Si- Skrevet 27. september 2009 #1 Skrevet 27. september 2009 Her hos oss er det litt dissens mellom jordmor og lege om det skal være kontroll i uke 39. Legen setter gjerne opp en kontroll hos seg i 39, men da jeg var hos jordmor i uke 38, mente hun at jeg bare kunne avbestille denne, siden alt er helt fint og hodet er festet. Da er det jordmor igjen i 40. Avbestilte, siden det ville bli bare 5 dager mellom jordmor og lege. Hva er praksis andre steder. Er 2.gangs.
Kongeørna Skrevet 27. september 2009 #2 Skrevet 27. september 2009 Regler for det, mener du? Jeg har kontroller ut i fra behov, først og fremst! Men fra uke 34 er det kontroll en gang i uka, visstnok er dette standard. Legen min og sykehuset har forøvrig kranglet litt om hvem som har ansvaret for meg, så det er ikke sjelden jeg går dobbelt opp til kontroll, dvs både lege og jordmor samme uke/samme dag.
Stephanie_ Skrevet 27. september 2009 #3 Skrevet 27. september 2009 jeg var aldri så heldig å få tildelt jordmor:-( de fikk aldri tid til meg. men har bare sett legen hver 14 dag de siste 8 ukene, men nå er vi på 1 gang i uken, er i uke 38 nå og skal til legen igjen på fredag... men har et lite ønske om å ikke trenge det pga fødsel før. På torsdag sa han at magen min var enda for høyt oppe for å kalle meg fødeklar, men i dag våknet jeg med magen mye lengre ned...så da er jeg nok fødeklar alikevel:-)
Kongeørna Skrevet 27. september 2009 #4 Skrevet 27. september 2009 Der ser du, Stephanie! Kan ikke skjønne at disse legene tør å spå sånn, de må jo ta masse feil.
Stephanie_ Skrevet 27. september 2009 #5 Skrevet 27. september 2009 hehe ja Bidleba :-) jeg lo litt på badet etter jeg sto opp og så hvor mye den faktisk hadde gått ned! skikkelig "akebakke" fra brystene og ned til navlen. hehe, magen falt jo itillegg mye fortere enn legen forutså! er ganske fornøyd med det siden jeg ble veldig lei meg etter legetimen...godt å kunne være litt positiv igjen:-) Ja tror nok de tar like masse feil som de har rett på slike spådommer.
Emma27 Skrevet 27. september 2009 #6 Skrevet 27. september 2009 Jeg var på kontroll i uke 34, 36, 38+1, 39+3, og skal igjen på torsdag. Da er jeg 40+3.
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 27. september 2009 #7 Skrevet 27. september 2009 Jeg var på kontroll forrige uke, 36+4, skal igjen nå neste uke 38+4. Jeg spurte JM om det ikke var vanlig å komme hver uke nå, men ho sa det ikke var noe nødvendig siden jeg er i bra form og har hatt et enkelt svangerskap uten plager (forutenom BL). Og OM jeg skulle føle for å komme til uka, skulle jeg bare ringe istedet så skulle ho ordne en time til meg med en gang
Si- Skrevet 28. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 28. september 2009 Litt ulik praksis, altså... Det er selvfølgelig bare å ringe her også, om en skulle føle seg usikker på noe og ha ekstra time. Når det gjelder magen, så gikk min ned for over ei uke siden - da var det flere som kommenterte det samme dag. Men jeg går nå her fortsatt ;-) Livet ble forøvrig mye lettere da magen "datt" ned, både å puste og å bøye meg! Ble bare litt usikker på om det var dumt av meg å avbestille den timen, særlig fordi mor sa hun ville tatt den, og jeg pleier å høre på mor ;-) Men som sagt føler jeg meg i fin form bortsett fra sliten, vond rygg og alt det som egentlig bare er helt normalt, og det var deilig å ha høstferieuka ledig uten avtaler!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå