Gå til innhold

Nøstebarn - gode innvesteringer, eller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa skal begynne i barnehage i januar, og siden vi bor et sted med rimelig barskt klima vil jeg si, så er det ull som gjelder.

Var innom Nøstebarn butikken i Sandvika i går, og så ut som det var myyye fint.

Men er det bra kvalitet? Det er jo ganske dyre klær, men det spiller ingen rolle om det er varmt og godt og holdbart.

Og hvordan er str? Er veldig usikker på hva jeg skal velge til snuppa som blir 1 år i desember og som nå passer perferkt inn i 74.

Redd 74/80 blir lite, mens 86/92 så stort ut!

Evt andre tips på da særlig mellomlag med ull/ullfleece.

Og nei, jeg strikker ikke selv;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes Nøstebarn er totalt overpriset og en skikkelig "hype".

Dessuten utrolig upraktisk at det ikke kan vaskes på vanlig ullprogram osv.

Sorry altså men hvorfor betale det dobbelte når man får ulltøy av god kvalitet til halve prisen som kan vaskes på ullprogram?

Skrevet

Jeg er godt fornøyd med Nøstebarns klær, jeg, og synes de er gode investeringer. Særlig pysjene og slikt. Bodyer kjøper jeg ikke - jeg må ha bodyer som kan gå i vaskemaskina, knerten søler til klærne sine så ofte at de MÅ vaskes etter hver gang de er brukt. Kvaliteten er god, men det krever at du tar forskriftsmessig vare på klærne med hensyn til vask etc.

Vi har en ulldress fra Joha - den er brunstripete og ganske tykk, med knapper og uten hette. Den er jeg veldig godt fornøyd med! Vi hadde en i str 60 da han var baby, og en i str 80 nå. Supergod kvalitet og perfekt som mellomlag under dressen, jeg vil anbefale den på det varmeste! Den koster ca 400kr, så den er også litt billigere enn Nøstebarns dress. Nøstebarns ullfleecedresser er nå i tilegg med hette opp til og med str 86/92, og jeg vil ikke ha hette i barnehagen.

Skrevet

Mom2Two - okay, men har du noen andre alternativer?

meg80 - vi også har hatt den ulldressen fra Joha, og den er virkelig SUPER! :)

Men vet du hvor høyt opp de går i str? Må sikkert ha 86 tenker jeg... Men vil ha en bukse og genser/jakke uten hette og, og det har jeg ikke funnet hos Joha.

Og jeg pratet med ei som jobbet på Nøstebarn butikken, og hun sa ang. vask i vaskemaskin at hvis man hadde godkjent ullprogram på maskinen (noe vi har) så var det null problem å vaske det i maskin. Grunnen til at de sa at det ikke kunne det var at ikke alle har det, og da var det likegreit å si at det ikke kunne vaskes i maskin...?!

Tenker likevel å kjøpe bodyer og strømpiser fra andre leverandører da jeg synes både cubus, joha og janus har mye fint og bra billigere....:)

Skrevet

Det vi har fra nøstebarn er verdt hver ei krone! Ungene har bodyer/trøyer, stilongser og ullribb. (Har genser, stilongs og ullribb til meg selv også!) Kjempevarmt og godt. Bruker Ull/silke til vår-sommer og ren ull høst og vinter. Vasker det i maskina på håndvask, det funker!

Klærne er ganske smale, så de blir ikke for store selv om man velger større størrelser enn det barna bruker til vanlig. Minstejenta som bruker 74 til vanlig har body i 89-92 (fikk den i fjorvinter) Både strømpestilongsene og ribbuksene er greie å brette opp uten at det blir ballete.

Skrevet

Vasker nøstebarnull på ullprogram/håndvask i maskinen, og det går helt fint med ullfleecen og ullfrotteen. Tror de sier at det ikke skal i maskin for å være på den sikre siden. Min erfaring er at bodyene o.l har fort blitt ødelagt i maskin, men ikke den litt tykkere ullen =)

Synes ullfleecen til Nøstebarn er verdt hver krone, man finner ikke mykere, varmere og mer holdbar ull er min erfaring. Gjør ikke noe om det er litt stort, for det er så mykt at det bare er greit å ha litt å gå på. Er jo dyre klær så greit om det holder ett par sesonger.

