Gå til innhold

Hater NAV !!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så frustrert ! Sitter uten penger pga nav har rotet vekk noen opplysninger ! MÅ jo ha pengene så man får betalt strøm å tak over hode ! Skjønner ikke hvordan jeg skal greie meg nå !!:S

Videoannonse
Annonse
Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Jeg også:( De har jo ikke styr på noen ting. Merkelig at ingen gjør noe med problemene som er så mange, ødlegger for såååå mange mennesker over såååå mange år?! grrrr....

Skrevet

jeg fikk plutselig ikke noe utbetaling denne måneden pga en feil fra deres side. jeg må søke på nytt igjen, og kan ta opptil 2 måneder!!! hva med husleien denne måneden? og framover? skal jo ha baby innen 13 dager pluss jeg har en 4 åring fra før. lånekassen har bare køddet med meg så det kommer heller ikke inn før neste måned... dette går jo bare ikke. har time hos nav imorgen, og da regner jeg med at jeg snakker surt til saksbehandler pga dette.

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

At sommel og rot fra ukompetente saksbehandlere og dårlige rutiner gjør så store vansker for folk er så innmari provoserende å lese altså. Dere har all min sympati:(

Skrevet

Jeg hater de også!!!!!!!!!!!!!! har ikke fått sykepengene mine...dvs 2 mnd uten lønn fordi at de har rota vekk papirer!!! Arb.giver er sikker på at skjemaet om lønn og skatteopplysninger er levert inn til NAV...jeg har i tillegg sendt inn samme skjemaet da jeg søkte om fødselspenger, men det kunne de ikke bruke, helt likt skjema med de samme opplysningene sendt til samme kontor...idioter.

Skrevet

Skjønner du ikke at det må være et annet kryss på det skjema Daisy-doo??? :) Neida, hadde samme greiene her. De krevde nyttskjema med nytt kryss. Selv om det var identisk (de sa til og med selv at det var identisk bare nytt kryss)

Så kom en eller annen på at jeg ikke skulle ha det skjemaet likevel.

Uansett så skyldte nav oss over 80 000 en periode. Senere skyldte de 60 000kr i 2 mndr.

Det kunne de ikke gjøre noe med siden ett skjema (se over) manglet

Skrevet

Ringte Nav nå.Gikk ut i perm 8 august sendte skjemaer inn i god tid i forveien men enda ikke sett noen penger.De var ikke sikre på om de hadde mottatt skjemaet mitt enda så det ville hvertfall gå en mnd før jeg så noe penger.

Pokkers system altså..kjenner jeg blir mektig irritert.Hva med regninger og annet da-?Skal det bare stå på hold fordi de ikke har orden i papirene sine

Skrevet

jeg søkte dagpenger i mars og begynte å få penger i september, men det var etter at jeg og svigerfar hadde møte med de og tok de på alt.Alt de klarte å si var ja jeg skjønner det, og sann skal det jo ikke være. Jeg fortalte at jeg skylder husleie og hadde regninger som må betales, da fikk jeg faen i meg beskjed om at jeg kunne gå på sosialkontoret. HVA FAEN SKAL JEG GJØRE DER NÅR JEG HAR KRAV PÅ PENGER FRA NAV?

Vi truet med advokat og i løpet av en ukes tid, ja da kom jaggu pengene

Skrevet

Hvilket NAV kontor tilhører dere?

Er så sant helt enig med dere,det er helt forferdelig hvordan de roter og bruker tid på saker som kunne vært løst mye fortere.

Skrevet

" Godt" å høre at det er flere som har problemer med NAV,trodde det var bare jeg som var uheldig!

Jeg tilhører Nav i Tønsberg og det var MASSE rot forrrig gang også når jeg skulle ha svangerskapsperm!!!!!! Stoler ikke på de.

Denne gangen har jeg vært sm de siste 2 mnd. Fikk ingen lønn i sept og kontaktet arb.giver. De hadde sendt alle nødvendige papirer til Nav og jeg skulle få sykepenger denne mnd fra Nav. Ringte Nav,kontordamen hadde ikke tilgang på mine opplysninger men la igjen beskjed til vedkommende som hadde med sykepenger å gjøre. Var det noen som gadd å ringe meg tilbake??? Neida!!! Etter å ha ringt i 2 dager fikk jeg tak i vedkommende. If han skulle jeg ha lønn fra arb.giver denne mnd.....!!!!! Jeg får beskjed om å ordne opp med min arb.giver selv.

