Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #1 Skrevet 28. september 2009 Jeg jobbet som vikar før jeg gikk ut i permisjon,så mottar perm.penger.Hadde mye bekkenløsning under sv.skapet og har det ennå.Er ferdig med permisjonen min 2.des,kan jeg bli sykmeldt da?Skal jo søke jobb,men klarer ikke det før jeg blir helt bra! Har ingen jobbe som venter på meg,så kan kanskje ikke bli sykmeldt da?Greit og vite før jeg har legetime igjen. Huff,ble rotete dette,men takk til deg som orket og lese!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #2 Skrevet 28. september 2009 Du kan bli sykemeldt fordi om du ikke har jobb. Men du har ikke krav på sykepenger. Du kan event snakke med nav om støtte derfra. Dette kommer ann på din økonomi. om du er samboer/gift etc Janne
Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #3 Skrevet 28. september 2009 Joda.. Man HAR krav på sykepenger. permisjonen likestilles nemlig med yrkesaktivitet.. var i akkurat samme situasjon selv, vikar før permisjon, bekkenplager, sykemeldt. Måtte krangle i 2 mnd med ei på forvaltningen om dette, som mente at jeg ikke hadde krav på sykepenger siden jeg ikke hadde avtale om å gå tilbake i mine tidligere jobber, men i sammarbeid med fagforbundet vant jeg saken til slutt. Jeg fikk en sønn i juli 07, var i permisjon til april 08, ble sykemeldt til maxdato etter dette og gikk deretter ut i ny fødselspermisjon med samme inntektsgrunnlag som første permisjon. og for å sette det litt på spissen har jeg faktisk krav på sykepenger om jeg ikke er istand til å jobbe når denne permisjonen er ferdig! så ja.. du har krav på sykepenger!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå