Lipsy Skrevet 27. september 2009 #1 Skrevet 27. september 2009 Datteren min er 6 uker gammel. Det går veldig bra med ammingen, hun får det hun trenger. Nå lurer jeg på når jeg skal begynne å pumpe. Kunne godt tenke meg muligheten til å være borte noen timer på kvelden og la pappaen være alene hjemme med babisen. Samtidig ønsker jeg ikke å risikere at hun ikke lenger vil ha pupp, men bare flaske..... Noen som har noen synspunkter eller erfaringer å dele?
MiMa09 Skrevet 27. september 2009 #2 Skrevet 27. september 2009 Jeg begynte å pumpe med en gang jeg kom hjem fra barselavd. Jeg hadde så mye melk og sånn melkespreng at det var ikke snakk om annet. Men det gjorde jo at det ble enda mer melk og enda mer pumping og jeg frøys ned en del. Men et tips: før du evt fryser ned store mengder, sjekk at hun faktisk spiser den tinte melka. Det gjør ikke gutten min nemlig. Den lukter helt annerledes, iflg meg ganske ekkelt. Så det kutta jeg ut. Men pumper du bare en gang i blandt når du skal bort så blir det jo ikke det problemet som jeg lagde meg. Ikke alle unger er like glad i flaske, jeg sleit med flaske til min. Jeg hadde en del aventflasker fordi det kom i noen av de babypakkene fra rimi, apoteket og sånn, samt at jeg har aventpumpe og flasker fulgte med den. Men han typen her vil på ingen måte ha den flaska, skjønner ikke hvorfor. Men MAM flaskene tar han med største apetitt. Så sjekk om hun er like kresen som min før du evt kjøper mange flasker av samme type. Jeg gir gutten min flaske hver kveld, pumper litt på dagen og gir på kvelden i flaske, men det har ikke gjort at ammingen har gått dårlig.
magica og lille tryll ♡ Skrevet 28. september 2009 #3 Skrevet 28. september 2009 Jeg også tenkte som deg og pumpa som en gal en periode, og frøys ned, sånn at jeg kunne få noen timer fri. Men den jobben kunne jeg spart meg, flisa her nekta å ta flaske. Ble sint som et lemen. Så ville prøvd det først, før du pumper opp et lager. Også er det mange som reagerer på frysesmaken som MiMa her sier. Fersk melk holder seg jo litt i kjøleskap da, er det 48 timer tro?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå