Gå til innhold

Svigermonster og svak mann:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter her igjen, sint og frustrert, etter et besøk hos svigers. Svigerfar er er meget sterk mann, han er liksom lederen i familien. Alle sammen adlyder han og har en syk respekt for han. Alle barna hans (inkl min mann) har blitt selvutslettende av oppveksten. Konfliker eller vanskelige ting snakkes det aldri om, samtalene er høflig og presise selv om alle sitter med innestengt frustrasjon. I tillegg er svigerfar ufyselig stygg mot svigermor. Setter henne på plass som om hun skulle vært en liten unge, snakker nedlatende til henne hele tiden og påpeker hennes feil. Jeg absolut HATER å sitte der og være vitne til alt dette uten å kunne si noe. Det motstrider sååå til hvordan jeg er oppdratt. I min familie snakker vi ut om ting og alle er likeverdige, ingen som hever seg over de andre. I en familie skal man kunne være seg selv, ikke måtte oppføre seg høflig og presist som om man er hos kongen selv.

Litt av frustrasjonen min grunner til at mannen min ikke er sterk nok til å stå i mot faren sin og si ting som de er. Jeg synes han skal støtte moren sin. Slik er han, han er svak. Det betyr at jeg må være den sterke og det er jeg egentlig ikke. Jeg ønsker at han skal være MANN og ta vare på meg og vår familie. Jeg vil føle meg trygg og beskyttet!

Vi krangler stort sett hver gang vi har vært der:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det høres grusomt ut. Forstår at det er vanskelig for mannen din å bryte ut av det også. Men er han enig med deg, forstår han at det er et problem? Barna deres bør jo slippe å få oppleve dette også, hvis dere har barn. Hva med å ta kontakt med familieterapeut eller noe? Jeg har ingen andre gode råd, dessverre. Sånt er vanskelig. Har noen mer perifere slektninger med noe av det samme, og når jeg en sjelden gang er sammen med dem holder jeg beklemt kjeft.

Skrevet

Han sier han ikke har lagt merke til det før jeg kom inn i bildet og påpeket det. Nå ser han det egentlig, men han unnskylder det og sier at svigerfar bare tøyser når han er stygg mot svigermor.

Vi har ingen felles barn, men driver og prøver nå. Jeg har sagt til han at så lenge det er på dette viset nekter jeg og la dem passe den fremtidige babyen vår. Det er for usunne omgivelser! Vi har heldigvis mamman min som er VERDENS BESTE bestemor:):)

Tviler nok sterkt på at vi skal få med oss hele familien til terapeut, men kunne kanskje tatt med meg mannen. Han trenger å høre fra andre enn meg at familien hans fungerer dårlig... Han er så merket av oppveksten sin stakkar:(

Takk for svar:)

Skrevet

Ja, jeg tenkte bare mannen din, og du evt, til terapeut altså, sånn at han kunne få litt tips om hvordan han kan forholde seg til foreldrene. Og få hjelp til å sette ting litt på plass, liksom. Lykke til:)

Skrevet

Huff ser for meg en mann som er veldig domminerende og slem når du beskriver din svigerfar.

Det første som slo meg var at denne mannen har tatt fra familien sin selvtillitten og trykket dem ned slik at han kunne være sjef. Jeg tenker også at dette er en mann som ikke går av veien for å bruke fysisk straff som disiplin.

Dersom mine tanker stemmer, er det jo ikke så rart at mannen din ikke er sterk overfor denne mannen som har trykket ham ned under hele oppveksten...

Huff får grøssninger av slike mennesker. Man krymper seg liksom i stolen i nærheten av slike!

Skrevet

Han er egentlig ikke slem, han er hyggelig på et vis. Men styrken hans lyser gjennom og er til stede hele tiden. Han er ikke typen som bruker fysisk makt. Jeg tror han innerst inne er en god mann som vil det beste for familien sin. Han er bare vokst opp på veldig gammeldags vis selv og oppdrar slik han har blitt oppdratt. Det er bare så synd at han ikke ser hvordan han trykker ned familien sin:(

Jeg er selv en ganske sta person som bestandig har sagt klart i fra når ting er urett, men han fikk meg rimelig fort underlagt hans makt. Jeg sitter der og har såå lyst å rope ut til han, men klarer ikke. Jeg blir så liten..

Skrevet

akkuratt som om jeg skulle ha skrevet det selv. har en sån ex svigerfar, men det verste var at sønnen begynte slik med meg å da var det bere å flykte. det begynte så snart vår sønn blei født.

Skrevet

Har du snakket med svigermor om dette? Hva synes hun om oppførselen hans? Håper ikke mannen din blir et monster når dere får barn sammen da..

:) Lykke til.

Skrevet

Har ikke snakket med henne nei. Har veldig lyst, men klarer ikke helt finne motet.. Hun er på lik linje med alle andre i den familien slik at ting skal ties i hjel.

Tror nok ikke min mann blir slik nei, han er som et lam. Nesten litt dumsnill er han. Han eier jo ikke selvtillit så her i huset er det jeg som er sjefen, dog ufrivillig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...