Gå til innhold

Økonomi og mine, dine og våre barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere felles økonomi. Er det greit, er det ikke greit, og er du i såtilfelle den økonomiske vinneren eller taperen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har felles økonomi i den forstand at vi setter inn penger på en felles regningskonto, og en felles matkonto. Har ikke han penger, betaler jeg, og omvendt. Hva dine mine og våre barn angår har jeg et barn fra før, og vi har et sammen. Han betaler liker mye for mitt barn som han gjør for sitt eget.

Skrevet

Vi har alt felles. ALT. Så jeg vil vel ikke si at noen av oss taper på det i det lange løp slik vi har fordelt ting idag, av og til har jeg vært 'the breadwinner' og så har vi omrokkert i rekkene og like plutselig har jeg hatt andre ansvar enn det økonomiske. Problemet oppstår ikke før den dagen vi plutselig går fra hverandre og er vant til å sjonglere på inntekta som vi har gjort ;)

Skrevet

Vi har hver vår lønnskonto, men setter over et fast beløp på en regningskonto (inkl matkonto). Fra denne kontoen betaler vi hans barnebidrag, men også mitt studielån. Jeg kjøper stort sett klær o.l til mitt eget barn, så jeg får barnetrygd og bidrag inn på min egen lønnskonto til min disposisjon.

Han har to barn, jeg har ett, ingen felles.

Tror det går opp i opp. Jeg får nok inn en del mer penger enn ham (pga skatteklasse 2, bidrag og barnetrygd), mens han på sin side betaler bidrag. Men kan ikke henge meg opp i det, vi er jo et fellesskap. Og det er ikke rett at jeg skal sitte igjen med mange flere tusen enn ham i mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...