Gå til innhold

Natt og soverutine på spedbarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen gode råd for å prøve og lage en ok rutine på så små? Man skal jo ikke bade babyer hver kveld så den utgår...Datteren min er kun 5 uker, men jeg har lyst til å prøve å lage noen rutiner....for å se om det kan funke. Type amme kl. 21, 00.00 og deretter håpe at hun sover en lengre periode... Nå bor vi i utandet og de siste døgnene har hun sovet mye på rommet sitt der det er mest svalt, også på dagtid. Men så slo det meg plutselig at det beste kanskje er å la henne sove et annet sted enn på rommet på dagtid? For å skillle klart? Samtidig, broren hennes bråker og leker så huner vant med lyd selv om hun ligger på rommet...

Noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

selv har jeg ikke prøvd noe da tassen på 2 mnd har har sin egen rutine siden fødsel.

men ting jeg har hørt er lyrt er:

dempe lyset

være mye ute i sollys på dagen

gjøre minst mulig aktiviteter osv på kvelden

som sagt vet ikke om dette funker.

det med å sove på rommet vet jeg ikke noe om- men kan jo kanskje ligge i baggen til vogna på dagen.

Skrevet

Vi har nettopp begynt med rutiner på minien vår som snart er 7 uker. Men vi bader nesten hver kveld, og fikk beskjed på barsel om at det var helt greit, men vi burde ha noen dråper babyolje i vannet så han ikke ble tørr i huden. Han gulper mye, og den lukta er grei å få vasket bort.

Dertter er det på med pysj, pupp og så i seng ca kl 21. Vi har et par sanger vi synger hver kveld. Og de begynner han å kjenne igjen nå.

Vi legger han inn på mørkt litt kjølig soverom. Han sover ikke der annet enn om natta. På dagtid sover han enten i vogna eller i stua, nettopp fordi jeg vil at han på sikt skal lære seg forskjell på dag og natt.

Nå skal det sies at han typen vår er utrolig lett å ha med å gjøre. Dette med legging har så langt gått over all forventning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...