Gå til innhold

noen med erfaring på igangsetting? haster=)

Anbefalte innlegg

Skrevet

har pratet med føden idag og jeg skal innom legen for å hente henvisningen til sykehuset klokken elleve, har blitt så hoven i hendene nå at jeg ikke får sove eller noe som helst annet, og jeg kan bli satt igang i dag,, hvordan foregår det, og er det vondere enn normale fødsler? jeg er ingen pingle, men vil vite hva jeg går til, har født to før uten smertestillende, og hvor lang tid tar det? jeg har vanligvis styrt fødsler på en time og to, men dette kan vel bli litt langvarig har jeg på følelsen av, jeg er 37+2 idag

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble satt igang forrige gang med en modningstablett ca kl 12 på dagen, merket ingenting før utpå kvelden. Utifra ctg målingen sa jordmor at det bare var masrier og at det ikke ville bli noen fødsel på meg før neste dag, men kl 22 tok det seg kraftig opp og jeg ba om å komme på fødestue, riene kom tett som haggel, kl 23 gikk vannet og 23.20 var babyen ute. Gikk fra 4 cm til full åpning på en time... Jeg har hørt forskjellige versjoner, tror nok det også kan komme litt ann på hvor moden kroppen er for fødsel...

Lykke til, dette blir en spennende dag for deg!!!!

Skrevet

Hvis du er ganske moden, kan det sikkert gå like fort som de tidligere.

Jeg har blitt satt i gang 2 ganger, en gang ca 12 dager før termin pga vannavgang. Da fikk jeg først modningsstikkpiller og så drypp. Da dryppet var satt tok det 30 min og så kom tøffe rier uten noen sakte tilvenning. 16 timers fødsel, men var jo førstegangs. Og fikk epidural etterhvert :)

Andre gang jeg ble satt igang var 12 dager på overtid, det med modningsstikkpiller. Da gikk vannet etter 3. pille og riene kom tett, men fødselen tok bare 1,5 time og da tåler man litt av hvert :)

Har hatt en fødsel som kom i gang av seg selv, men synes alle er like ille uansett, jeg. Og blir man satt igang har man flinke folk rundt seg og hjelpen i nærheten hvis noe skulle skje.

Lykke til! Dette går fint!

Skrevet

har snakket med føden igjen, de ringte og sa jeg kunne komme inn på onsdag pga stor pågang idag.. litt nedtur det da. men så sa de også at det var en vurderings time jeg skal på. håper ikke de sier nei å lar meg gå slik som dette, data er det eneste som går greit egentlig, plukke opp ett blad kan jeg bare glemme, har ikke følelse i fingrene og bommer på det ,meste jeg gjør=(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...