har nr 3 i magen :) *har født* Skrevet 27. september 2009 #1 Skrevet 27. september 2009 er skikkelig skuffa.. var på ul nå i uke 18, og han kunne ikke se kjønnet... vet det høre helt teit ut, men vi hadde gledet oss slik til å finne ut om det var en jente eller gutt i magen denne gangen! har to gutter fra før.. har aldrig før vert så bekymret for alt, og hatt så mye smerter når jeg har gått gravid før som jeg har nå..! andre som er flergangs gravid og mere bekymret denne gangen enn før!?? jeg forstår meg ikke på meg selv
SivMaria Skrevet 27. september 2009 #2 Skrevet 27. september 2009 Syns ikke det høres teit ut i det hele tatt, hadde blitt superskuffa selv! Er selv førstegangs og kan ikke si noe om det andre du spør om, men kan hvertfall si at jeg har vært veldig bekymret for alt mulig selv om jeg er førstegangs.
Gjest Skrevet 28. september 2009 #3 Skrevet 28. september 2009 Nei,du er ikke teit.Og opplevde selv med minstejenta at de ikke kunne se kjønnet på ul uke 18,men du kan jo kanskje bestille en 3D ul privat?? =0)) Bekymra tror jeg vi alle er litt i større eller mindre grad... Det går nok bra skal du se!
* * felicia** Skrevet 28. september 2009 #4 Skrevet 28. september 2009 Bestill deg en privat UL!!! Det er ikke så rart det er litt ekstra slitsomt, ugreit i graviditeten med nr 3. Da har man mye mindre tid til å slappe av og ta vare på seg selv enn når man gikk med nr 1.
_Amanda_ Skrevet 28. september 2009 #5 Skrevet 28. september 2009 Det har jeg bestemt meg for! Jeg er så nysgjerrig på kjønn, at hvis vi ikke får sett det på ordinær UL så bestiller jeg en privat! Klarer ikke å tenke på at jeg må vente helt til mars for å vite mer om hvem som er der inne! Og så er det så fint å kunne knytte seg til en "han" eller "hun" istedenfor et "det". Og selvfølgelig: kunne kjøpe litt klær før fødselen. Jeg var i klesbutikker nå forleden, og jeg synes ikke det finnes mye kjønnsnøytrale klær.. Hva blir det? Hvitt? Kanskje gult, men den fargen er ikke jeg spesielt glad i.
* * felicia** Skrevet 28. september 2009 #6 Skrevet 28. september 2009 Hvitt og gult kan gå til begge kjønn. Og slike bodyer med figurer på osv. Har en del kjønnsnøytralt liggende. Men jeg er så heldig å ha både gutt og jente babytøy fra før, så jeg skal gjøre i stand begge. Vi skal ikke vite kjønn vi da
Januar-nurk Skrevet 28. september 2009 #7 Skrevet 28. september 2009 Skjönner at du er skuffet jeg. Vi har to gutter fra för og venter barn nr 3 nå. Värt utrolig kvalm denne gangen og allt har skildt seg fra de to förste graviditetene. Fikk en fölelse av at det kanskje var en jente der inne og folk pratet om at de trodde det var en jente. På ultralyden viste det seg at det er en liten gutt der inne :-). Så glad for å få greie på det nå så jeg ikke kanskje går og tror at det er en jente og får en liten ojjjj opplevelse når han kommer ut. Nå kan jeg kose meg skikkelig når han kommer uten å tenke på annet :-). Bestill en ny ultralyd.. Bedre lykke neste gang..
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 28. september 2009 #8 Skrevet 28. september 2009 Jeg trodde jeg kom til å være mindre bekymret gang nr to, men synes jeg er mye mer bekymret nå enn forrige gang! Analyserer mye mer nå, for nå har jeg jo et sammenlikningsgrunnlag... Så kan mer enn godt forstå at man bekymrer seg desto mer med graviditet nr 3 ja.... Skal på ul i morgen, så håper vi får sett kjønnet. Men jeg kommer til å dra på 3D og, var det med førstemann, og det er virkelig verdt opplevelsen, så det vil jeg anbefale deg!
Myy Skrevet 28. september 2009 #9 Skrevet 28. september 2009 Skjønner at det var kjipt. men bestill 3d ul. Da får du sett det =)
Maisie Skrevet 28. september 2009 #10 Skrevet 28. september 2009 Jada, dumt at man ikke alltid kan se kjønnet. Men sånn er det nå bare. Det er ingens feil. Og det er jo ikke hovedmålet med UL heller. Bestill heller en privat UL da. Viktigste er jo at babyen er frisk og har det bra. Du er vel ikke bekymret bare fordi du ikke vet babyens kjønn?
gullegget Skrevet 28. september 2009 #11 Skrevet 28. september 2009 Jeg er mer og mer nervøs for hvert svangerskap.. Tenker at når jeg har 3 friske barn er sjansen for et sykt større. Og jeg er reddere for at det skal gå galt.. Slitsomt og irriterende! Vi har 3 gutter, regner med at det blir gutt nummer 4 nå Skjønner at du er skuffet, det ville jeg også ha vært! Det er billigere å dra på en vanlig ul enn 3d. Jeg var på gravid fotografering med nummer 3, det var kjempe gøy! Anbefales:)
Anabelle2010 har født! Skrevet 28. september 2009 #12 Skrevet 28. september 2009 Jeg er også tredje gangs gravid og har gutt og jente fra før. JEg har allerede sagt fra til mannen min at vi bestiller privat ul hvis vi ikke får vite hva det blir når vi skal på ordinær UL 6.oktober. Når det gjelder bekymring må jeg si meg enig... denne gangen føler jeg at det er siste sjanse for oss og har derfor tenkt på alt mulig rart som kan skje. Mens første gang var jeg helt rolig i graviditeten og rimelig stressa for at jeg ikke skulle gjøre ting rett og bra nok med babyen etter at han kom. Etterhvert har jeg blitt en roligere mor og en mer nervøs gravid ;o) Jeg kan heller ikke huske at jeg var like emosjonell som jeg er nå! Om det er glede eller sorg henger det en tåre i øyekroken og bare enter på å få slippe løs... heldigvis er mannen min av den forholdsvis rolige typen, men selv han synes det blir litt i overkant mye tårer enkelte dager ;o)
Tremo Skrevet 28. september 2009 #13 Skrevet 28. september 2009 Angående bekymringen: Jeg har aldri før skjønt poenget med en masse private ekstra UL'er tildlig i svangerskapet (Så sant man ikke har medisinske grunner for det, selvsagt), men nå, ved tredje svangerskap har jeg hatt to stykker selv( uke 8 +14). Dette fordi jeg er redd jeg ikke skulle ha så flaks å få ett tredje friskt barn. Helt ulogisk egentlig, siden begge de to forrige svangerskapene har vært helt problemfrie (jeg har vært en del dårlig, men det teller jo ikke slikt sett;) Og det er selvsagt mer slitsomt. Ikke så rart, med to små hjemme. Glad er jeg for at jeg har en mann som trår til litt ekstra for tiden:)
har nr 3 i magen :) *har født* Skrevet 28. september 2009 Forfatter #14 Skrevet 28. september 2009 tusen takk for mange koselige svar! det hjelper faktisk å høre at andre er som meg.. så er jeg ikke helt gal hvertfall ;-) har fått beskjed om ny ul i november nå, så da håper jeg at vi får vite om det er en gutt eller jenter som gjemmer seg i magen det er så mange som har en mening om hvilket kjønn det er, så det hadde vert deilig å kunne si hva det er.. alle sier jente, fordi vi "har klart det på egenhånd" denne gangen ;-) (har to gutter etter ivf forsøk) jeg føler selv at det er en gutt til! hadde vert koselig med en jente. men uansett så er det AKURATT det samme hvilket kjønn det er på babyen! bare han/hun er frisk!!! igjen, takk for svar folkens!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå