C_Haga Skrevet 27. september 2009 #1 Skrevet 27. september 2009 Har hørt at det finnes kremer til å smøre på magen mot strekkmerker. Noen som har noen tips til kremer og erfaringer med de?
b77h Skrevet 27. september 2009 #2 Skrevet 27. september 2009 Jeg bruker en olje om kvelden og krem om morgenen - på mage og pupper. Vet jo ikke om det vil hjelpe når jeg er på det største, og vet jeg er disponert for å få strekkmerker (har fra da jeg vokste i tenårene). Men tenker at det ikke kan skade og føles behagelig når huden strekker seg. Og allerede i starten fikk jeg to strekkmerker på puppene, men etter jeg startet m oljen/kremen har jeg iallefal ikke fått flere ;-) Jeg bruker "Erbaviva" som er økologisk og fri for parfyme, parabener og fargestoffer ol. Kjøpt på Gimle parfymeri i Oslo, de har også bestilling på nett.
AOerfødt<3 Skrevet 27. september 2009 #3 Skrevet 27. september 2009 tror egentlig ikke noen kremer hjelper mot strekkmerker.. strekkmerker er jo i underhuden.. kremer kommer jo ikke så langt ned i huden.. såvidt jeg forstår men jeg vet jo ikke da.. prøver bare å tenke litt logisk..
Villemo -- Twins og Storebror! Skrevet 27. september 2009 #4 Skrevet 27. september 2009 Har fått beskjed på apoteket at det ikke spiller noen rolle hvilken krem du bruker, kjøp heller en litt fet krem på butikken (jeg bruker dove body silk) enn å bruke 200 kr på strekkmerkekrem. Gjør vist samme nytten da kremmen er med på å mykgjøre hudens øverste lag mens strekkmerkene blir dannet i lærhuden (hudens tredje? lag) og kremer trekker vist ikke så langt ned.
Magisk babygull født 051009 <3 Skrevet 27. september 2009 #5 Skrevet 27. september 2009 Jeg har brukt BodyShop's Cocoa Body Butter, fikk den anbefalt... Jeg har ikke fåt strekkmerker og er idag en dag over termin. ...men kan jo være at jeg er heldig med genene, hvem vet?
SivMaria Skrevet 27. september 2009 #6 Skrevet 27. september 2009 Jeg har også hørt dette med at det er elastisiteten i underhuden din som avgjør om du får strekkmerker eller ikke, og dette er ikke noe som kan påvirkes av kremer o.l. Men spurte hudpleieren min om nettopp dette, og hun mente at det absolutt hjelper med krem (kanskje hun bare er en god selger? hehe.... ). Endte nå hvertfall opp med å kjøpe en som heter Dermo Stretch fra Ericson Laboratorie. Den kosta vel rett i underkant av 400 kr (syns det er fryktelig dyrt når man ikke bruker kremer ellers) så den får jammen meg gjøre jobben sin! Gjenstår å se, men mistenker at jeg er meget godt disponert for strekkmerker da jeg har masse allerede pga vektøkning i etapper fra 17 års alderen. Men i alle fall tror jeg det kan hjelpe med en hvilken som helst fuktighetskrem når det kommer til KLØE i huden pga at den strekkes. Og en annen ting som jeg er overbevist om: DRIKK RIKELIG MED VANN gjennom hele svangerskapet, DET kan ikke være annet enn sunt for huden, uansett!
hormonia&alienimagen3 Skrevet 27. september 2009 #7 Skrevet 27. september 2009 men det er jo derfor en begynner med kremer i 4 mnd da for da får det trekt seg innover og huden blir mer og mer elastisk med mnd som går...Blir annen vikning av langvarig og hyppig bruk vet du...
mamman til to gutter Skrevet 28. september 2009 #8 Skrevet 28. september 2009 Ingen krem hjelper mot strekkmerker uansett hvor tidlig man begynner å smøre, det er ikke sånn at kremen trekker lengre inn for hver uke man smører, så å kjøpe dyre kremer for å unngå strekkmerker er bare tull. Jeg har strekkmerker på lårene som jeg fikk i puberteten og jeg har strekkmerker på puppene som jeg fikk i løpet av de første mnd i forrige svangerskap (har vokst 2-3 bhstørrelser i løpet av de 3 første mnd både forrige gang og nå) og jeg har ikke noen strekkmerker på magen. Jeg smurte kun magen når den klødde sist og da kun med vanlig bodylotion, ingen dyr krem i det hele tatt.
AnKi! Skrevet 28. september 2009 #9 Skrevet 28. september 2009 Heisann! I min første graviditet var jeg på parfymeri og fikk behandling og kjøpte meg en dyyyr olje mot strekk merker. Resultatet var ingen strekkmerker!! Gikk opp over 30 kg... I mitt andre svangerskap kjøpte jeg body butter på body shop, resultatet var ingen strekkmerker!!! Så det tyder vell mer på at genene enn kremene bestemmer.... Er nå i mitt tredje svangerskap og krysser fingrene...he he Og drikker masse vann!!! Det tror jeg hjelper! Lykke til alle sammen!!
miepia30 Skrevet 28. september 2009 #10 Skrevet 28. september 2009 INGEN kremer hjelper mot strekkmerker. Det er ikke mulig at en krem trenger så dypt inn i huden at det påvirker underhuden der hvor strekk merkene oppstår. det er hormonelt og også genetisk bestemt samt at noe skyldes mekanisk stress og hvor raskt og hvor mye huden strekkes. men det skader jo ikke å smøre med en krem, det er jo bare hyggelig å kose litt med magen. men hadde ikke orket bruke masse penger på det
Sandy84 Skrevet 28. september 2009 #11 Skrevet 28. september 2009 Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro jeg. Er i uke 20 og ikke sett noe til strekkmerker, tror vel det er i genene det ligger , ikke hvor mye penger man bruker på en krem og alt det. Men igjen så sier man jo at man får det man betaler for:) Uansett så har jeg smurt på en krem fra daglivaren uten parfyme når det klør, det hjelper litt nå og da og selvfølgelig er det jo bare kos å kose på magen:)
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 29. september 2009 #12 Skrevet 29. september 2009 Smurte meg sist gang med en en olje jeg blanda med krem, fikk ingen strekkmerker på magne, men tror ikke det har noe med smørning å gjøre. Jeg har veldig elastisk hud og mamma fikk heller ingen strekkmerker med oss barna. Tror det er viktige å smøre kroppen innefra ved å spise sunt og drikke mye. Husker noen sa en gang at man skulle drikke en liten kopp olivenolje hver dag Har ikke gjort det, kanskje prøve? *grøss*
Mammatilsnart2:) Skrevet 29. september 2009 #13 Skrevet 29. september 2009 Selvfølgelig hjelper det med fuktighet !!!!! Om den så ikke trekker helt ned! Bedre å smøre en ikke. cacao budybutter fra the body shop smelter på kroppstempreaturen og jobber seg ned i huden. sef. ikke helt ned i lærhuden men mer enn en vanlig bodylotion. Di har også en cacao stick som er lett å påføre med. jeg brukte kremen sist svangerskap å ingen merker, Jeg tror nå det er bedre å smøre enn ikke i det hele tatt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå