Gå til innhold

Hva gjør jeg med penger i okt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle begynne på jobb nå i slutten av sept,men nå er det ingen ledige vakter før i nov.Mulig det dukker opp et par vakter,men vet jo ikke?

Må jo ha penger i okt,får jeg da arb.ledighetstrygd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sansynlig vis ikke dagpenger da du først må gjennom en periode uten.

Har du ikke vist at du skulle begynne å jobbe før nå? Hvis du ikke har jobb må du melde deg ledig med en gang.

Skrevet

jeg har jobb,og sa i fra på jobb at jeg skulle tilbake på jobb siste dagene i sept.Men nå har de fylt opp vaktplanen ut okt,så ingenting på meg. Er jo ikke min feil detta da!

Skrevet

Hvis du har jobb (er fast ansatt eller i et vikariat) og sa ifra når du skulle begynne å jobbe, så er det jo ikke noe problem. Sett at du gikk ut i permisjon 28. mars og mannen din skal starte sin permisjon 28. september, da ble jo sannsynligvis dette avklart før du gikk ut i permisjon og da har jo jobben visst i over et halvt år at du skulle komme tilbake da. Sjekk ut www.nav.no eller ring de, de kan reglene. Om du stakk innom de i forrige uke og sa at du ønsker å starte tidligere, er det kanskje en annen sak. Jeg var inne og leste på NAV idag og fikk forståelse for at en må bestemme på forhånd hvordan permisjonen skal deles opp og når en tenker å starte å jobbe igjen.

Skrevet

Ja,jeg skrev jo ned når permisjonen begynte og når den sluttet.Måtte jo det for at arbeidsgiver skulle sende inn til nav.

Skrevet

Registrer deg som arbeidsledig STRAKS, gjør det på nettet nå. Det er en sannhet med modifikasjoner at du må gjennom en periode uten arbeid først. Er du derimot selvfforskyldt arbeidsledig, får du 8 uker karantene ETTER du først har registret deg.

Register deg som arebidsledig, I DAG, og send inn en søknad om dagpenger så snart du får tid. Akkurat om du kvalifiserer for arbeidsledighetstrygd kommer an på så mye, men det tar de stilling til i søknaden. Men å registrere seg fra dag 1 er svært viktig.

Det er lettere om du ønsker fullt arbeid, stønaden blir muligens større også for de som vi ljobbe fullt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...