Ullfrotteen deres er også veldig god =)

Men jeg kjøper også bodyer og strømpebukser o.l billigere steder

Skrevet

Gla'jenta: Mener jeg har sett ulldress i str 100 på butikken?

Skrevet

Jeg er storfornøyd med all ullen vi har fra Nøstebarn! Vasker alle plaggene derifra for hånd i det vaskemiddelet de selger, men det er jo ikke hver dag jeg vasker klærne derfra da. Bruker ullen til Janus også, og er like fornøyd med den, og der går allt i maskinen. Har stort sett de tykkeste ullplaggene fra Nøstebarn. Greit at det er svindyre plagg, men de er verdt pengene. Og så har jeg kjøpt inn i nøytrale farger (mest brunt) når jeg har handlet derifra, så det skal gå i arv til nestemann. Og da får en det jo virkelig igjen for pengene. :-)

Skrevet

Og jeg hadde kjøpt 86-92, det er bare å brette opp, og så vokser de så lynfort i den alderen også. :-)

Skrevet

Jeg kjører og klærne fra Nøstebarn på ullvask med ullsåpe fra Nøstebarn.

Ullfleecedressene syns jeg er helt fantastiske.Hadde en til han største og har kjøpt ny nå til han som kommer i desember. Men tilhørende lue, votter og skinnmokkasiner..:-)

Syns egentlig ikke prisen på det er så veldig dyrt jeg. Kjøper man litt god str så kan man ha mye av det i 2 år. Ullribben til junior fra ifjor skal frem i år og..:)

Men body og strømpiser kjøper jeg heller Janus eller Joha for der skal man jo ha en del par og da sparer man en del på de andre merkene.

Skrevet

Nøstebarn er bra det så lenge du er klar over at detblir ødelagt av en feilvask i maskinen. Jr nye dress ble forvekslet med fars t-skjorte (lik farge arg) og havnet i maskinen og kom ut i som dukkeklær. Andre merker tåler en feilvask uten milo/ spesialmiddel.

Jeg vil ikke handle der igjen, kjedelig å ha sløst bort flere hundre kr (selv om det er min egen feil)

Skrevet

Jeg syns Nøstebarn har nydelige ting.

Jeg kjøpte ullfleecedress til snuppa derfra, husker ikke str, men den har hun brukt fra hun var 6mnd til hun var 2,5! Var veldig stor i begynnelsen også har den strekt seg litt. Fått skryt i barnehagen for den dressen, super å ha under!

MEN jeg kjøpte også et par bodyer som jeg ikke ble fornøyd med. Jeg orker IKKE å håndvaske, så kjørte på ullprogram kaldvask i maskin, det tålte de ikke. Krympet og mistet fasongen.

Men ulldressene og luene kan virkelig anbefales!

Skrevet

De har fine ting, men du får ting av like bra kvalitet mye billigere andre steder. Det eneste jeg ikke har funnet på ander butikker som er av samme kvalitet, er de flotte ullribb-buksene!

Skrevet

Har hatt diverse klær fra nøstebarn. Nå er gutten min 1 år og begynt i barnehage. Har ei ullbukse som vi bruker mye. Den er ribbestrikket med striper i brun/grønne farger. Veldig bra. Ikke kjøp altfor stor. Klærne vokser i takt med ungen. Iallefall når det gjelder denne buksen ville jeg kjøpt den str som passer nå. Det er en god investering hvis du ikke strikker selv eller kan sende garn og oppskrift til en gammel tante.

Noen av kjærne er VELDIG varme. De sier at klærne kan puste og at tempen justeres, men det er bare delvis sant. Guttungen min blir skikkelig varm i noen av klærne.

Ellers ville jeg kjøpt bomull/ull klærne på Cubus, de er billige og kjempedeilige!

Skrevet

Tusen takk for alle fine tilbakemeldinger.

Men dere som skriver at man fårr like bra klær billigere andre steder - hvor da?

Og da tenker jeg særlig på litt tykkere mellomlag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...