Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #1 Skrevet 28. september 2009 Jeg har gått på Cipralex i ca halvannet år nå. Har i en stund følt meg så kald følelsesmessig, blir veldig fort sinna og sover veldig mye.Har mest lyst til å slutte med de for jeg tror de er grunnen til at jeg er sånn. Noen som har samme erfaring m Cipralex. Kan jeg seponere de selv, noen som har gjort det? Eller må man trappe ned?
Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #2 Skrevet 28. september 2009 Jeg har tidligere stått på cipralex i 2 år. Opplevde ingen av de bivirkningene. De symptomene du nevner er jo symptomer på depresjon. Kort lunte er vanlig ved depresjon. Følelsesmessig avflatning er symptom på depresjon og det samme er økt søvnbehov. På meg høres det ut som du ikke er godt nok regulert på medisinene og du burde snarest oppsøke din lege eller psykiater. Du må iallefall ikke finne på å seponere de på egenhånd. Jeg har sluttet med cipralex nå fordi jeg er gravid. Det er ganske ubehagelig å slutte med disse medisinene og de må trappes ned sakte og i samråd med lege. Jeg kjenner andre som har seponert på egenhånd og det har ikke vært så lurt.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #3 Skrevet 28. september 2009 Dette høres ut som vanlige bivirkninger på slike medisiner. Både min mann og min venninne har hatt noenlunde samme erfaringer som du nevner, riktignok med andre merker, men disse medisinene virker jo på noenlunde samme måte. Synes du skal snakke med legen om det.
Anonym bruker Skrevet 28. september 2009 #4 Skrevet 28. september 2009 De forskjellige merkene har forskjellig virkning. Cipralex er kjent for å ha lite bivirkninger. Brukte Zoloft en periode og ble da rasende for ingenting og måtte slutte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå