Gå til innhold

Hei! Når skal vi kontakten føden? Noen erfarne her??


gullet:)

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på hva vi skal kjenne etter når tiden er inne??(om vannet ikkegår....) hvordan kan jeg vite om det er fødsel eller ikke?gjør det veldig vondt å få disse riene?... Når bør vi ta opp telefonen og ringe føden, evt kjøre til sykehuset? (Det tar ca 45 min til sykehuset)

Kan ongen være på vei ut etter bare en time, eller merker du dette i good tid??

Hm...her begynner tankene å forberede seg til fødsel gitt!! ojojojj..

Håper på svar fra "erfarne" :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tar tiden mellom hver rie når det er 3-4 min mellom hver rie så burde du komme deg inn til sykehuse...

Men så merker du også om det går fort med tiden(altså at det rakst blir kortere og kortere tid mellom hver ri da burde du reise inn tidligere ..

Riene hos meg var akkurat som mensen smerter som ble kraftigere og kraftigere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Siden du bor så langt fra sykehuset ville jeg ha tatt kontakt med føden når du er sikker på at det er rier du har. Alle fødsler er forskjellig, og personalet på føden vil kunne veilede deg ut i fra hvor langt du er i fødselen. Har vannet gått, hvor lenge siden gikk det, lengden på riene, hvor lang tid er det mellom de, smerter ol?????

Regner med at du ikke er fristet til å føde i bilen, og da er det bedre å komme inn litt før....

Er rimelig sikker på at du kan få omvisning på fødeavd der du skal føde, og da kan du jo spørre om alt du lurer på!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) nyttig informasjon det her, siden jeg ikke har hatt noe samtale med jordmor enda:/

Jeg skal på omvisning på føden 7 okt, så da får jeg spørre og være litt frempå:) Men det beroliger meg litt nå å høre hvilke tegn jeg skal gå etter=)

Gleeeeder meg!!! (og gruer)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...