Gå til innhold

Hva betaler dere i matpenger i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor mange og hvilke måltid dekker det?

I vår barnehage har matprisene blitt øket med 50%. Altså i fra 200 til 300 i måneden. Og det dekker kun et brødmåltid og en halv frukt. Der jenta mi gikk før, betalte vi 200 i måneden, noe som dekket to brødmåltid, et måltid med frukt og yogurt(+brød for de som ville ha) og et varmt måltid i uken.

Syns at vi skal betale 300 i måneden for det der lille de får virket helt sprøtt. Skal være foreldremøte i dag og har tenkt å ta det opp, men trenger å ha noen eksempler på hva folk betaler andre steder.

På forhånd takk for hjelpen :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi betaler 300kr pr mnd for all mat bortsett fra frukt. Dvs frokost, varierer litt, oftest brød, men av og til frokostblanding eller havregrøt, lunsj, varmmat en gang i uka + varmt pålegg (feks egg eller fiskekaker) en gang, resten vanlig brød med pålegg og brød/knekkebrød til fruktmåltidet på ettermiddagen. Frukt har vi med på omgang til hele avdelingen, tror det er ca 300kr jeg har betalt for det når jeg har handlet og det er ikke mer en ca3ganger i året pr pers.

Skrevet

Hmm, hvor mye er det vi betaler da tro. Hvis det stemmer at det er 2330 som er maks pris i bhg, så betaler vi 240 kr i matpenger i mnd. Da må vi ha med frokost til barna, hvis dem kommer til 08. Pengene dekker en super lunsj, som kan være alt mulig fra brød mat til masse god varm mat. Det er varm mat minst en gang i uke. Også får dem frukt på slutten av dagen, masse god frukt å velge mellom. Fornøyd med maten barna får. Grovt brød, ofte hjemmelaget som barna ha vært med å laget.. Fisk til varmmat osv..

Skrevet

Vi betaler 250kr. Da inngår ett brødmåltid om dagen (varmmat en gang i uka) og frukt/knekkebrød kl.15. De får også kake/is/gele da de har bursdag.

Skrevet

250 og det dekker 2-3 brødmåltid/frokostblanding, frukt, yoghurt og 1-2 varme måltid i uka. syns det er veldig bra jeg :)

Skrevet

Vi betaler 300 kr..

Det er da frokost, lunsj (varmlunsj to dager i uka), og fruktmåltid. Innebærer også yoghurt eller knekkebrød til de som trenger mer mat ved fruktmåltidet.

Pluss nystekt brød hver dag..

Skrevet

300

da får vi: alt! hehe...får grøt 3 ggr i uken,varmmat 3 ggr i uken,frukt hver dag,hjembakt brød av og til,dekker bakedag en gg i uken,og brød ellers...samt 60 kr mnd for bleier

Skrevet

ja d var sant de som ikke får nok ved frukten får ogsp knekkebrød yoghurt el andre ting

Skrevet

Her betaler vi 200 kroner i måneden. Da må man ha med ev. frokost, og niste, som spises sammen med frukten. En får 1 brødmåltid (1 gang i uken er dette måltidet med varm mat) og 1 fruktmåltid hver dag og drikke.

Skrevet

Vi betaler 250 kr for maten. Det er da froksot om morgenen, brødmat/ frukt, varm mat hver dag, og frukt igjen på ettermidagen.

Vi veyt at de får sunn og god hjemmlaget mat alle dagene,

Skrevet

150 kr mnd og da har ungene matpakke med....hver dag:/

Det dekker melk og frukt sier de. Før fikk de yoghurt hvertfall ta dager i uka, nå er det kuttet ut. Er ikke så fornøyd med det..

Skrevet

Vi betaler 300 kr.

Må ha med frokost selv hvis man leverer tidlig, ellers dekker det brødmåltid kl 11.00 og 14.00, inkl. frukt og melk.

