Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #1 Skrevet 28. september 2009 Når vi er på mekling. Og jeg og barnet på 10mnd. skal flytte 200 mil. Kan vell ikke inngå avtale om hvor barnet skal være i høytidene/ferier da når hun er så liten og bor så langt unna... ?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #2 Skrevet 28. september 2009 Hun er for liten til lange samvær. Dere bør faktisk ha felles samvær de gangene det er, enda. Og siden avstanden blir så stor, så blir det lenge til dere trenger tenke på annen type samvær. Ungen må bli flere år gammel før det kan bli aktuelt. Helst 4-5 år. Dette så jeg med min eldste som var sjelden på besøk hos sin far. Før den alderen var ALLE samvær vanskelige, både mens ungen var hos far og hvertfall de 2 første ukene rett etter(og dette var kun fred-sønd samvær). Men når ungen ble 4-5 år, så endret dette seg til det bedre. For da forstår ungen mer, og vet at du er der selv om hn ikke ser deg. Tåler også lengre tidsrom, fordi tidsperspektivet er bedre. Jeg anbefaler deg å si at dere nå har felles samvær, og så kan dere revurdere avtalen f eks hvert år, til dere ser at ungen forstår mer. Ingen vet helt sikkert når dette skjer, og derfor er det lurt å avtale kortere tidsrom i starten. At dette ikke blir gøy for barnefar, er forståelig og logisk, men her er det barnets beste som teller mest. Og da må en ta mer hensyn til barnets utvikling og behov for sin primæromsorgsperson, foran barnets behov for kjempegod kontakt med begge foreldre, dessverre. Kan jeg spørre om hvorfor du velger å flytte så langt fra barnets far? Jeg syns det er litt dårlig grunn om det er dine behov som går foran, og ikke pga nødvendig jobb eller utdannelse osv. Jeg forstår deg, men likevel. Det er en enorm avstand som virkelig vil vanskeliggjøre kontakten barnet vil ha med sin far.
bli kjent Skrevet 28. september 2009 #3 Skrevet 28. september 2009 heisan kjære deg... enig med deg.hun er for liten. når hun blir større 4-5 år kan dere jo dele på høytider etc.hvorfor flytter du så langt da? vanskelig forhold til barnefaren? vet hvordan det kan være sukk har tenkt tanken på og flytte selv etter mye styr med bf. stå på! klem fra mamma til datter 5år i Bergen
Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #4 Skrevet 28. september 2009 Grunnen til at jeg flytter er at det ikke funker mellom oss. Og da flytter jeg dit jeg kommer fra og har hele nettverket mitt. Tilogmed tilbud om jobb. Eks svigerfamilien min har alltid vært vanskelig med meg og hatt lite kontakt med barnet vårt. Så da ser jeg ingen grunn for å bli, og fortsette å være ulykkelig. selvfølgelig ønsker jeg ikke å ta barnet så langt fra faren, men jeg ser ingen anne løsning for meg. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå