Gå til innhold

Når søker/søkte dere om permisjonspenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

..Kom plutselig på at det kanskje er på tide.. Har helt glemt det ut!

Kan man søke over nettet/finne skjema her? Sist stod jeg i kø i evigheter bare for å få fyllt det ut..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm..hvor langt er du på vei??

Vet bare at Nav her i Drammen sa at jeg måtte levere søknadspapirene mine senest i august-september skiftet. Jeg har termin 9.nov.

Du finner søknadsskjema for foreldrepenger på nav.no,men jeg er ikke sikker på hvordan du sender det til nav.

Lykke til.

Skrevet

Du må printe det ut fra nav sine sider og levere...nå hardu termin? du må beregne en mnd eller to behandlingstid...til. opplysning så leverte jeg papirene mine i mai mnd og har enda ikke fått noe penger...har termin om under en uke! så Nav suger!!!!

Gjest eelis+guttespire *høygravid*
Skrevet

Jeg søkte i juli, og fikk innvilget i august. Så her gikk det nesten på dagen en måned. Jeg vet at papirene bare lå og samlet støv en stund før NAV begynte å behandle søknaden, og da tok det bare noen dager. Har 24 dager igjen i dag, så jeg var tidlig ute. Litt godt å ha alt klart en stund før, syns jeg! :-)

Det lønner seg nok å gå til NAV for å få alle nødvendige skjemaer. Arbeidsgiver har jo også noe som skal fylles ut, og det må du skaffe selv.

Skrevet

Er i uke 31, termin 3 desember, så da var det vel på tide å komme på det, men ikke så i siste liten;) Tror jeg var veldig tidlig ute sist nemlig, og en link her minnet meg om at nav er litt svimete ja..

Har vært i et vikariat i jobben som går ut 31 desember, så tror ikke jeg trenger å søke permisjon der.. Kanskje jeg egentlig burde sagt opp sånn formelt sett.. de har nå ikke sagt noe..

Skrevet

søkte på tirsdag jeg, men bor i en lite kommune, så behandlingen tar nok ikke lang tid. Men jeg får vel uansett lønn fra arb.giver, og han får etterbetalt fra NAV. eller har jeg misforstått?

Skrevet

Her jeg bor fikk jeg beskjed om å søke minst 12 uker før ventet termin... jeg søkte uka jeg var på vei inn i min 28.uke... har termin 1.desember... har enda ikke hørrt noe fra kommunen, men de arbeider så skrekkelig seint her inne at jeg nesten ikke går ut i fra å høre noe før fødselspermen er her :P

Skrevet

Så lenge du er i fast arbeid betaler vel arbeidsgiver til deg og så får de penger igjen av NAV. Slik er det iallefall for meg. Men det er jo hyggelig for arbeidsgiver om man fyller inn skjemaet i tide, så de får penger, da... ;) Jeg må innrømme at mitt ligger ferdig utfylt i vinduskarmen, og har termin om 3 1/2 uke. Oops. Får sende det i dag.

Lykke til!

Skrevet

du må søke senest tre mnd etter fødsel, så ikke stress! Men du kan ikke søke før du er over 26 uker på vei. Behandlingstiden varierer jo fra en uke til flere mnd. Jeg søkte for seks uker siden og har ikke hørt noe ennå.. kjipt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...