig bra for oss sist gang. Fødselen startet iallefall morgenen etter, 2 dager før termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...