Gå til innhold

Prøver bli gravid, var på ul og legen sa...

Anbefalte innlegg

Skrevet

at siden jeg har så uregelmessig mens burde jeg begynne på p-piller og gå på det 3-4 mnd for så å slutte, for da fikk jeg regelmessig mens etterpå... Er ikke dette rart? Jeg sa til han at jamen jeg har lest at når man går på piller og slutter kan det ta enda flere mnd før man får igjen mens, og jeg har alt prøvd i 10 mnd og er 35 år, så har ikke så lyst å begynne igjen på piller i 4 mnd og så slutte og vente å se om mens kommer. Noen som har prøvd denne løsningen?

Syns det var et merkelig forslag egentlig, jeg snakket med fastlegen min som ordnet henvisningen til sykehuset og han sa jeg kunne be om å få provera for mens og pergotime for å fremme eggløsning.

Så jeg sa jeg ikke ville prøve den p-pille planen men med tabletter, han ble litt sur, men sa jeg fikk det som jeg ville. På ul var alt bra med eggstokker og alt, så ingenting i veien for det.

Han satt og dikterte i den opptakeren sin etterpå på kontoret om timen, og han sa høyt og tydelig at pasienten nektet å høre på hans forslag, derfor har hun fått tabletter, men jeg fikk ikke provera, bare pergotime, og det kan jeg jo ikke begynne på før jeg får mens, og jeg får sjelden mens...sukk

Kan jeg be fastlegen om det?

Ble litt langt dette men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For en dust !!

Be fastlegen din om Primolut-N du. Da får du mensen og kan begynne på pergo. Funka for meg to ganger :))

Dvs jeg hadde ikke pergo da, men null mens. Fikk prim. for å få mensen og BINGO :))

Skrevet

Var det en spesialist du pratet med?

Jeg vet om flere som benytter p-piller i noen måneder før de starter en eller annen form for fertilitets-/hormonbehandling, så det er ikke nødvendigvis så på jordet som det kanskje høres ut som.

Samtidig skjønner jeg at du ikke vil kaste bort mye tid da du begynner å få det litt "travelt".

Jeg ville nok valgt å høre på en gynekolog som hadde erfaring med fertilitetsbehandling framfor fastlegen, men jeg ser ingen grunn til at ikke fastlegen kan skrive ut provera til deg, så kan du jo prøve provera/pergotime et par sykluser.

Håper uansett at det lykkes for deg om ikke lenge!

ps. Har dere undersøkt sædkvaliteten?

Skrevet

HI her, ja det var en spesialist, han snakket noe om fertilitetsbehandling ja, så kanskje det var i den forbindelse han tenkte det, men han var så vanskelig å skjønne, ikke norsk. Det er den tida jeg tenker litt på, lyst på å få unge tidligst mulig, har ei jente på halvannet år så han også mente at siden jeg fødte for ikke all verden lenge siden så burde ting være i orden. Jeg hadde veldig uregelmessig mens da også, og jeg hadde vært inne til ul, men ingen sa noe spes, måtte bare prøve og prøve og se. Så jeg bestilte pergo fra lillepille.com og ble gravid på pergo to mnd etterpå. Fikk merkelig nok mens også da jeg hadde fått tablettene i posten.

Har ikke undersøkt sæd eller noe, ikke tatt blodprøver heller, vi skulle vente litt med utredning noen mnd til.

Skrevet

Har hørt at det er ganske vanlig for folk som har problemer med å blir gravide å ta p-piller en periode for å få igang kroppen. Det er ikke særlig vanlig at folk minster mens når de slutter på p-piller. Faktisk er det ganske vanlig at en blir gravide før en i det heletatt får mensen tilbake etter pillebruk.

Men skjønner uansett at du ikke gidder å vente i fire mnd på noe som kanskje ikke fungerer engang. Flott at du stod på ditt og forlangte behandlingen som funker nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...