Gå til innhold

Tips til et godt smørbrød?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er utrolig matlei, men ser for meg at et godt smørbrød hadde vært tingen :) Har så lyst på roastbiff, men det er vel ikke det lureste å spise når man er gravid nei.. så får holde meg unna det. Kokt skinke er ikke favoritten for tiden, men det finnes jo annet pålegg. Gjerne kombinert med f.eks tomat eller agurk, har noen tips?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Liker du egg???

Godt å koke egg, ta majones, løk og litt salt i, nam nam...gjerne med tomat og agurk...

eller eggerøre, det er godt!!!

Finnes sånne baguettsalater fra Denja, chicken curry er kjempe god...:)

ble sulten jeg nå... he he

Skrevet

Jeg har vært mye kvalm i svangerskapet, men en favoritt har vært kalkunpålegg, grädost, majones og agurk. Tomat spiser jeg ikke, men det er sikkert godt å ha det på toppen også.

Skrevet

Baguette med hjemmelaget eggesalat.

Eggesalat lages slik: hardkok 2-3 egg

Deles opp og røres sammen med litt majones (kun for å binde sammen)

Ha i litt salt, pepper, gressløk og litt rødløk evt finkuttet paprika. Nam, nam. Denne salaten får bein å gå på her i huset i alle fall.

Sandwich med kylling

Smør på litt hjemmelaget aioli (halvbland creme fraiche og majones + litt salt og hvitløk etter smak), kylling eller kalkunpålegg, grønne salat blader. Toppes med agurk og tomat.

Skrevet

Heisann! Jeg trur neppe roastbiff er noe farlig, bare sørg for en nyåpna pakke.

Skrevet

Er så mange ting jeg får smådilla på nå. En stund var det polarbrød med salatblad, ost, skinke og tomat på. Nå er det speilegg! Og da vil jeg helst bare spise det jeg har veldig lyst på. Annen mat frister meg ikke i det hele tatt. Så slenger meg på denne tråden for inspirasjon, kan jo ikke bare spise brødskiver med speilegg, hehe.

Skrevet

Er roastbeef okei? Det har jeg skikkelig lysst på, men har holdt meg unna det, siden jeg mener å huske det fra forrige gang.

Det beste smørbrødet jeg kan få: Hardkokt egg i skiver, majones/aijoli, salat, soltørket tomat, sprøstekt bacon. Evt tomat.

Fantastisk!

Skrevet

Jeg har spist noen grove baguetter med roastbeef, salatblad, remulade, sylteagurk og sprøstekt løk. Kjempe godt. Men ikke klart å nyte det helt siden jeg ikke var helt sikker på om jeg kunne spise det. Men det er trygt?? Har ikke spist det mest blodige da.. noen som er ganske godt stekt.

Ellers rekesmørbrød, eller karbonadesmørbrød:) Har en farmor som lager supre elgekarbonader:) Tomat, agurk og løk på de også;)

Skrevet

I følge matportalen http://matportalen.no/Matportalen/Emner/Gravide skal kjøtt være gjennomstekt.

Men så vidt jeg veit, vil de fleste skadelige basiller, parastitter osv. sitte på utsida av kjøttstykket. (I hvertfallk på okse.) Så det er greit å steke det lett rosa. Kjøttedeig, derimot, er må gjennomstekes.Mener å huske at myndighetene var ute ved sist E-coli-utbrudd og fortalte at det holdt å steke oksekjøttet godt på utsida.

Sånn ferdigstekt butikk-roastbiff er jo uansett ikke speiselt rå inni, og jeg har veldig vanskelig for å tro at Gilde og andre produsenter tar noen sjanser med den.

Dette er min personlige vurdering, og jeg er hverken lege eller matforsker. Men jeg spiser i hverfall roastbiff uten frykt!

Skrevet

Et godt brød etter smak.

Ruccola salat, bri ost etter smak, stekt bacon, tomat, agurk, mangochutney, hvitløkdressing (bare litt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...