maimamma:) Skrevet 27. september 2009 #1 Skrevet 27. september 2009 Jeg har vært veldig i tvil de siste dagene om jeg skal bestille en barnehagepakke fra sportmann.no eller om jeg skal bruke litt ekstra penger på en "ordentlig" dress som feks reimatec. Jeg hadde egentlig kommet fram til at jeg ville bruke flere 100 mer på en mer "ordentlig" dress. Vi vil jo det beste for barna våre:) Men så kom jeg plutselig til å tenke på alle de stakars barna i feks moldova som ikke har noen ting! Pgr fattigdom er det mange som ikke en gang har en vinterdress. Og her driver vi å bruker haugevis av penger på dresser bare for at den billige dressen fra feks barnehagepakken kanskje er litt mer klompete osv. Tenk om vi heller kunne gitt de pengene vi hadde tenkt å bruke på dyre merkeklær til de som ikke har noen ting!
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 27. september 2009 #2 Skrevet 27. september 2009 Ja takk begge deler mener nå jeg. Kjøper reima til mine, og de har hvert sitt fadderbarn som vi støtter med penger og litt klær i ny og ne
Betti spaghetti Skrevet 28. september 2009 #3 Skrevet 28. september 2009 Ja Maimamma, enig med deg! Absolutt noe å tenke på!
Mikkemafian Skrevet 28. september 2009 #4 Skrevet 28. september 2009 Jeg kjøper stort sett ikke dyre merkeklær. Vinterdressen velger jeg å bruke mer penger på fordi jeg ikke vil at snuppa skal fryse, bli våt og ha ubehagelige dager i barnehagen. Spesielt ikke hvis poenget er at hun kan fryse fordi noen har det verre.. Men vi tar vare på tingene våre, og når vinterdressen er vokst fra (hvis den ikke er utslitt, da) sender vi den med en hjelpeorganisasjon slik at noen som ikke har noenting kan få glede av den de også. I tillegg til at snuppa fikk et fadderbarn "til dåpen". Så vi er som ole brumm, ja takk begge deler..
enpå3ogenpå1 Skrevet 28. september 2009 #5 Skrevet 28. september 2009 absolutt noe å tenke på. Vi tar også veldig godt vare på tingene våre og det gis bort til folk som trenger det når det er vokst fra . Når det er sagt - jeg bestilte en sånn Sportmann pakke i fjor, en med type høstdress (med ullfor til å ta ut) og det er det mest elendige jeg har vært borti. Fleecen som fulgte med var dårlig passform på, buksa var lav i livet så halve bleierumpa omtrent syntes. Og dressen holdt ikke lenge før ting begynte å gå istykker på den. Så joda - jeg kjøper stort sett på H&M, Lindex og Name It, men ulltøy og utedresser blir nok fra dyrere merker som Reima og Joha. Fadderbarn er supert. Her er det også ja takk - begge deler
Mina™ Skrevet 28. september 2009 #6 Skrevet 28. september 2009 her holder vi oss til helly hansen vinterdress kjempe fornøyd med den. kunne ikke tenkt meg å bruke så mye penger på klær som di dyreste merke klærne. Støtter Redd barna
Marita med 3 barn ♥ Skrevet 28. september 2009 #7 Skrevet 28. september 2009 Jeg kjøper det beste på salg til året etter. Fikk reimatec til nesten halv pris og helly hansen til halv pris. Så er vi med i plan...da får vi i pose og sekk :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå