Gå til innhold

hvilke såpeprodukter bruker dere til klesvasken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg bruker milo + mykgjøring, men synes ikke klærne lukter no særlig når de er nyvasket. trenger tips:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker OMO til vanlig tøy og Milo til ull. Bruker ikke skyllemidler. Synes klær skal lukte reint jeg når de er vasket, ikke parfyme.

Skrevet

Jeg bruker Blenda sensitiv til hvitt og farget vask, og Milo uten parfyne til ull. Er utetørkfanatiker og tørker helst ikke i trommel. Skyllemiddel brukes ikke. Liker ikke lukten.

Skrevet

Ønsker du at det skal lukte? Da kan jeg ikke hjelpe deg, her er hva vi gjør:

Vi bruker Nøytral eller Blenda sensitiv for hele familien, og Milo sensitiv for ullklærne. Har gjort i flere år, også før vi fikk barn. Ingen tøymykner, men av og til noen dråper lavendelolje i skyllemidderskuffen. Eddik erstatter tøymykner (og lukter ikke), men det fester også fargene; derfor har vi eddikpause nå som Trollet har begynnt å spise fast føde, vil ikke feste flekkene på tøyet. ;) Men jeg putter 50 ml eddik i skyllemiddelskuffen når jeg vasker sengetøyet vårt, det blir mykt og fint, og luktfritt.

Grunnen til at vi gjør det sånnt:

Helse: Både min mann og jeg har eksem og allergi. Trollet har ikke fått det enda, og vi jobber for at det skal holde seg. Derfor ingen parfymerte vaskemidler.

Miljø: Vi bruker kun svanemerkede produkter. Det finnes ingen svanemerket tøymykner, fordi disse inneholder petrokjemikaljer som forurenser mye (og ikke helt trygg mtp eksem o.l.). Eddik funker veldig bra som erstatning, men som sagt, det fester fargene, på godt og vondt.

Skrevet

Jeg bruker OMO eller Ariel. Tøymykning kjøper det som er på tilbud der og då. Så veldig variert.

Bruker Milo til ull.

Bruker alltid tøymykning for da syns jeg klærene holder fasonger bedre.

Skrevet

Jeg har nettop kjøpt noe som heter Miljøvask.

En pose med kuler som bare ligger i vaskemaskinen, tøymykner er litt forskjellig hva jeg bruker.

Milo til ull såklart.

http://www.miljovask.no/index2.html

Jeg syns den posen er helt genial :D

Skrevet

Bruker vaskemagneter, derfor ingen vaskemiddel... Kun en teskje vanish om noe tøy er spesielt flekkete (grønske o.l.)

Skrevet

Vaskemagnetene fungerer på samme måte som miljøvask, men de er evigvarende... Det er altså magnetismen som aktiverer vannmolekylene.

Superdupert!

Skrevet

Blenda og comfort til vanlige klær.

Milo såpe & tøymykner til ull.

Synes ulla lukter litt uggent når den er nyvasket, men lukter godt når den har fått tørket.

Skrevet

Blenda sensitive colour til vanlig tøy. Milo til ull. Bruker aldri skyllemiddel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...