*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 27. september 2009 #1 Skrevet 27. september 2009 Tror jeg har fått det. Sinnsyke smerter i hele venstre side av ansiktet, vært forkjølet et par uker, og nå kommer det mye grønt slim fra v.nese. Det sprenger i overtennene, kjeven, bihulen, øyet og pannen på venstre side. Da jeg leser om det på nettet, står det at man skal ta nesespray, men er det ikke det man skal holde seg unna når man er gravid? Har tatt paracet, men det lindrer ikke mye. Det har blitt mye verre fra igår til idag, så jeg bør kanskje ringe lege i morgen.. Men hva kan egentlig legen gjøre? Forstått det slik at de ikke gir antibiotika ved bihulebetennelse, at det skal gå over av seg selv.. Men det er jo såå sinnsykt vondt.. Hva er deres erfaringer med bihulebetennelse?
Sistah*G07*J09* Skrevet 27. september 2009 #2 Skrevet 27. september 2009 saltvannsspray og paracet kan du bruke Ellers så hadde jeg bihulebetennelse i vår (var da i uke17), å da jeg var hos legen så fikk jeg antibiotika. Ble mye bedre etter bare 2dager Så ring legen i morgen å få time og antibiotika. Jeg fikk amoxcilin tror jeg det hete. God bedring
Lykkeligtobarnsmamma Skrevet 27. september 2009 #3 Skrevet 27. september 2009 Jeg har nettopp gått på penicillinkur (Apocillin) mot dette. Er blitt mye bedre nå heldigvis. Jeg har brukt otrivin nesespray, har rett og slett ikke klart meg uten! I dag har det holdt med bare saltvann, så håper det løsner ordentlig nå Ring til legen i morgen så får du nok penicillin. God bedring!
To trollunger + en spire Skrevet 27. september 2009 #4 Skrevet 27. september 2009 Ikke godt! Jeg har just hatt det selv - går mot bedreing. Fått antibiotika. Trodde jeg hadde tannverk i alle tennene på venstre side. Kontakt legen så finner han/hun nok en løsning.
mulder Skrevet 27. september 2009 #5 Skrevet 27. september 2009 Hei! Da jeg var gravid forrige gang fikk jeg bihulebetennelse. Jeg var rask til legen og fikk antibiotika. Men legen anbefalte meg å kjøpe et "horn" til å ha saltvann i, som tømmes i nesen, først for å se om jeg kunne slippe antibiotika. Jeg gikk til apoteket og kjøpte dette hornet, og for å gjøre en lang historie kort, så slapp jeg å ta antibiotika....
....().... Skrevet 27. september 2009 #6 Skrevet 27. september 2009 Skyll med saltvann mange ganger daglig. Dette kan du fortsette med selv om du får antibiotika av legen. Er også lurt å skylle med saltvann med en gang du blir forkjøla. Det kan hindre at det danner seg propper. Er selv bihuleoperert etter kronisk bihulebetennelse i åresvis. Blitt VELDIG mye bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå