Gå til innhold

Ang kjerringråd og frustrasjon, er det bare meg??


emilpågang?

Anbefalte innlegg

Ja, da er nok en helg over, og jeg som satset alt på at det skulle skje denne helgen. Jeg har da prøvd laxerolje( det var sist helg), ikke å anbefale. Magen bare ble stienhard av masrier, vondt som bare det, og skikkelig mageskjau, til ingen nytte.

Denne uken\ helgen har jeg gått MYE, har kun resultert i mer vann i kroppen og vondt i bekkenet, og sinnsykt sliten, måtte legge med før datteren min på lørdag. Vært og kjøpt Bio Glandin kjempe dyre kapsler som skal inneholde prostalginer, tatt mange, til ingen nytte. Spar de 400 nok, fungerer ikke til noe fødselsfremmende hvertfall.

Spist sterk mat, og mye grøt med MYE kanel, har blitt mett, og har enormt med halsbrann.

Hatt sex, sorry altså men det er ikke gøy akkurat nå.

Igår hoppet jeg hoppetau til den virkelig store gullmedaljen, fikk noe mer nedpress innimellom kanskje, ingen rier, masse kynnere som vanlig, og helt sinnsykt m vann i kroppen.

Tatt kald\ varm dusjet meg nedentil, skulle det starte noe sier du?? WELL not working here!!!

Er vel på 7 gang med akupunktur idag, har jo ikke akkurat fungert til nå, men har seff trua på at det skal hjelpe meg under fødselen.

Kjenner det er tungt nå, vet at det fremdeles er noen dager til termin, og det strengt tatt sikkert ikke er lov å være så lei før termin. Men, jeg er full av hormoner, vann, sover dårlig, har enormt med halsbrann. Kaster opp igjen, og er skikkelig deprimert. Vil bare bli ferdig, men må prøve denne uken og innstille meg på å ikke vente på fødsel hver dag. Om noen har noen gode tips så mottas de med stor takk!!!

Noen som kjenner seg igjen, eller er det bare jeg som er blitt helt sinnsyk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stakkars ungen i magen din... må være helt stressa!

Det kan være lenge til ungen normalt er ment å skulle fødes, og det er vel ingen grunn til å stresse så innmari for å påskynde en fødsel - til og med FØR terminen!

Så ja, du er nok litt sinnsyk...

Jeg vet det er vanskelig, men prøv å roe deg ned. Ungen kommer når den er ment å skulle komme. En ting er å prøve å følge noen kjerringråd etter å ha gått lenge over terminen, men å styre på sånn som du har gjort er ikke godt verken for deg eller for ungen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv veldig utålmodig denne gangen da jeg har en sønn fra før som krever sitt, men jeg er enig med Knask her. Å spise litt kanel etc i desperasjon kan jeg forstå, men å gå over til å hoppe tau er litt drøyt. Må huske på at det i verste fall kan resultere i at livmoren kan løsne, blødninger etc - noe som verken er bra for deg eller barnet. Og barnet kan bli veldig stresset. Denne tiden bør brukes til å slappe av.

 

De fleste kjerringråd fungerer ikke, det er så enkelt. Barnet kommer når det er klart uavhengig av når mor egentlig skulle ønske. Nå er det bare kort tid igjen uansett, prøv å nyt det å 'bare' ha ett barn så lenge det varer.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må IKKE bruke laxerolje, det er jo farlig, barnet får det i seg og kan bæsje i fostervannet, det må du jo ikke finne på!!!!¨

Jeg snakket med jordmor idag om sånne råd, hun sa det var galskap å drive med sånne ting som hopping og sånt, hvis du klarer å presse kroppen til vannavgang før den er klar for det vil det mest sannsynlig ende med at de må sette deg igang før du er klar, og fødselen blir lengre og vondere, hun sa IKKE IKKE IKKE gjør sånt og ihvertfall ikke før termin. Babyen kommer når den og kroppen din er klar. Jordmor sa også at det fantes et homeopatisk middel hun hadde litt tro på, som ikke er farlig, men det skal man ikke ta før uke 41. Det kan du spørre jordmor om, hvis det er noe du kan ta så vet de det. Men ikke hopp tau, det kunne hun ikke få sagt klart nok, du presser kroppen mot sin vilje, og tenkt deg hvor gøy det er å gå i fødsel og være sliten etter ekstremhopping, trappeløping eller hva du nå har drevet med.

Kanel og sånt kan du sikkert bare ta, men kroppen vet når den er klar.

Jeg håper du snart slipper plagene dine, det er ikke noe gøy å vente, det vet jo jeg og, men vær forsiktig og vær snill med kroppen din, du trenger jo styrke og energi til fødselen.

Modningsakupunktur har jeg tro på, det kan du jo prøve, og sjekk med jordmor hvilke kjerringråd du kan prøve uten at det er farlig. Slappe av og samle krefter er sikkert lurt:)

 

Masse lykke til, det er nok din tur snart:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Jeg skal så HØYST deffinitivt ikke ta laxerolje mer. Og jeg skal heller ikke hoppe mer i tau :-) Vært hos akupunktøren min idag, fortalte hvordan jeg hadde det. Hun har heldigvis troen på at fødselen er rett rundt hjørnet, det er derfor jeg er blitt så urolig og hormonell som jeg er nå. Har litt etter råd fra dere og litt sunn fornuft hatt et oppgjør med psyken min idag. Har hatt en fin dag, har vært snill med meg selv. Vært hos huspleie, og akupuntur, og nå skal jeg lage en middag, og jeg kjenner jeg har klart å finne en litt mer ro i kroppen. Jeg vet at jeg må høres sinnsyk ut for dere, og jeg vet at det må være umulig å forstå.

Jeg hadde det ikke slik som dette sist, og hadde aldri trodd at det var mulig å bli slik som jeg har vært i helgen. Men, nå som sagt anlegger jeg en ny strategi, og prøver å være roligere, og vente, og heller finne på fine ting for meg selv.

 

Takk for oppmuntrende ord, og veldig sanne ord...Trengte nok å høre det litt også.

Lykke til til dere også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd masse jeg også, akupunktur, kanel, hoppet tau osv....er like hel. Og sliten! Så nå har jeg kapitulert. Lastet ned to siste cder av Robin Thicke(super rolig avslappende musikk) og kjøpt siste bok i Stieg Larsson serien om Millenium. Skal roe heeelt ned og lade opp disse siste dagene i stedet. Kansje det er tingen?? Vel, kroppen min blir sikkert glad i alle fall... 10 dager igjen til termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi er helt på nett sunshine. Jeg begynner å lese bok jeg også, skal lese øya. Laster ned masse serier til evt å se hvis jeg ikke orker å bare lese bok. Vært til farging av vipper og bryn idag, og tatt sol. Imorgen skal jeg bare kule an hjemme. Kanskje onsdag hvis jeg ikke har født så skal jeg gjøre noe annet hyggelig for meg selv, hudpleie kanskje? Fant ut at det er verdt hver eneste krone, for etter fødselen må man jo ha barnevakt til slikt, og det er jo ikke alltid så lett.

Hvor skal du føde??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette føles såå mye bedre;-) Jeg skal føde på Gjøvik. Var der oppe på fødeavdelingen en tur i dag, der jeg fikk akupunktur. Det var så rolig der, noen stolte mammaer som gikk rundt og trillet på de små nurkene. Fikk såå lyst til å få han ut, men gikk derfra med et smil og tenker at det er faktisk bare dager til det er min tur. Så, jeg gjør som deg. Skal utnytte disse siste dagene til å ta vare på meg selv! Dette føles så mye bedre ja;-)

Hvor skal du føde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra, vi høres jo straks mer harmoniske ut nå begge to. Litt sunnere enn å desperat hoppe tau i stuen og gå lange turer o.l

Nå henter vi energi til den store dagen istedet, håper bare ikke det tar så lang tid.

Jeg føder på riksen i oslo. Også vært oppe en gang for å se, virket så snille og søte de jordmødrene jeg snakket med.

Samtlige venner har trua på datoen imorgen for meg, så får vi se da. Samboer må jobbe mye nå, for å evt ta fri nå i 2 uker, så jeg er alene ( bortsett fra in nydelige sovende datter da)

Nå skal jeg ta en varm lang dusj, legge meg under dynen og begynne lesingen.

Hold meg oppdatert da, lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter i spenning;-) Hold meg oppdatert også, så fint å ha noen å følge med på. Skal droppe tv`n og krype til køys med boka jeg også. God natt, lykke til, månen er snart full så kansje vennene dine har rett ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, synes det høres litt desperat ut ja kanskje, siden du ennå ikke har kommet til termindato. Høres fryktelig stressende ut. Jeg personlig tror ikke kjerringrådene funker noe særlig egentlig, ihvertfall ikke hvis man ikke er moden. Snakket med en dame på jobb idag, som hadde prøvd alt mulig før termin, men det var ingenting som funket.

 

For de som mener at det funker så tror jeg mest på tilfeldigheter. Altså når riene begynte å komme noen timer, eller en dag etter man har prøvd kjerringrådene, så tror man kjerringrådene er årsaken, mens egentlig så hadde fødsel startet uansett, med eller uten prøvelser av kjerringråd.

 

Skjønner at man blir rimelig lei, når formen er i dass, men lurer på hvorfor man innstiller seg på at babyen skal komme før termin? Jeg prøver å innstille meg på at den kommer etter. Men innerst inne går jeg jo med et håp at hun kommer før.

 

Jeg håper for din del at det skjer noe snart da. Ikke gøy å gå rundt sånn å vente.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...