Får også varm lunsj hver fredag, og mat fra cateringbyrå en gang i mnd. Bhg står også for sunn snaddermat ved bursdager.

Skrevet

jeg betaler 400kr mnd. det er inkl all mat barna trenger i løpet av dagen. de får masse forskjellig god mat og frukt. de har varm mat 3 ganger i uka og hjemmelaga rundtstykker de 2 siste dagene.

alt (så langt det lar seg gjøre) er økologisk så det blir jo litt dyrer.

Gjest Bjørnen Collargol
Skrevet

200 og det dekker lunsj samt frukt/yoghurt.

Skrevet

Når dere sier "matpenger" er det noe dere må betale i tillegg til maxprisen for bgh?

Jeg betaler 2330,- i mnd (det er vell maxpris?) å da får barna all mat i barnehagen.

Nystekt brød, pålegg, frukt, varmretter 2 ganger i uka.

Jenta mi er 9 mnd så hun får mme og grøt, det betaler barnehagen.

Skrevet

Jeg betaler 120 kr i mnd og det er til frukt/knekkebrød kl 14 hver dag + varmmat på fredagene..

1år bet vi 180,- og da fikk de lunsj og frukt/knekkebrød hver dag + varmmat på fredager...

kjedelig at de måtte gå tilbake til at vi måtte smøre niste, bare pga det tok sånn ekstra tid for de ansatte å lage lunsj!!! :(

Skrevet

betaler 220 kr og da er alle måltider dekket, dvs at de får frokost, lunsj og frukt og litt brød/knekkebrød rundt 2 - er kjempe fornøyd, de har hjemmebakt brød også, yoghurt får de av og til. Varmmat er det dårlig med, en gang i måneden. Men når barna har bursdag får de i tillegg sunne alternativer: fruktpinnsvin, grove vafler, toast e.l.

Skrevet

240 kr i mnd dekker alle måltider. Frokost er som regel brødmåltid. Lunsj er varm (egg, fiskekaker, grøt etc.) når de er inne. På tur er det brødmat. Mellommåltid m/yoghurt eller frukt samt nærmest full middag på fredager. Drikke er melk.

Det dekker også bursdagskos som fruktsalat, vafler o.l.

Skrevet

Vi betaler 200:- i mnd. Da får barna varm lunsj og frukt og melk hver dag. Pluss litt ekstra når det er karneval eller lign

Skrevet

Betaler 100 kr i mnd.

Det dekker melk,brød og pålegg til lunsj.

Skrevet

Vi betaler 380 kr i mnd(tror jeg) Bhg regningen er på 3680 i mnd og 3300 er vel makspris så da er vel resten matpenger regner jeg med(privat bhg)

Da får de frokost, lunsj og et fruktmåltid om dagen.

Frokost er brød/rundstykker m/pålegg eller frokostblanding

Lunsj er brød/rundstykker m/pålegg, yoghurt med musli.

Fruktmåltid er frukt og noen ganger har de noe annet som f.eks yoghurt med musli eller de baker eller griller pølser etc.

De har 1 varmt måltid i uken og de baker kake i slutten av mnd hvis noen har hatt bursdag iløpet av den mnd.

Skrevet

Vi betaler ikke matpenger i det hele tatt.

Får et måltid hverdag, unntatt tirsdag for da er de på tur, hvorav minst 3 av disse måltidene i uken er varme. Ellers så får de frukt, grønsaker og melk til alle måltider, også når de spiser matboks.

Skrevet

Jeg betaler 410 kr/mnd

det dekker melk, frukt hver dag, varmmat én gang i uka og to smørematmåltider i uka...

Frokost og brødskiver/yoghurt til fruktmåltidet må vi stå for selv hver dag.

To dager i uka har mini med matpakke.

Skrevet

Jeg mente selvfølgelig 2680 i mnd ikke 3680

Skrevet

125kr for halvplass.og 250 for helplass. Da er det inkludert alt av måltider. Dvs frokost, lunsj, middagsglass, frukt o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...