Ælig talt,holdt på å eksplodere på tlf( svangerskapshormoner som koker). Det skal jo ikke være nødvendig at jeg skal ordne opp i deres rot!!!!!!!! Etter å ha sjekket en gang til viser det seg at han jeg pratet med trodde det var august mnd og ikke sept nå..........................HALLO????!!!!

Fikk heldigvis pengene mine til slutt!!

Skrevet

Dere som har problemer med NAV hvilke kontor er det snakk om egentlig, hvor i landet bor dere?

Jeg føler med dere, jeg får heldigvis mine penger utbetalt av avrbeidsgiver, og det er de som har sendt papirene videre. Håper det skal gå smertefritt.

Skrevet

Beklager at jeg blander meg inn fra andre termin her.... Men jeg har og hatt store problemer med NAV. De rotet vekk papirene mine en mnd, tok en halv evighet en mnd, og en mnd stod jeg uten inntekt fordi arbeidsgiveren min betaler lønn på forskudd... Samboeren min gikk 7 mnd uten inntenk i det hele tatt pga rot hos NAV og at de mister og roter vekk papirer. Min far ble blandet inn der til slutt. (han sitter med slike ting til dagen) og sa nei de lover og regler er feil, ja mulig det, men i følge den og den saken sånn og sann osv. Og sa klart i fra at om ikke sambo fikk dagpenger snarest var advokat og retten neste skritt. To uker senere hadde han dagpenger. Nå hører det med i historien her at min sambo er engelsk, men han har bodd i Norge i 6 år og har betalt skatt og hatt jobb helt frem til nå. Så NAV prøvde regel rett å lure ham. Til og med politiet sa han hadde rett på dagpenger....

Her er det i Bergen vi hører til. Han hadde problemer med to forskjellige NAV kontorer. NAV åsane og NAV Årastad, hvilket der det kontoret jeg hører til. Vet og at han har hatt problemer med NAV Ytrebygda i andre saker.

Jeg endte denne gangen med å sende mail med klage til NAV Hordaland og NAV klage og anke avdelingen. Jeg oppfordrer ALLE som har problemer med NAV til å gjøre det samme. Det er først når vi står sammen mange nok folk og sier fra dette godtar vi ikke lenger, at noe kan skje.... (forhåpentligvis)

Uansett alle sammen, LYKKE TIL med både NAV og forestående papirer/søknader og fødsler.

Skrevet

hvis de har fått skjemaet skal de sende deg et brev om det. jeg fikk et brev fra nav om når de hadde mottat søknaden og hvor lang tid behandlingen tok..

Skrevet

uff, jeg tilhører åsane.. håper jeg får pengene i tide.. klarer oss i ikke bare på sambos lønn altså. Gikk forholdsvis fint sist, men det var før tilbakesteget NAV kom.. men måtte da og de 3 første gange purre på de får å få penger. gikk ikke av seg selv pga at jeg ikke var registrert en eller annen plass.. Men det verste er at de er så uhøflige i tlf.. Har noen opplevd at de har sagt beklager? ikke jeg.

Skrevet

Har egentlig ikkje nåke å utsette dei for lang behandlingstid, har nettopp sendt inn papirene (litt seint ute ja), men er veldig negativt innstilt på at det kommer til å gå smertefritt...!

Det vi har hatt problemer med er saksbehandlere som ikkje heilt veit ka vi har rett på/kossn vi skal søke osvosv... Gjekk mange mnd. og trudde vi ikke hadde rett på nåke vi faktisk hadde rett på... Har sendt inn alt de krever av vedlegg ganger mange eksemplarer osvosv., div. lover som sier at vi har rett på det vi søker om, så får vi sjå ka de seie....!

Tragisk at noe man har rett på og faktisk skal ha, skal vere så vanskelig.. Ser for meg at de sitter på kontorene sine og tenker "no skal eg ta meg en kopp kaffi så skal eg sjå litt på dette papiret, så skal eg ta meg en ny kopp kaffi før eg leser på papiret"...Er nok ikkje alle som er like vanskelige, men har inntrykk over at de ikkje er så veldig effektive!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...