Anonym bruker Skrevet 27. september 2009 #1 Skrevet 27. september 2009 Lurer litt på om det er noen som vet om de reglene ang krybbedød fortsatt gjelder...Det står på siden til krybbedødforeningen at man ikke skal arve madrasser/skinnpose/voksipose av andre pga av oppkast/gulp/avføring og at det kan gi ut gasser som er farlige og kan føre til krybbedød..Hvis man sender det til rens da? hjelper det?Eller om man legger over laken eller lignende slik at babyen ikke sover rett på stoffet feks..?Vi har litt dårlig råd og har fått arvet både voksipoe og lammeskins pose også kjøpte vi brukt sprinkelseng og da følgte det med madrass..Er litt redd for dette fordi min fetter døde i krybbedød når han var 9 mnd og glemmer ikke dette,og vil selvfølgelig gjøre de rette tingene i forkant.. Håper noen vet ...
Anonym bruker Skrevet 27. september 2009 #2 Skrevet 27. september 2009 Vask madrassen. Det har jeg gjort.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2009 #4 Skrevet 27. september 2009 Huff da det hadde ikke jeg tenkt på. Jeg har arvet en skinnpose, som jeg skal rense..... Håper noen kan svare om det fremdeles er farlig da om man renser...
Anonym bruker Skrevet 27. september 2009 #5 Skrevet 27. september 2009 Det er vel ikke bare skadelige avgasser og slikt, en madrass er jo lagt i. Når den kanskje er brukt i flere år på ett barn, så blir det jo et lite "søkk" i madrassen. Kanskje lite og ubetydelig for oss, men det kan gjøre at liggestillingen ikke blir bra for den nyfødte, og den kan kanskje havne nedi det søkket.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2009 #6 Skrevet 27. september 2009 Jeg mener å ha lest at det kan være skadelige bakterier pga gammelt oppkast, gulp, urin osv. Jeg ville renset skinnposen og vasket eller renset voksiposen (har ikke selv, så vet ikke om man kan vaske dem i maskinen). Madrassen ville jeg kastet, de koster ikke veldig mye nye. Man får skumgummimadrasser på bla ikea som ikke koster mer et et par hundre kroner. Så ville jeg i tillegg kjøpt en overmadrass som kan vaskes i maskinen, sånn at dere kan bruke madrassen til evt neste barn, for hvis man har overmadrass som kan vaskes oppå, så kan madrassen trygt brukes til neste barn. Jeg skjønner du er ekstra redd fordi fetteren din døde i krybbedød og jeg vet jo ikke når han døde, men en av de tingene som har hjulpet mest mot krybbedød, er anbefalingen om må legge babyer på ryggen og ikke magen, så det er nok helt sikkert det viktigste.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2009 #7 Skrevet 27. september 2009 Der er avgassene som er farlige, skal vel litt til at det er søkk i madrassen av små barn som ligge i den. Vask eller rens madrassen.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2009 #8 Skrevet 27. september 2009 Du har vært inne på siden til krybbedødforeningen og lest anbefalingene om å kjøpe ny madrass, og likevel lurer du på om regelen gjelder? Det er ikke gamle råd som står på de sidene. Rådene er de samme selv om du har dårlig råd. Når slekt har dødd av krybbedød hadde jeg aldri tatt sjansen. En ny madrass behøver ikke være så dyr.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2009 #9 Skrevet 27. september 2009 Greit med at jeg kankje bør kjøpe madrass,men er også veldig usikker på ang den med voksipose/lammepose??? Hi
Fullrulle86 Skrevet 27. september 2009 #10 Skrevet 27. september 2009 les dette du:o) http://www.sids.no/oslo/lub.nsf/id/39AE5368A39455F1C125719C003DCC5F?OpenDocument
Anonym bruker Skrevet 27. september 2009 #11 Skrevet 27. september 2009 Har lest det,men får fortsatt ikke svsr på sng vognpose??? Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå