Anonym bruker Skrevet 27. september 2009 #1 Skrevet 27. september 2009 Jeg tror at alle som er så imot reima dressene rett og slett ikke har råd til å kjøpe så gode og dyre dresser til barna sine....Snakk om prioriteringer.......
Anonym bruker Skrevet 27. september 2009 #2 Skrevet 27. september 2009 Det er faktisk ikke alle som har råd til å kjøpe en dress til 1500 kroner selv om de prioriterer annerledes - snakk om innsikt...
Anonym bruker Skrevet 27. september 2009 #3 Skrevet 27. september 2009 Snakk om å være fordomsfull, sier jeg. Greit for meg at du gladelig betaler så mye penger for en dress, men jeg er altså ikke spesielt imponert over det har sett av Reima. En venninne kjøpte Reima til sitt barn. Det tok to runder i tørkeskapet, så var ikke dressen lenger vanntett. Litt leking på barmark, aking på lite snø, og dermed var dressen fillete. Snakk om prioriteringer, sier du. Har det slått deg at for enkelte kan faktisk så mye penger være ganske mange middager?
Gjest losen Skrevet 27. september 2009 #4 Skrevet 27. september 2009 Igjen roper jeg høyt de er verken de dyreste eller de beste! Har både troll og reima tec og troll er kalrt vinneren her hos oss. Er ikke noe Reima motstander, men ikke fan heller. Synest bare de er unødvendig oppskrytt. Kjøpte faktisk Reima fordi det var så opphausa her på DiB, må ærligtalt si helt fin dress, men ikke så fantastisk.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2009 #5 Skrevet 27. september 2009 En kan faktisk kjøpe 3 friends dresser for prisen av en reima dress...Og friends var faktisk best i test!!! Ikke alltid at det beste er dyrest!!! Selv så hater jeg sløsing, kaster ikke en masse peng ut vinduet når jeg strengt tatt ikke trenger det for og holde barna mine varme og tørre.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2009 #6 Skrevet 27. september 2009 Jeg kjøpe ReimaTec i fjor og kan ikke si jeg er kjempeimponert. Dressen var fin den, men den er nok ikke så varm som jeg vil at den skulle være. I år kjøpte jeg Ticket to heaven og satser på at den er varmere. Den har jo samme kvatlitetene som Reima, bare litt varmere. Har også kjøpt andre sko enn de "vanlige dib-skoene" også, siden jeg ikke var spesielt fornøyd med de i fjor. Måtte vinteren bli kald og snørik!
Gjest Skrevet 27. september 2009 #7 Skrevet 27. september 2009 Jeg er en av "Reimamotstanderne", ikke fordi jeg synes Reima er en dårlig dress, eller fordi jeg ikke har råd til å kjøpe den, men fordi jeg vet om mange andre dresser jeg synes er finere, jeg liker ikke det veldig vide snittet på dem, fordi mine veldig slanke barn drukner i Reima. (jada, jeg har faktisk Reima også, men det var før jeg oppdaget dette evinnelige hysteriet om Reima her inne...) Den aller aller beste grunnen for meg til å kjøpe noe annet enn Reima er faktisk kaklingen her inne! Jeg VIL ikke være en av mengden som kun kjøper det som er "riktig" at barna mine skal ha. Sånn er ikke jeg og sånn vil jeg ikke barna mine skal være. Jeg vil heller ha kult, funksjonelt og etter MINE kriterier. Og jaggu har jeg ikke tørre, glade, varme barn i dresser de selv liker, som passer deres kroppsfasong, OG ser tøffe ut:) Merkelig det der, helt uten Reima. Og selv om jeg har råd!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2009 #8 Skrevet 27. september 2009 Skjønner ikke hvorfor noen skal være motstandere av Reima eller noe annet merke for den saks skyld? Jeg har 3 barn og dertil mange parkdresser opp igjennom årene. reima er super i områder med mye snø, for små barn som skal øve seg på å kle på seg selv i barnehagen og for barn som går mye på ski fordi de er veldig lette. Slitesterke er de absolutt ikke så i områder med grisevær og lite snø vil jeg absolutt ikke anbefale reima (bortsett fra reimatec + som er sterkere - men dyrere). Må si at den dressen jeg har vært mest fornøyd med, og som dere som har barn som skal arve dresser absolutt burde kjøpe, det er Ticket to Heaven. Noe mer slitesterkt har jeg aldri opplevd. Veldig lett å få bort søle og griseri uten å vaske hele dressen og barna har aldri vært våte. Har en dress som er brukt i 2 sesonger og det syns ikke at den er brukt i det hele tatt. En helt super kvalitet! Kommer også i tidløse farger så veldig ok å arve samt å bruke om hverandre gutt/jente. Ulempen med disse er at den er litt tyngre enn reima og litt vanskeligere å få på for mindre barn. Husk at de testene som blir gjort tar hensyn til kun noen kriterier. Når coop dressen vant så tror jeg ikke de testet brukervennlighet for barna for denne dressen var veldig stiv og vond å ha på. Men teknisk god. Vil også si at det er jo masse salg, Reima trenger jo absolutt ikke åkoste over 1000 kroner. Har selv kjøpt Reima til 50% rabatt og da koster den jo det samme som en dress fra Cubus.
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 27. september 2009 #9 Skrevet 27. september 2009 Det der faller jo på egen urimelighet Jeg er ikke motstander av Reima, men i likhet med andre her inne har jeg funnet andre dresser som er bedre. Og de er like dyre, noen av dem... Ihvertfall nesten. I barnehagen er en god dress barnas arbeidsredskap, uten en god dress har de det ikke så bra. Så da sparer jeg ikke penger på dressen!
Anonym bruker Skrevet 27. september 2009 #10 Skrevet 27. september 2009 T2H dressene finnes også i de modellene som er lette å ta på. Jeg kjøpte baby-modellen til min toåring i år. To glidelåser og varmepute i rumpa. Det er også det slitesterke stoffet på nederste del av dressen, men ikke på hele slik som for de større barna. Jeg tipper denne skal holde i år, også går vi for "stor-barn-modellen" neste år I og med at det ikke er det slitesterke litt stive stoffet på hele dressen er den også lett å bevege seg i
S. Skrevet 27. september 2009 #11 Skrevet 27. september 2009 Vi har mer enn nok penger til å kjøpe Reimadress, jeg bare synes det er helt hinsides å betale 1700,- for noe ungene vokser fra etter en sesong. Hadde ingen anelse om at parkdress var så dyrt. Nå er gutten min bare 4 måneder, så det er ikke aktuelt ennå, men synes det høres helt sykt ut at en parkdress virkelig koster så mye. Folka her fremstiller jo den dressen som det eneste rette, har en følelse av at det ikke helt speiler virkeligheten..
Anonym bruker Skrevet 27. september 2009 #12 Skrevet 27. september 2009 Til de små barna koster ReimaTec rundt tusenlappen, ikke 1700, det er nok til de store barna.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2009 #13 Skrevet 27. september 2009 Mens vi snakker om de små barna.. Prøv å ta en Reima dress og en Friends dress. Begge i str 92. Hold de ved siden av hverandre. Friends dressen er over dobbelt så tung! Så jeg hadde aldri i verden brukt den på en liten unge, de klarer såvidt å røre på seg! Dessuten er prisforskjellen 350 kr på den og Reima i liten str... Greit dere er misunnelige, men dere trenger da virkelig ikke rettferdiggjøre valgene deres her inne!
S. Skrevet 27. september 2009 #14 Skrevet 27. september 2009 Jaja, rull inn eggene 21.13, det ER jo faktisk dyrt. Om alle Reimatilhengere rettferdiggjør valgene sine, må vel alle andre få gjøre det og?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2009 #15 Skrevet 27. september 2009 Dress til småtasser koster 899 fra Reima. De sliter den neppe ut så du får solgt den på finn igjen til 500 kroner. Ikke så dumt regnestykke. reima til 1700?? hvilken butikk er det da? Og tenk en sesong frem og kjøp de på salg. Samme med votter, luer etc. Jeg ligger alltid ett år i forveien på vinterutstyr til barna fordi det er så dyrt. Har kjøpt dresser til 40 og 50 % både, Reima og Ticket så litt smart går det an å være. Helt enig med hun over her, akkurat på yttertøy kompromisser jeg ikke. Sko, dress, ulltøy, luer og votter skal være bra så de slipper og bli våte og kalde, så kan de heller ha klær fra HM etc til daglig bruk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå