Moni*gull09*gullgutt11 Skrevet 27. september 2009 #1 Skrevet 27. september 2009 Jeg har et inntrykk av at mange jeg snakker med for tida gikk tidlig ut på byen igjen/fest da de ble mødre. Søstra mi var ute på byen da nr 2 var 3 uker, og på fest da han var 6 uker. Ei venninne av meg var på byen da hennes første var 2 uker. Opplever at flere ser litt skrått på meg når jeg sier at jeg ikke går på byen eller drikker alkohol. Jeg var alltid med før, men jeg skjønner ikke hvordan det skal gå med både amming og i det hele tatt være så lenge borte fra nurket! Hun er 3 mnd...er jeg blitt GØRRkjedelig? Hva gjør dere?
Gjest yrild Skrevet 27. september 2009 #2 Skrevet 27. september 2009 Synes du er helt normal :-) men først og fremst må du drite i hva "alle andre" tenker og mener og gjøre det som føles riktig for deg :-) 3 uker eller 6 mnd kan jo være like riktig! Det kommer jo også litt ann på hva slags fødsel man hadde og om det går bra med amming og evt pumping... om Pappaen føler seg komfortabel med å være alene om ansvaret etc etc. Tror det er endels om går ut tidlig også for å IKKE være oldis...
heleneogde2gutta Skrevet 27. september 2009 #3 Skrevet 27. september 2009 nei, det er du ikke! du har blitt MAMMA! du er ikke gørrkjedelig. jeg synes kanskje du skal tenke at det bare er bra at det å dra på byen IKKE er det første du tenker på, når du skal more deg.... sist var jeg og drakk litt vin etter 7,5mnd og denne gangen etter 3mnder, jeg har gjort det når det har vært rett for meg.gjør det som føles rett inni mammahjertet ditt og gi blanke i hva andre gjør.
Gjest Skrevet 27. september 2009 #4 Skrevet 27. september 2009 Før jeg ble gravid var jeg ute på fest/byen ca 2 ganger i mnd. Nå er snuppa mi 9 mnd og jeg har vært borte fra henne 2 kvelder. Første gangen var hun 6 mnd og vi var i en 30-årsdag. Jeg drakk ett par øl, men ikke mer. Andre gangen var jeg og sambo ute med noen venner, jeg drakk litt vin og tok tidlig kveld. Altså: noe skikkelig festing har det ikke vært enda! Jeg har bare ikke lyst, rett og slett. Det frister ikke lengre... Jeg vil ikke være dårlig og slapp hele søndagen sammen med jenta mi. Man kan jo ikke ligge på sofaen og proppe seg med cola og hamburger som før i tiden Jeg får også mange kommentarer på at jeg er så lite ute på fest, mange mener jeg "må" komme meg ut. Hvorfor må jeg det? Jeg trives hjemme og tenker at festing og slikt kan man ta igjen senere - når man virkelig har lyst! Ikke bare for at andre mener "man har godt av det".
Tuddilidu Skrevet 27. september 2009 #5 Skrevet 27. september 2009 Vi hadde barnefri første gangen når lille var 5 mnd. Tror kanskje ikke jeg villet hatt det før. Da var han hos mormoren sin og det gikk kjempe fint. Jeg la han før jeg dro og kom tilbake kl 12 dagen etter. Så ble ikke mange timene uten mor. :-) Nå er han 8 mnd og vi har hatt barnefri et par ganger. Og det er jo så deilig! Men savnet er stort da! :-) Så jeg synes overhodet ikke du er gørr kjedelig nei!
lissiliz❤tassen❤lillesøster Skrevet 27. september 2009 #6 Skrevet 27. september 2009 tassen har er 2 mnd, har ikke vært ute ennå. de fleste jeg kjenner som har barn har vært ute mye tidligere enn dette. men sambo og jeg har ikke behov å sende han vekk ennå. fullammer så syntes det virker som et stort styr å ikke være med tassen, men blir vel klar for en by tur en gang, hehe. gidder hvertfall ikke gjøre det før jeg føler det er riktig...
ifie Skrevet 27. september 2009 #7 Skrevet 27. september 2009 Første gang jeg var borte fra storebror var han ca 3 mnd, tror jeg. Da tok venninna mi meg med på besøk til noen venner av oss. Vi var borte et par timer.. Første gang jeg festet, og storebror hadde barnevakt (mine foreldre) var han 7 mnd og jeg "MÅTTE" feste, for det var min 30årsdag! Jeg syns med andre ord ikke du er kjedelig
MiMa09 Skrevet 27. september 2009 #8 Skrevet 27. september 2009 Nå er jeg litt eldre enn gjennomsnittet, (34) så kan hende det er derfor jeg ikke har tenkt tanken på fest en gang. Jeg kunne tenke meg et glass vin, og vurderer det til maten når vi skal ha gjester om et par uker. Men ut på byen? Har ikke vært i mine tanker før jeg leste denne tråden her. Men jeg var vel egentlig ferdig med ut på byen livet lenge før jeg ble gravid også. Skal på en konsert sammen med venner når han har blitt 2,5 mnd, men blir nok ikke noe fyllekalas.
GreitÅVæreAnonym Skrevet 27. september 2009 #9 Skrevet 27. september 2009 Neida, du er ikke kjedelig, men har fokus ett annet sted, og det er veldig normalt! Jeg har ikke vært ute på skikkelig fest enda, eller borte over natten, og minsten er 8 mnd. Men skal faktisk kanskje ta den litt mere ut på jentekveld til helgen:-) Føler først nå at jeg har lyst til det, og at jeg er trygg nok på at han har det helt fint hjemme med pappan sin.. (Ammer endel enda, på natten også, så det er noe av grunnen til at det blir litt pes å være borte)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå