Gå til innhold

Gravid måneden etter forrige ufrivillige abort.


Øst

Anbefalte innlegg

Da er jeg gravid for 3 gang i år. Fikk vite i dag at jeg er 5 uker på vei. Mistet for en måned siden i samme uke som jeg er nå, men jeg ble fort gravid igjen. Første gangen jeg mistet var jeg 12 uker på vei i mars. Er usikker på om det vil vare denne gangen, både fordi jeg ble gravid så fort igjen og fordi jeg har mistet før. Men hvis jeg mister nå så får jeg i hvertfall hjelp til å finne ut hvorfor jeg aborterer. Har ingen barn fra før, så ingen erfaringer på dette. Det eneste nå er at jeg ikke har noen symtomer, mens jeg var veldig dårlig de to første gangene, så kanskje et godt tegn?! Vil gjerne ha andres historier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke så lett å vite hva man skal tro og tenke når man mister sånn.. MEN det kan gå bra. Jeg har mistet i MA i uke 12+0, ble gravid igjen med en gang, men mistet i SA i uke 6-7. Ble gravid igjen uten å få igjen mensen først og fikk en datter. Så nå snart 3 år etter mistet jeg igjen i SA i uke 6. Er nå gravid igjen uten å ha fått igjen mensen. Håper det går bra denne gangen,men jeg for min del er pessimistisk til det motsatte er bevist. Håper du er mer positiv enn meg.. hehe :)

 

Lykke til og gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer!

Jeg mistet selv i sommer, fikk cytotec 3.aug. Hadde siste mens 2.september, så har IKM i dag! Kjenner jeg nesten ikke tør å teste.... Skal det klaffe på første forsøk liksom...? Har to veldig tidlige tegn som jeg husker fra sist. Syns all mat smaker litt annerledes og syns hunden min har så fryktelig dårlig ånde;) Dette har jeg bare lagt merke til én gang før, sist jeg var gravid. Men så er jo spørsmålet og det faktisk stemmer eller om jeg bare ønsker at det skal stemme... Uæe... Skal kjøpe test etter jobb hvis ikke mensen kommer i løpet av dagen. Spørs om jeg klarer å konsentere meg så mye i dag;)

Jeg har mistet to ganger tidligere, en SA for 5 år siden og en MA i sommer så håper den sitter denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Jeg får håpe det går bra for alle, dessverre så er det mange som er igjennom både SA og MA. Det er tøft men vi må ikke gi opp. Har bedt om time hos legen i morgen for å be om bedre oppfølging, ønsker blodprøve hver uke for å se om den øker, har kun tatt en som var på 164. Samt at jeg vil ha ultralyd så tidlig som mulig slik at jeg kan få bekreftet hjertelyd eller ikke, da det kunne ha blitt avklart tidligere enn i uke 12 når jeg hadde MA.

Merker at jeg også er pessimistisk og at tegn som mange ser naturlig når de er gravid, føler jeg er fordi det er noe galt og at en SA vil komme snart. Får ta en dag av gangen, selv om første periode går utrolig sakte når jeg er redd for at det vil gå galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øst:

 

Jeg tok hcg-prøve da jeg var 4+0, og en ny da jeg var 4+3. Den gikk da fra å være 82- over 400. Legen sa at det var en bra økning. Jeg vil også be om tidlig ul rundt når hjertet skal begynne å slå.. hvis jeg kommer så langt da.. Skal ta ny hcg prøve når jeg er 5+4. Håper at det fortsatt har steget og at alt er bra.. er så nervepirrende dette her..

 

Kjenner meg godt igjen i det du sier om at graviditetstegn for oss tolkes som tegn på at noe er galt.. man blir jo helt gal av dette..

Er 50% sykmeldt nå siden jeg er så engstelig. Har en stressende jobb, så det funker ikke å være ufokusert og distrahert. Håper så inderlig at det vil gå bra for oss alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...