Torshov!! Skrevet 28. september 2009 #1 Skrevet 28. september 2009 Hei Jeg jobber i bank og har alltid jobbet 100% har nå en OK lønn og er p.t. hjemme i permisjon med mitt 3. barn som nå er 4 mnd. Har vurdert å jobbe 80% når den tid kommer, rett og slett fordi jeg er sliten av å kombinere jobb og familieliv... ønsker ikke å ende opp som min mor med kroniske muskelplager og vondt hele tiden...:-/ MEN jeg jobber som sagt i bank... og er veldig opptatt av dette med pensjon og det er så sinnsykt urettferdig at det er KUN meg det går utover dersom jeg skulle bli skilt før pensjonsalder. Mannen jobber fullt og kommer aldri til å vurdere noe annet. Han tjener godt og får da også en bra pensjon. Jeg sakker akterut ved ikke å jobbe fullt og sitter igjen med svarteper ved et eventuellt samlivsbrudd. (Andelen kvinnelige minstepensjonister øker kraftig pga. dette) Alle sier bare jobb redusert, men jeg er en person som ønsker å stå på egne ben, er styrt av logikk, statestikk og sansynligheten for å bli skilt er jo nesten 50% !! (elsker mannen og har ikke planer om å skilles men lever etter "føre var" prinsippet) Hva gjør dere og hvorfor??
De tre gull Skrevet 28. september 2009 #2 Skrevet 28. september 2009 Jeg jobber 100% med tanke på nettopp slike ting som du er opptatt av. Pensjon!!!! Pensjon!!! og atter pensjon!!! Høres gjerne litt rart ut siden jeg bare er 31 år , men jeg har ikke tenkt å sitte igjen som svarteper om noe ikke skulle gå som planlagt i livet..
mamman til to gutter Skrevet 28. september 2009 #3 Skrevet 28. september 2009 Privat pensjonsordning. Jeg går ut fra at dere har felles økonomi og hvis du går ned i % for å kunne ta deg bedre av deres felles barn, så er det helt rettferdig at dere sammen betaler for at du skal kunne få en bedre pensjon når du blir gammel.
Torshov!! Skrevet 28. september 2009 Forfatter #4 Skrevet 28. september 2009 Vet dette, men med redusert inntekt blir det ikke mye å spare til pensjon desverre... Vil jo få 4-5.000 mindre utbetalt hver mnd...
digger Skrevet 28. september 2009 #5 Skrevet 28. september 2009 Henger meg på denne. Jobb deltid, men pass på å ordne avtale slik at du oppnår pensjon som om du hadde jobbet fullt ved evt. skilsmisse. Jeg jobber deltid, men skjønner godt tankegangen din. Dessverre ser jeg altfor ofte eksempler på at dette med oppspart pensjon ikke spiller så stor rolle for helsa er ødelagt før den tid:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå